וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים מזהירים: תזרקו מיד את האבטיח אם הוא עושה את זה

13.9.2024 / 6:03

אבטיח הוא אחד הפירות הכי אהובים בקיץ, אבל עכשיו בסף העונה הוא עלול להיות מסוכן מאוד לבריאות שלכם. סרטון שעלה בטיקטוק הדהים את הגולשים

איך בוחרים אבטיח? המדריך המלא/מערכת וואלה!

אבטיח הוא אחד הפירות הפופולריים ביותר בעולם, בטח שבימי הקיץ החמים והוא גם מאוד בריא עבורכם - אך מסתבר שבמצב מסויים הוא עלול לגרום לכם יותר נזק מאשר תועלת.

סטרלינג פורנייה, יוצר תוכן המוכר בשם @Idksterling בטיקטוק עם 6.4 מיליון יעוקבים, פרסם סרטון שזכה ל8.2 מיליון צפיות בו חשף שאנשים חייבים לזרוק את הפרי אם הוא מקציף ו/או מבעבע נוזלים החוצה כשהם חותכים אותו. "אכילת אבטיחים כאלה באופן כללי אינה הרעיון הטוב ביותר", הוא הסביר, והוסיף כי זה סימן שהפרי נרקב. "זהו כר גידול מצוין לסוגים מסוימים של חיידקים שיכולים לגרום להרעלת מזון" הוא אמר. "נראה שאנשים רבים מבולבלים לגבי מה גורם לזה", הוא אמר בתגובה לסרטון שהעוקבים שלו תייגו אותו בו המראה אבטיח מתסיס. הוא הסביר ​​שמפגש עם אבטיח מבעבע עשוי אולי להיות "הפעם הראשונה שאתם רואה אבטיח מקציף", אך טען שמקרים כאלו אינם "כל כך נדירים" - אגב, אנחנו נמצאים כבר בסוף הקיץ וסוף ענת האבטיחים, כך שהרבה יותר קל ליפול על אבטיח מקולקל שכזה.

צפו בסרטון ובהסבר

הוא העיר שלפעמים הקצף יכול להיראות אפילו "הרבה יותר בולט" ממה שהוצג בסרטון שעליו הגיב ולהיות בעלי מראה לבן ו"קצפי" יותר. פורנייה הסביר כי האבטיחים מפתחים בתוכם את הקצף הזה כתוצאה מהשארתם בחוץ בחום למשך זמן רב מדי. "זה בעצם תוצאה של גז ולחץ שנוצרים בתוך האבטיח ואז בסופו של דבר משתחרר הקצף".

מומחים מ-Food & Wine אישרו את האמירה הזו. "תהליך התסיסה מייצר גז, כל הלחץ הפנימי הזה יכול לגרום לאבטיח להתפוצץ - ואפילו חיתוך אבטיח שהתחיל לתסוס יכול להיות לא בטוח עבורכם", הסבירו האתר האוכל.

עד סודות של אבטיחים
איך בוחרים אבטיח? סוף סוף יש תשובה אמיתית מהאחד שיודע הכי טוב

טריק גאוני יסייע לכם לפרוס אבטיח בלי סכין ובלי שום מאמץ

המומחים מסבירים שהחיידקים יכולים לחדור לאבטיח עד בזמן הגידול וכשהם מתאחדים עם הסוכרים והשמרים בתוכו הם מתחילים את תהליך התסיסה. הקצף - שמחלחל דרך סדקים בקליפה - הוא סימן לכך שהתסיסה מתרחשת. מומחי תברואה מבהירים שאסור לאכול אבטיחים שהתחילו להקציף, ואפילו יש להזהר מהכנסתם למטבח שלכם. מכיוון שתהליך התסיסה מייצר גז, כל הלחץ הפנימי הזה עלול לגרום לאבטיח להתפוצץ - ואפילו חיתוך של אבטיח שהחל לתסוס עלול להיות לא בטוח. נוסף על כך, מזונות שהחלו לתסוס בתנאים לא בטוחים או לא סניטריים יכולים גם להכיל כמה חיידקים ווירוסים מגעילים, כולל בוטוליזם, E.coli וסלמונלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

זה לא כזה נדיר כמו שאתם חושבים

אז מה עושים כדי להימנע מאבטיח מותסס?

אין הרבה מה לעשות מעבר לאחסן אותו בצורה נכונה. אם יש לכם אבטיח שלם ולא חתוך, מומלץ לאחסן אותו במקרר. ברגע שהוא נחתך, יש לכסות את הצד הפתוח בניילון - ויש לצרוך כל אבטיח חתוך תוך שלושה ימים. המועצה הלאומית לקידום צריכת אבטיחים בארה"ב ממליצה שלא להקפיא את האבטיח ומסבירה שהקפאה עלולה לגרום לפירוק הקליפה, מה ש"יוצר מרקם קמחי ודייסתי".

כמו כן, הקפידו לשטוף היטב את החלק החיצוני של האבטיח לפני שאתם חותכים אתו. אם בכל זאת נפלתם על אבטיח מקציף, הוציאו אותו בזהירות מהבית והשליכו לפח או לקומפוסט.

נשמע מובן מאליו? למרבה הצער רבים באינטרנט לא ראו את הסרטון של פורניר לפני נתקלו באבטיח מקציף. "קיבלתי הרעלת מזון מאכילת אבטיח מקלקל שאמא שלי חתכה," כתב אחד מהמגיבים ואחר הודה שהוא "תמיד אוכל אותם במצב כזה," ואמר שהוא לחלוטין לא היה מודע לסכנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully