וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל היפה בתוך סיר קובנה: המתנדבים שנותנים כתף ללוחמים

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 19:24

מיזם עוגן למשפחות המילואים תומך ב-15,000 משפחות ברחבי המדינה. הצצה לחלק אחד קטן מהמערך האדיר הזה

הרמטכ״ל פגש לוחמי מילואים בגבול לבנון אנחנו מכינים מתקפה בצפון/דובר צה"ל

אפשר לדבר עד מחר על יריקות לעבר משפחות החטופים, או הסתה כזו או אחרת. אפשר גם לקטר על זרמים בתנועה החרדית שמאיימים "נמות ולא נתגייס". אפשר, אבל אפשר גם לנסות להאמין שהעם שלנו, חלק הארי שבו, עדיין רוצה לחיות פה בהרמוניה ומוכן לעזור לכל מי שרק יבקש, מימין ומשמאל, ללא הבדלים של דעה פוליטית כזו או אחרת.

אחד המיזמים שעדיין נותן תקווה כזאת הוא העוגן למשפחות המילואים, שהתחיל בירושלים עוד בתקופת צוק איתן ובשביעי באוקטובר התעורר כמו עוף החול והתחיל לעזור במרץ ולתמוך במשפחות המילואים שנשארו מאחור, בזמן שבנות ובני הזוג בשרות מילואים בלתי נגמר.

קובנות ארוזות במיזם העוגן למשפחות המילואים. יח"צ,
ניסיתם פעם לאפות כל סוף שבוע 18 קובנות במטבח הביתי שלכם? המטבח של נעמה/יח"צ

"המיזם מסייע למשפחות המילואים מתוך הקהילה", הסבירה רחל עזריה, חברת כנסת לשעבר, מייסדת העמותה והמנכ"לית שלה, "יותר מ-15 אלף משפחות מקבלות מאיתנו תמיכה ועזרה, ב-250 ישובים שונים, ומאחורינו מערך של 10,000 מתנדבים".

היא מתארת את הפעילות בגאווה. "אנחנו מסייעים בכל אתגרי היומיום - אם אחד ההורים לבד, הוא תמיד זקוק לעזרה. בסוף, חלק גדול מאלו שנשארו מאחור הקימו בית בישראל עם עורכת דין, רופא, מוסכניק או חשמלאי ולא עם איש קבע קרבי. אנחנו עוזרים להם עם כל נושא האוכל כמובן, אבל גם בתחום הבייביסיטינג, להוציא את הכלב, הקפצות לחוגים ועוד".

"המדינה הפנתה לי עורף, העם הראה לי אהבה"

הלוחם אגם זהבי קורא לרעבים להגיע

לכתבה המלאה
רחל עזריה, מייסדת ומנכ"לית עמותת העוגן למשפחות המילואים. באדיבות המצולמים
עזרה, וקהילה. עזריה/באדיבות המצולמים
נעמה. מתנדבת במיזם העוגן למשפחות המילואים. אלבום פרטי, תמונות גולשים
"שלא אפספס דפיקה בדלת". נעמה/תמונות גולשים, אלבום פרטי

נעמה, אחת המתנדבות, אופה במטבח הביתי שלה במודיעין קובנות תימניות בכמויות בלתי נתפסות. "המטרה היא לעשות טוב על הלב למשפחות המילואים, אבל גם לסגור את הפינה של ארוחת הבוקר בשבת. עוגה זה יפה ונחמד, אבל כמה אפשר לאכול עוגות? קובנה זה כיף, ועם ביצה ורסק בכלל".

היא מסבירה בפשטות שלהילחם היא לא יודעת, אך לאפות כן. "עברתי את כל החנויות באזור ורכשתי את כל סירי הקובנה שמצאתי. נסעתי עד לרחובות וקניתי את כל המלאי מחנויות מתמחות. שיחקתי עם הבצק, אבל זה לא מסתיים שם", תיארה, "הרי צריכים לשנע את כל הקובנות האלו ברחבי העיר וגם לזה יש לנו מערך מתנדבים. בניתי להם אפילו מתלה מיוחד בחדר המדרגות שלי, שלא אפספס דפיקה בדלת. יש לי ממש עסק קטן. תחושת הסיפוק שאני מקבלת היא בלתי נתפסת ואני רק מאחלת שכולם יחזרו בשלום הביתה".

מתלה הקובנות של נעמה, מתנדבת במיזם העוגן למשפחות המילואים. יח"צ,
מתלה הקובנות הבלתי נתפס של נעמה. מחכה למערך המתנדבים שיחלקו אותם למשפחות/יח"צ

עזריה פועלת על בסיס ההבנה שמדובר באירוע מתמשך וקשה. "מעולם לא היה דבר כזה, והמתנדבים נמצאים בקשר יומיומי עם כל מי שזקוק לעזרה". לדבריה, "אנחנו נשענים על שלושה דברים - העזרה המעשית, התכל'ס, המסר למשפחות שיידעו שהן לא לבד ועם ישראל תומך בהן, ולאחר מכן אנחנו גם יוצרות קהילה שלמה, של המתנדבות והמתנדבים, ביחד עם משפחות המילואים. אף אחד לא נשאר מאחור. זה לא אירוע קשה ופרטי של משפחה בודדת, אלא אירוע קהילתי ולאומי שמגלה לנו שוב ושוב את ישראל היפה".

seperator

רוצות ורוצים להתנדב בעמותה? את או אתה חלק ממשפחות המילואים ואתם זקוקים לעזרה? כנסו והירשמו באתר העמותה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully