וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת האחסון שתשמור על טריות האבוקדו שלכם למשך חודש

16.9.2024 / 0:02

גם אתם מתעצבנים כשהאבוקדו משחים לכם? שיטת האחסון הפשוטה הזאת תשמור על טריותו לאורך זמן רב

דרכים לשמור על האבוקדו טרי וירוק/@jessicaygavin

מתברר שרובנו מאחסנים אבוקדו לא נכון - ויש שיטת אחסון נכונה שתצרוך רק 3 דקות מזמנכם ותאפשר לכם ליהנות מאבוקדו טרי למשך חודש ימים.

אין דבר מעצבן יותר מלחתוך אבוקדו ולגלות שהוא השחים והתקלקל. גם חבל על הכסף וגם זה אחד הדברים הכואבים לזרוק אבוקדו לפח. רבים מאמינים שהדרך הנכונה לאחסן אבוקדו חתוך - ואף שלם - היא במים, אך מתברר שזו לא השיטה הנכונה.

איימי לין קרוס, בשלנית ומייסדת The Cross Legacy, טוענת כי שמירת אבוקדו במים שמשמשת רבים לצורך אחסון הפרי, היא בכלל מסוכנת ורק מעודדת צמיחה של חיידקים שמזהמים אותו. היא אמרה: "אנשים מאחסנים אבוקדו שלם או חצוי במים כדי לשמור על טריות לאורך זמן. זה בכל הרשת ככה. במציאות, זה הורס את הפרי".

אז כיצד נכון לאחסן אבוקדו על מנת לשמור על טריותו לאורך זמן?

במקום לאחסן במים, הדרך הטובה ביותר לשמור על טריות האבוקדו היא לשטוף אותו כראוי על מנת להיפטר מחיידקים, לייבש אותו ואז להניח אותו בכלי אטום. איימי אמרה: "הטריק הסודי שלי לשטיפת אבוקדו הוא למעשה די פשוט ויעיל תקציבית. עבורו נזדקק לשני מרכיבים בלבד: מים צוננים וחומץ לבן מזוקק חמישה אחוז". זה אולי נשמע לכם מוזר, אולם שטיפת האבוקדו - כמו גם פירות אחרים - בחומץ, תהרוג כל חיידק או זיהום בקליפה ותסייע להאריך את חיי המדף שלו.

אז איך עושים את זה נכון?

1. הסירו כל מדבקה מקליפת האבוקדו והניחו אותו בקערה שמלאה במים צוננים ו-60 מ"ל חומץ לבן.

2. כוונו טיימר לשתי דקות בדיוק לפני שאתם שמים בקערה את האבוקדו - והקפידו לא לתת לפרי לשבת יותר זמן מזה, אחרת יש סיכוי שתטעמו את טעם החומץ בפרי.

3. לאחר תום הזמן, שיטפו מהאבוקדו את תמיסת החומץ בעזרת מי ברז - ולאחר מכן הניחו לאבוקדו להתייבש באוויר. ודאו שהאבוקדו יבש לחלוטין לפני אחסונו, אחרת זה יכול להביא לצמיחת חיידקים ועובש על הפרי.

4. אם האבוקדו שלכם עדיין לא בשל, אחסנו אותו בחוץ בקערת הפירות. אם הוא בשל, שמרו אותו במקרר כי הטמפרטורות הקרות ימנעו את המשך הבשלתו.


עוד בנושא:
השף חשף: הסוד לשמירה על עלי חסה טריים ל-60 יום

הטריק הפשוט שימנע מהבננות להשחים במהירות

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה

הנה ההסבר שלה:

@amycrosslegacy Produce Buddies! After the FDA debunked storing avocados in water saying that it's unsafe, here is another way to keep your avocados fresh for a month! Follow for more #foodhacks #avocado #hacks #viralhack #freshavocado ♬ original sound - The Cross Legacy

איימי מציינת כי עבור התוצאות הטובות ביותר, יש לאחסן את האבוקדו ליד הלימונים שלכם מכיוון ששני הפירות משלימים זה את זה ומונעים אחד מהשני להבשיל במהירות, בעוד שאחסון האבוקדו ליד תפוחים או בננות יגרום לפרי להבשיל מהר יותר."תמיד אחסנתי את האבוקדו שלי במגירה ליד הלימונים. מתברר שהם עוזרים אחד לשני להחזיק מעמד זמן רב יותר. אני לא אכנס כאן למדע שמאחורי זה, אבל תפוחים ובננות לא הולכים טוב עם אבוקדו. הם מאיצים את תהליך ההבשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully