וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן, זה באמת קרה: אחד המקומות השווים בת"א "הפחית מחירים משמעותית"

25.8.2024 / 6:00

הצדעות, קריצות והרבה מאוד שמחות: החדשות הטעימות של ישראל

ג'יה, תל אביב/יניב גרנות

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - הצדעות, קריצות והרבה מאוד שמחות. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

פיצה 180, תל אביב

פיצה 180, תל אביב. עוז אוחיון,
פיצה 180 בתל אביב/עוז אוחיון

הסיבוב העירוני של מעיין שמחה נמשך, עם התייצבות של מיזם המגשים האיטלקי שלו ברחוב המלך ג'ורג' בעיר, וביסוס תפריט שמח של פיצה, קוקטיילים והפתעות נוספות.

יהיו פה, בין היתר, ברוסקטה טונה מעושנת עם קרם פרש, סלט תמנון עם קיווי ופרמזן, שרימפס בחמאת טימין עם אספרגוס, סלט עגבניות עם גבינה מלוחה וגם סלט חסה עם תפוז ושקדים קלויים.

הפיצות, על בסיס בצק מחמצת מושקע, נקראות על שם עובדים ומנהלים שגויסו למילואים. נתן, למישלף מייצג פיצה עם בשר סרטנים, חלפיניו מוחמץ וגבינת בושה, עמית היא פיצת אספרגוס עם קריספי שאלוט ופרמזן, גיא מרכיב פיצה פפרוני ודבש, ומלבדם יש גם קומבינציות מיוחדות כמו שרימפס בלאק טייגר עם תירס לבן, מרגריטה כמובן, וקראק פאי לקינוח.

תפריט הקוקטיילים מלווה את כל אלה עם קריצה לעולם הגלישה התל-אביבי. "Surf's Up" (רום מנטה, סירופ מרווה-וניל, ליים), למשל, "Market Margarita" עם טקיל הועגבניות מיובשות וגם אולד פאשן "הפוך", עם וויסקי, אמארו דה אנגוסטורה וביטר זעתר.

פיצה 180

חדשות האוכל

מצאנו ארוחה תאילנדית מושלמת, בעשירית מחיר מכרטיס טיסה

לכתבה המלאה

תפריט חדש, ג'יה

ג'יה, תל אביב. אנטולי מיכאלו,
תפריט הסושי של גי'ה/אנטולי מיכאלו

בר האוכל היפני-ישראלי מרענן פורמטים, מקדים שעות, מעדכן מחירים, מחזיר רולים אבל לא מפסיק לחגוג.

התפריט החדש מבשר על "מחירים מופחתים משמעותית" וכולל, בין היתר, סשימי טונה, יקיטורי פדרון עם איולי מיסו-יוזו, פוטומאקי סלמון צרוב, קוקטיילים בהשראה מזרחית והרבה יותר מזה.

ג'יה

Coast to Coast, הילטון Bayz

ארז קומרובסקי, Coast to Coast, הילטון Bayz. עוז אוחיון,
ארז קומרובסקי/עוז אוחיון

פרויקט אוכל חדש בהובלת ארבעה כוכבי מטבח מקומיים מצדיע לקו המים הגלובלי מהתצפית היפה של חוף הילטון.

הפרויקט, תחת המיתוג קואס טו קואס ובשיתוף וודקה בלוגה, יביא לגג ה-Bayz את ארז קומרובסקי, אבי ביטון, יונתן רושפלד ורז רהב, שיבשלו כל אחד בתורו ארוחה מקומית-עולמית.

קומרובסקי יחנוך את המיזם (שלישי-רביעי, 27-28 באוגוסט) עם הומאז' לחופי יפן (ותימן). יהיו פה, בין היתר, קובנה עם קוויאר בלוגה, ביצה רכה ובצל אדום, סשימי סלמון עם פונזו הדרים ובר ים קשור בעלי תאנה על גריל פחם.

אחריו (09-10 בספטמבר) יגיע אבי ביטון עם געגוע לספרד ויבשל פאייה גדולה, טאפאסים, דגים נאים במרינדה וצ'ורוס לקינוח כמובן.

יונתן רושפלד יביא את מקסיקו לתל אביב (17-18 בספטמבר) עם פיקו דה גאיו, גוואקמולי, סביצ'ה, טורטיות עם עוף עם צ'יפוטלה וליים, דג ים לבן או שרימפס קטנים וטונה או סינטה לחלוקה עם נאצ'וס ותירס לבן.

רז רהב יתחום את החגיגה הרטובה (22-23 בספטמבר) עם מבט לריביירה הצרפתית, הכולל בויאבז מסורתי אך מודרני, סלט ניסואז "עם טוויסט", דגים ופירות ים טריים.

Bayz הילטון

חודש רמת הגולן, בראבה ג'נטה

חודש רמת הגולן, בראבה ג'נטה. אדר וולף ובר באייר,
חודש רמת הגולן בבראבה ג'נטה/אדר וולף ובר באייר

בר היין בנחלת בנימין שבתל אביב חוגג את התוצרת המקומית עם תפריט מיוחד שכולו פירגון לאנשי הצפון ולעבודתם.

המיזם, שיתחיל מחר (שני, 26 באוגוסט) הוא פרי שיתוף הפעולה של הבר עם פרויקט "מאדמה לאדם" שאוסף ומציל תנובה חקלאית שאינה עוברת את מחסומי האסתטיקה של רשתות השיווק. יהיו פה, בין היתר, מנגו אורגני ממושב אלמגור, תירס סופר סוויט ממשק כרמלים, אוכמניות מקיבוץ אלרום, ריזלינג מיקב תל שיפון, יין מיקב הרי גליל, גבינות של מחלבת גרינלי ומחלבת חדר חלב.

אלו "יהפכו" לפולנטה, לגבינת קממבר צלויה עם דבש מנגו וצ'ילי מותסס, לשעועית ירוקה ברוטב מיסו, לפלטת גבינות ולטארט פטיסייר עם שזיפים.

בראבה ג'נטה

ישראל אהרוני, סינמטק תל אביב

ישראל אהרוני מתארח בפודקאסט אוכלי סרטים של סינמטק תל אביב. אוכלי סרטים וסינמטק תל אביב,
ישראל אהרוני וכרזת "שיר אשיר בגשם"/אוכלי סרטים וסינמטק תל אביב

השף הישראלי, שהוא גם חובב קולנוע מושבע, מתארח בפודקאסט "אוכלים סרטים" לקומבינציית שיחה-הקלטה-הקרנה-כיף.

האירוע יוזנק ביום חמישי (29 באוגוסט, 20:30) עם הקלטה לייב של פרק הפודקאסט מבית הסינמטק, שיכלול נגיעות בהיסטוריה של הקולנוע ובגדולתה של פעולת השירה בגשם, ויימשך עם הקרנה של "שיר אשיר בגשם", הסרט האהוב על אהרוני.

סינמטק תל אביב

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully