וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן החליטו שהחופש הגדול ממשיך. ויש המבורגרים שמוכיחים את זה

1.9.2024 / 6:00

פתיחות, השקות, משימות ותקוות: החדשות הטעימות של ישראל

מסעדת הגראז'/הגראז'

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - פתיחות, השקות, משימות ותקוות. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

מעבדה קולינרית, 7:1

פרויקט מעבדה קולינרית, 7:1, תל אביב. דן פרץ,
המעבדה הקולינרית של 7:1/דן פרץ
פרויקט מעבדה קולינרית, 7:1, תל אביב. דן פרץ,
משתתפי המעבדה הקולינרית של 7:1/דן פרץ

בר הקוקטיילים המצוין בפסגת שכונת נווה צדק התל-אביבית חוגג ספטמבר עם אתגר אוכל מעניין, והרבה אלכוהול כמובן.

פרויקט המעבדה הקולינרית של 7:1 הזמין שלושה שפים להרכיב תפריט אוכל מהטכנולוגיות והפיצ'רים המתקדמים של הבר - מרוטו-וואפ למיצוי טעמים ועד צנטריפוגות ליצירת תרכיזים צלולים - כל הדרך לסדרת ערבים שמחים יותר, ושבעים יותר.

יהיו פה (שני ושלישי, 02-03 בספטמבר) גיא אריש עם סשימי אינטיאס, אצות ובושם סומק וגספצ'ו פירות יער שמערבב לתוכו מרוות אננס ובזיליקום סגול, יובל לשם ואיתי אייל מקבוצת Ilu (09-10 בספטמבר) עם פרח דג נא ותמצית אויסטר וסביצ'ה מולים עם רוטב מלפפונים, וגם מוטי טיטמן ממלגו ומלבר (16-17 בספטמבר) שיגיש ברזאולה ביתית, קורנדביף וסלט תפוחי אדמה עם איולי חזרת, טרטר בקר עם סויה לבנה וסשימי דג ים עם רוטב פונזו-ליים, גרעיני דלעת ושמן כפיר ליים.

האוכל הזה (250 שקלים לארוחת שש מנות) ילווה בקוקטיילים המפורסמים למדי של הבר, לרבות שניים מיוחדים ("Japanese Garden" עם ג'ין, יוזו, סירופ סמבוק, ורג'וס, סודה ומלפפון ו-"Vetiver Highball" עם ג'ין, פטל, תמיסת וטיבר, סודה אננס, ורג'וס ופריחת הדרים) שיימכרו לאורך החודש כולו ב-38 שקלים.

7:1

חדשות האוכל

כן, זה באמת קרה: אחד המקומות השווים בת"א "הפחית מחירים משמעותית"

לכתבה המלאה

שלוש כפות שמן ושני מכחולים, פודיש

תערוכת שלוש כפות שמן ושני מכחולים, פודיש. איתי סליקטר,
משתתפי "שלוש כפות שמן ושני מכחולים" בפודיש/איתי סליקטר

פופ-אפ חדש ומקורי מחבר בין דמויות אוכל מובילות ובין מאיירים מקומיים, לכדי תערוכה קצרה בימיה אך עמוקה מאוד בתכניה.

"שלוש כפות שמן ושני מכחולים" תיפתח ביום שישי (06 בספטמבר) בפודיש, אגף הקולינריה של אנו - מוזיאון העם היהודי, ותיסגר חמישה ימים בלבד לאחר מכן (10 בספטמבר), במכירה שהכנסותיה יועברו למימון פעילויות תרפיה באוכל למפונים מהצפון והדרום. בין לבין, היא תציע מבט מעניין על 14 מעילי שף שנולדו מחדש כבדי קנבס, בהשראת סיפורים אישיים, חוויות והשתוללויות.

התערוכה, בהובלת עמית טריינין, עוסקת בזהות ובתרבות יהודית דרך האוכל, בחיבור בין יוצרים מעולמות תוכן שונים, "ובין הנפש שלנו והבית שבו גדלנו למציאות שבה אנו חיים", בואכה "פסיפס קולינרי ייחודי".

בין הזוגות המשתתפים, ניתן למצוא את ישראל אהרוני וזאב אנגלמאיר, מיכל אנסקי וסרגיי איסקוב, רותי ברודו וענת ורשבסקי, יובל בן נריה וג'ודית אשר, חיים כהן ומיכל דיבואה, מייקל סולומונוב ואיציק רנרט, וכן רותי רוסו ועמית טריינין.

אנגלמאיר ואהרוני יקיימו גם מפגש פתוח שיעסוק בזהות, אמנות ואוכל, המאייר מישל קישקה יישב במקביל עם בנו דוד, יו"ר העמותה הישראלית לתרבות קולינרית, ואילו ורשבסקי ודבואה יציעו סדנת ציור על סינרים.

שלוש כפות שמן ושני מכחולים בפודיש

יום הולדת 25, פנינה פאי

גילי קונפורטי ויחי זינו, יום הולדת 25, פנינה פאי, אשדוד. פנינה פאי,
גילי קונפורטי ויחי זינו/פנינה פאי

רבע מאה של ריח חמאה ושוקולד באשדוד הובילו את פנינה קונפורטי להחלטה על חגיגות סמליות בלבד - מקומיות, מתוקות ושמחות ככל האפשר.

וכך, ספטמבר של פנינה פאי צפוי לארח חברים אשדודיים מתחלפים, שכל אחד מהם יפיק מנה אחת מיוחדת, לצד התפריט המופרע הקיים.

זה יתחיל ממש הבוקר (01 בפסטמבר) עם יחי זינו הגדול מפסקדו, שיגיש קרואסון פריקסה עם דג כבוש, לימון כבוש, צ'ילי חריף ועגבניות שרי, ימשיך (08-13 בספטמבר) עם יאן הרוש מפיצה פארינו וטירמיסו פיסטוק סמיך, יגביר עם אייל דיין ממסעדת עלמא (15-20 בספטמבר) שיכין דג ים כבוש עם קרמל סויה *בתוך* קרואסון וייחתם (22-27 בספטמבר) עם אדם שוקרון מזה/זאתי ו"קרואסון בחלב אמו" - מאפה עם ריבת עגבניות שרי חריפה, גבינת עזים, גבינת צ'דר וחמאת שום-שמיר.

פנינה פאי

ספטמבר מהסרטים, בושוויק

ספטמבר מהסרטים, בושוויק, תל אביב. גלעד לבנת,
ספטמבר מהסרטים בבושוויק/גלעד לבנת

הבר המצוין של קבוצת אימפריאל מנחית את אמריקה בנחלת בנימין ומשיק את Sunday Movie Night, חוויה קולנועית-אלכוהולית, עם תפריט מושחת של עינב אזגורי כמובן.

המהלך, שיתרחש בכל יום ראשון, צפוי להקרין בחצר האחורית המקסימה של הבר קלאסיקות כמו חנות קטנה ומטריפה (הערב, 01 בספטמבר), נהג מונית (08 בספטמבר) ומת לחיות 3 (22 בספטמבר), לחלק לבאים פופקורן (ראשון) חינם (לרבות דיבור על פופקורן מרגריטה) ולחזק עם קוקטיילים על בסיס וויסקי נייקד מאלט ב-42 שקלים.

את כל אלה ילוו, בין היתר, סביצ'ה דג ים עם אגבה וצ'ילי עגבניות, קריספי טופו PB & J עם צ'אטני תותים, ברוסקטת "ריבת בקר", טוסט רובן עם כרוב כבוש וגבינת אמנטל, סמאש ברוקולי עם חמאת קייג'ון ופרמזן וגם סמורס וקראק פאי לקינוח.

בושוויק

משלוחה Sessions

משלוחה Sessions. דניאל לילה,
מארז משלוחה Sessions של ניר לוי/דניאל לילה

מיזם חדש של אפליקציית המשלוחים הגדולה שואף לשבור מעט את מוסכמות הפלטפורמה ולפרוץ את גבולותיה, בקטע טעים ומעניין במיוחד.

"משלוחה Sessions" היא למעשה מארז חוויתיי בהובלת דמויות אוכל מובילות, שיציעו - כל אחת בתורן ובמועדן - מהדורה מוגבלת (מאוד, 20 יחידות) של יכולתן.

מכת הפתיחה מגיעה כבר השבוע (רביעי וחמישי, 04-05 בספטמבר) עם ניר לוי ממסעדת טלביה ועופר בן נתן ממסעדת פופ אנד פופ. הראשון ישלח טרטר בקר "צרפתי-אורפאלי", ויטלו טונאטו על בסיס לשון בקר כבושה עם ביצה רכה, פלטת שרקטורי ומאפה קווין אמאן ממולא בביצה מקושקשת עם בייקון הום מייד, ואילו חברו יקנח עם פיננסייר תירס, קראמבל פולנטה וגנאש חלב קורנפלקס, ועם מוס שוקולד ולרונה, פרלינה אגוזים וקריספי רייס קקאו. מחיר: 189 שקלים, 279 שקלים עם בקבוק יין מבעבע של יקב פיאבה האיטלקי מבית היבואנית MoBo.

משלוחה

חודש סמאש, הגראז'

סמאש בורגר, הגראז'. אנטולי קרניצקי,
סמאש בורגר של הגראז'/אנטולי קרניצקי

המסעדה שאינה יודעת ייסורי מצפון או מחסומים כלל החליטה על דעת עצמה להרחיב את החופש הגדול, ולהשיק תפריטים מתחלפים ברוח השחרור שלו - עד ערב ראש השנה. כן, גם הדבר הזה מתרחש פה בקרוב.

יהיו פה, בין היתר, דיל סמאשבורגר (עם צ'יפס ושתייה קלה או שליש גולדסטאר מהחבית) ב-89 שקלים והבלחות מהעבר בדמות "מבוקש סופרנו סמאש" (שתי קציצות עם גבינת צ'דר, בייקון טלה, פרח בצל מטוגן ורוטב צ'דר), "מפורק סופרנו סמאש" (שתי קציצות עם גבינת צ'דר, בשר מפורק בריבת בייקון טלה, רוטב פלפלת וכדורי ריקוטה מטוגנים), "האלווין סמאש" (שתי קציצות עם גבינת צ'דר, גבינת שמנת, בצל ירוק ולביבת בטטה עם קצח), "דגלון סמאש" (שתי קציצות עם גבינת צ'דר, גבינת אמנטל, בשר מפורק בברביקיו וכדורי מק אנד צ'יז מטוגנים) וגם "בננות רטרו סמאש" (שתי קציצות עם גבינת צ'דר, בייקון טלה, חמאת בוטנים ובננות בקרמל כמובן).

הגראז'

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully