וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריק הפשוט שימנע מהבננות להשחים במהירות

12.8.2024 / 0:06

מתבאסים שהבננה הופכת חומה וספוגית? יש שיטה ממש פשוטה למנוע את זה

כל מה שלא ידעתם על בננות/עריכה: גלעד מן מנהיים

בננות הן מצרך חובה בקערת הפירות שלנו, אך ידוע כי הן עשויות להשחים במהירות ויש לאכול אותן לפני שזה קורה. אולם, יש שיטת אחסון פשוטה במיוחד שמונעת את השחמת הבננות - ואנחנו לא מבינים מדוע לא אימצנו אותה עד היום. אין צורך לקנות שום פריט יוצא דופן או מיכל אחסון חדש מאחר שהפתרון ככל הנראה כבר מונח לכם במגירה במטבח.

יוצרת התוכן והקומיקאית שרה, שמשתפת סרטונים בערוץ הטיקטוק שלה @momthoughts, הסבירה שהיא משתמשת בשיטה הזאת כשהיא אורזת את ארוחות הצהריים של ילדיה - כדי לעודד אותם לאכול את הבננות שהיא מצרפת לארוחה, מכיוון שלעתים קרובות הם נרתעים מהפרי כשהוא משחים. "על אף שאני לא מומחית, אני יודעת את הדברים האלה", אמרה, "אתם מכירים שלפעמים אתם שולחים בננה טובה לבית הספר אבל היא חוזרת הביתה כאילו היא נקלעה לריב בבר? זה בגלל שבננות משחררות גז אתילן שמזרז את תהליך ההבשלה ורובו משתחרר דרך הגבעול. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לקחת חתיכה קטנה של נייר כסף, לעטוף את הגבעול והנה, זה עובד".

כן, זה כזה פשוט!

תראו איך היא עושה את זה:

@momthoughts Did u know this hack?! Wrapping the stem in plastic or tin foil can slow fhe ripening process ? #momcomedy #momhumor #momhack #kidsdinner #kidslunch #bananahack ♬ original sound - Sarah - Mom Comedy

השיטה שותפה בעבר גם ברדיט על ידי משתמשים שחיפשו דרכים לשמור על הבננות שלהם טריות למשך זמן רב יותר. משתמש אחד, שפרסם בפורום רדיט r/eatcheapandhealthy, כתב: "ראיתי טריק באינטרנט בו אתה עוטף בניילון את הנקודה שבה הבננות מתחברות. זה עוזר לבננות להחזיק מעמד לזמן רב יותר. כל בננה שהופכת לשחומה במיוחד, פשוט תכינו ממנה שייקים, בננה ברד (עוגת בננה) ופנקייקים. אין צורך לזרוק בננות שהשחימו".

הוא הוסיף: "לפי חיפוש מהיר בגוגל, עטיפת גבעול הבננה בניילון או בנייר אלומיניום מפחיתה את שחרור גז האתילן. ככל שהבננה משחררת יותר גז אתילן, כך היא משחימה מהר יותר. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לכסות את קצוות הגבעול של כל בננה בניילון או בנייר אלומיניום כדי להפחית את שחרור גז האתילן. בננות משחררות כמויות גבוהות של גז אתילן, מה שמאיץ את תהליך ההשחמה - ולכן האטת תהליך זה תעזור לשמור על הבננות שלכן צהובות וטריות למשך זמן רב יותר".


עוד בנושא:

הנקודה השחורה בקצה הבננה היא ממש לא מה שחשבתם שהיא

עזבו אתכם מדבש: באיזה שלב הכי בריא לאכול בננה?

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

ככה זה עובד:

הגז משתחרר בעיקר מהגבעול (או "הכתר") של צרור הבננות שבו הוא מנותק מצמח הבננה. כשהגז עובר מהגבעול, הוא יורד אל החלק החיצוני של הבננות, מה שמעודד את הבשלת הקליפה - משנה אותה מירוק לצהוב ואז לחום.

התהליך יכול לקרות מהר יותר אם הבננות נשארות באשכול בקערת הפירות שלכם. אתם יכולים לעטוף את הגבעול המשותף של אשכול הבננות כדי לנסות לשמור על כולן טריות למשך זמן רב יותר. עם זאת, יש כמה עדויות ברשת המצביעות על כך שהפרדת הבננות ועטיפה כל גבעול בנפרד יכולה לשמור עליהן טריות לאורך זמן רב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully