וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנאפה של לונא, במטבח של אליעד: יש סיכוי שזאת תהיה ארוחת השנה

1.7.2024 / 6:00

אירוחים, חיבוקים, שיגועים: החדשות הטעימות של ישראל

מסעדת אונזה, שוק הפשפשים, יפו/יניב גרנות

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - אירוחים, חיבוקים, שיגועים. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

חמודי אבולעפיה ואייל קיצ'ס, אוסו

פופ-אפ באן מי, אייל קיצ'ס וחמודי אבולעפיה, אוסו, שוק הכרמל, תל אביב. יעקב בלומנטל,
אייל קיצ'ס וחמודי אבולעפיה/יעקב בלומנטל
פופ-אפ באן מי, אייל קיצ'ס וחמודי אבולעפיה, אוסו, שוק הכרמל, תל אביב. יעקב בלומנטל,
פופ-אפ באן מי באוסו/יעקב בלומנטל

שיתוף פעולה בין שני אנשי האוכל המצוינים הוליד חגיגה טעימה, חוצת יבשות ותרבויות, לצמד ערבים בלבד.

הסיפור יתרחש בימים שני-שלישי (01-02 ביולי) במזללה היפנית-בורגרית המעולה שבשוק הכרמל, ויציע, בין היתר, באן מי יפואי עם פרגית, חמוצים יפנים, איולי מטוואמה ופלפל אורפה, באן מי עם כרובית, טחינה יפנית, עשבי תיבול, בצל סגול וחמוצים יפניים, צ'יפס זעתר וטוגרשי וגם גירסה מקומית ל-Riz Au Lait, קינוח על בסיס קרמל, סויה וגלידת אורז.

אוסו

חדשות האוכל

15 שקלים להמבורגר. מה בדיוק עוד נותר לנו לומר פה?

לכתבה המלאה

לונא זרייק ואליעד דנון, אונזה

אליעד דנון עם לונא זרייק, אונזה. ולדה טרוגמן,
לונא זרייק ואליעד דנון/ולדה טרוגמן

מסורת האירוחים ושיתופי הפעולה בעוגן של שוק הפשפים נמשכת, עם מפגש שאין לכנותו אלא פסגה.

אשת האוכל הנפלאה מלונא ביסטרו הנצרתי והשף הצעיר של אונזה היפואית הרכיבו ארוחה חד-פעמית (רביעי, 03 ביולי) עם המון אוכל מסקרן ובועט, ועם מסרים שחורגים הרבה מחוץ לגבולות המטבח - תרבות, בני אדם, ישראל והתעקשות לא לתת לרעש המכאיב לנצח.

יהיו פה, בין היתר, קובנייה עם חוסה ות'ומייה על בסיס בשר נא, טרטר דג נא עם קישוא שרוף ו-ויניגרט עגבניות צהובות, סיידיה מסורתית, עם ציר ים, שרימפס ודג על פחמים, סלט טבולה נצרתי עם לאבנה הום-מייד, פאתה מוח טלה, ספיחה עם בשר מפורק, "שייח אל מחשי" (חצילים וקישואים בלאדי ממולאים עם רוטב יוגורט) וגם מעיים של טלה ממולאים בבשר ואורז, עם חמאה מזוקקת.

וקינוחים גם. ברור. המעמולים של לונא, אך גם עותמלייה, כנאפה קרה שמתאימה לקיץ, עם אושטה, הקרום המתוק של החלב.

אונזה

תפריט קיץ, סנטה

סנטה, כפר סבא. עוז אוחיון,
סלט ירוקים של סנטה/עוז אוחיון

המסעדה הכפר-סבאית המצוינת חוגגת את העונה החמה עם מסע שורשים טעים למטבח הטריפוליטאי שעליו גדל אסף זרוג.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, סלט ירוקים עם ויניגרט רוזטה, יקיטורי שקדי עגל בתוך חסה פריכה, טרטר טונה על "עוגיית כעכ של דודה לינה", לברק שלם בטאבון עם יין לבן וחמאה חומה, נתחים על העצם וגם מלון טחון קר, כדורי סורבה וסלט פירות לקינוח.

סנטה

מסיבת לבנדר, שוק הנמל

חוות עזיזו לגידול לבנדר, מושב כנף, רמת הגולן. חוות עזיזו,
חוות עזיזו/חוות עזיזו
חוות עזיזו לגידול לבנדר, מושב כנף, רמת הגולן. חוות עזיזו,
גלידת לבנדר של חוות עזיזו/חוות עזיזו

שוק האיכרים הצבעוני והטעים של נמל תל אביב מארח את חוות עזיזו מרמת הגולן ליום אחד שכולו תקווה סגלגלה בהירה.

החגיגה הפרובנסיאלית תיערך ביום שישי (05 ביולי, 7:00-15:00) ותתבסס על התוצרת והידיים של דן ולילך אסרף ממושב כנף. יהיו פה, בין היתר, גלידת לבנדר ושוקולד לבנדר, עוגיות וליקרים, דבש וגם שמנים, נרות וקרמים, כמו גם סדנאות רקמה בהובלת מור שמיר.

במקביל, יקפצו אנשי אוכל על ההזדמנות ויכינו מנות מיוחדות על בסיס לבנדר כמובן - סוכריית תרנגול ועוגיות קוליסון של רונית צין קרסנטי, למשל, קינוחים וקוקטיילים של דנון, לחם לבנדר של אילנה דן, טפאסים של סוכי שפירא (מאפה בצק עלים בעבודת יד עם גבינת ברי ומשמש צלוי בדבש לבנדר, או קרקר זרעים עם כדורי לאבנה שקדים, הוט סוס של נקטרינה ופרחי לבנדר) וגם קוקטיילי תה צוננים של טל אדר.

שוק הנמל

אלעזר טמנו בקן הקוקייה, יקב ספרה וטל איטקין בגפן

טל איטקין. אנטולי מיכאלו,
טל איטקין/אנטולי מיכאלו
אלעזר טמנו. חן כהן,
אלעזר טמנו/חן כהן

חלל האירועים של חצר היין היפואית משתף פעולה עם השף מסטודיו גורשה לכדי חודש אפריקאי-ישראלי של ארוחות ערב ובראנצ'ים.

הפופ-אפ של אלעזר טמנו וקן הקוקיה יתחיל ביום רביעי (10 ביולי) ויכלול ארוחות ערב בימים רביעי-חמישי, ו"אפרו בראנץ'" בשבתות.

יהיו פה, בין היתר, לחם אתיופי מתובל עם חמאת צ'וו, שיפוד אינגודיי עם פטריות צלויות וקרם שירו, כיסון אנג'רה פריך במילוי תבשיל שפונדרה חריף, טרטר דג מאגם אוואסה ברוטב דלעת מחומצת, קיטפו, שהוא טרטר בקר בחמאת מזוקקת, מילפיי שומשום וגם מארה, טארט דבש בחמאה חומה והל אתיופי עם קציפת יוגרט.

תפריט הבראנץ' יכלול אוצ'ולוני, למשל, שהוא שיפוד פרגית בגלייז תמרהינדי, ברוסקטה שעליה תבשיל שרימפס ג'מבו, ג'ולוף ושניצל עם רוטב שמנת חמוצה ואנשובי וקינוחים דוגמת טארט דבש אתיופי ועוגיית בוקולו,.

כל הטוב הזה ילווה בקפה אתיופי ובתפריט יינות מותאם מאוצרות הגפן, כמו גם אלכוהול מיוחד דוגמת אוזו ובירה מאתיופיה.

במקביל, אך לערב אחד בלבד, מארח הגפן את יקב ספרה והקונדיטורית טל איטקין למפגש חד פעמי על טהרת הצבע הלבן.

האירוע, שייערך ביום רביעי (03 ביולי, 18:00-24:00), יציע חמישה קינוחים לבנים וחמישה יינות לבנים, לצד תפריט אוכל מיוחד אף הוא וטעימה מודרכת בהובלת דורון וסימה רב הון, בעלי היקב.

יהיו פה, בין היתר, מדלן נקטרינה ולואיזה בציפוי שוקולד לבן, פנקוטה יוגורט עם אוכמניות, קולי סיגליות ושוקולד, מילפיי משמש עם קרם מסקרפונה, פאי יוזו עם שזיף צהוב ו"פטליצ'י" עם מרנג ואבן חלב, לצד שרדונה, סוביניון בלאן, ריזלינג, פירסט פייג' ו"White Signature" מסדרת הדגל "White Concept" של ספרה.

קן הקוקייה, או הגפן

שבוע ההמבורגר, רידיפיין מיט

שבוע ההמבורגר, רידיפיין מיט. אפיק גבאי,
שבוע ההמבורגר של רידיפיין מיט/אפיק גבאי

חברת הפוד-טק הישראלית חוגגת יום עצמאות אמריקני עם מסורת בשרנית. בשר חדש, זאת אומרת.

הפסטיבל ייערך מיום חמישי (04 ביולי) ולמשך שבוע, ובמסגרתו יציעו עשרות מסעדות וברים ברחבי הארץ מנות דגל על בסיס רידיפיין מיט כמובן.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, טראפל בורגר ופרנץ' בורגר במרלן, המבורגר טרופי בטרומן אנד קו, תוספת מתנה בבנץ ברדרס, כמו גם הטבות והפתעות בליטל בורגר שופ, ביגה ו-M32.

שבוע ההמבורגר של רידיפיין מיט

עגלות הקפה של נספרסו

עגלת קפה, נספרסו. אסף קרלה,
עגלת קפה של נספרסו/אסף קרלה

ענקית הקפסולות חוגגת את הקיץ הרבה מעבר לגבולות הסגורים והמצומצמים של הבתים הפרטיים והמשרדים, ומגיעה לעגלות הקפה ברחבי הארץ.

הפעילות, על בסיס קולקציית "Taste the Summer Moments" ותחת הקונספט הנדרש "רגעי קיץ ים-תיכוני בלתי נשכחים", החלה באמצע החודש וצפויה להימשך מדי יום שישי, עד סוף יולי.

במסגרתה, יוצעו משקאות קפה קר כמובן, וגם מנות מותאמות טמפרטורה, בקורטאדו שבמושב ניר בנים (05 ביולי), בין היתר, וגם בקפה קירשנר שבבית לחם הגלילית (12 ביולי).

נספרסו

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully