וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוליפנט, חיפה: סמטה קטנטנה וירוקה מסתירה סוד גדול של יין ואוכל טוב

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 10:15

בר היין החדש בשדרות מוריה רוצה לתת פייט לעיר התחתית, ומצליח להעיר את העיר כולה

בר היין אוליפנט שדרות מוריה חיפה. רותם דרוב
סמטה קטנה וירוקה במרכז הכרמל, שופעת יינות טובים. אוליפנט/רותם דרוב

עד לפני כמה עשורים, שדרות מוריה בחיפה היו ציר שוקק של בילויים וחיים עירוניים. כל מי שהסתובב באזור בשנות התשעים זוכר שזה היה המקום "הנכון" לעשות קניות, לשבת עם חברים בבתי קפה ולאכול משהו טוב. בשנים האחרונות האזור נזנח, וכל חובב קולינריה יכול לדקלם את המתחמים הלוהטים בעיר - ואדי ניסנס, העיר התחתית שהתפתחה ושוק תלפיות כמובן - ללא שדרות מוריה עצמן.

כעת, נדמה שהסנוניות הראשונות התחילו להגיע בחזרה, ונשאלת השאלה אם הן מבשרות את בוא האביב של מרכז הכרמל. זה קורה עם פתיחתו בתחילת הקיץ של אוליפנט, בר יין בשעות הערב ומעדניה בבוקר.

אוליפנט, חיפה. אסף קרלה,
מנות שרוצות ללוות כוסות יין מעניינות. אוליפנט/אסף קרלה
"רציתי לעשות משהו תל אביבי, שעדיין אין בחיפה"

את המקום פתח השף דודי קדם (32), שעבד בעבר בבר איטליה, עם אביב משה במסה ובקבוצת R2M של רותי ברודו. את אוליפנט, בסמטת אוליפנט הקטנטנה, היכן ששכן במשך שנים "קפה בריסל", פתח קדם עם שותפו יובל קוינטנר.

"רציתי לעשות משהו תל-אביבי", הוא מגלה בכנות לא אופיינית, "משהו שאין בחיפה עדיין. אני אוהב את שדרות מוריה, חזרתי לעיר לא מזמן ואני גר ממש קרוב למקום. היתה לי שאיפה לפתוח בר יין עם מנות קטנות, עם אוכל כייפי ואווירה נעימה מצד אחד, אבל מצד שני לפתוח מעין מטבח קצה, מעין מעבדת ניסויים כזו כשכל שבוע אני משנה את המנות שאני מציג בתפריט". אפילו את הקהל שבשכונה קדם אוהב מאוד, "קהל מבוגר, איכותי, שראה עולם ויודע מה לאכול ומה לשתות".

LP, תל אביב

נקודת הבעירה של עינב אזגורי ואימפריאל

לכתבה המלאה
בריוש טרטר טונה של בר יין אוליפנט. רותם דרוב
מנות שמשתנות כל שבוע. בריוש טרטר טונה של אוליפנט/רותם דרוב

תפריט היין של אוליפנט מציג 90 בקבוקים כשאת כל זה אתם יכולים ללוות בשלל מנות כמו פרח זוקיני ממולא ריזוטו ליים וכרישה עם קציפת פרמזן (38 שקלים), או פולנטה מתירס לבן מתוק עם צ'יפס תפוחי אדמה, פרמזן ושמן כמהין לבן (60 שקלים).

חובבי הדגים ישמחו לגלות פה מנות די מושלמות ללוות כוס יין לבן צונן כמו בריוש טונה עם קרם פרש וחלפיניו מוחמץ (62 שקלים), או סשימי המאצ'י עם ויניגרט חלפיניו ושורש סלרי (68 שקלים), כשבאוליפנט מציעים גם צלחת גבינות (85 שקלים) או צלחת נקניקים איכותית (150 שקלים) שכיף לחלוק לצד בקבוק יין.

אוליפנט, חיפה. אסף קרלה,
היכונו לבראנץ'. אוליפנט/אסף קרלה

סועדים המגיעים בשעות הבוקר בימי חמישי ושישי, יגלו בית קפה ומעדניה עם כריכים בלחם מחמצת המוכנים על המקום כמו סלט ביצים ביתי (45 שקלים) או גבינת בושה עם ריבת עגבניות שרי (45 שקלים), וגם ריקוטה עם עשבים, אבוקדו, גרידת חלמון כבוש ועגבניה (45 שקלים). כל זה לצד פרנץ' טוסט, קרואסון חמאה עם קרם פטיסייר ואוכמניות (42 שקלים) או צלחת גבינות מהמעדנייה לצד ריבת עגבניות, חמאה וזיתים מתובלים (75-130 שקלים).

"אני רוצה להפוך את המקום למעין מפגש עירוני מושלם", מספר קדם, וכשאני נפגש איתו בשעת אחר הצהריים של יום חול, אוליפנט אכן מתחיל להתמלא אט-אט בקהל מגוון שמורכב ממבוגרים וצעירים מהשכונה. הוא מגלה שבמקום מתקיימים גם ימי שישי שמחים של מכירת יין ללא הגבלה תמורת 75 שקלים, ומכירת בגדים יד שניה וגם הופעות ג'אז בשעות הערב. הבראנצ'ים המבוקשים של סוף השבוע, הוסיף, יגיעו בקרוב.

seperator

אוליפנט, שדרות מוריה 13, חיפה, 04-6806806

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully