וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפה פטיט, תל אביב: כל יום, כל היום, על המרפסת הכי סקסית בעיר

23.9.2024 / 6:00

אחד המקומות המרהיבים פה לא מפחד להשתנות

קפה פטיט רוטשילד. אנטולי מיכאלו,
בראסרי שרוצה להיות הבילוי המושלם. קפה פטיט/אנטולי מיכאלו

כל אחד במדינה שאוהב טיפה לצאת, לבלות ולחוש את הדופק של תל אביב מעת לעת, מכיר את אחת הפינות המיתולוגיות והידועות שלה - שדרות רוטשליד פינת יבנה, ולא משנה בני כמה אתם.

לכל הכתבות של רותם דרוב

אם כעת אתם סוגרים מעט את העיניים, מנסים לשחזר את הפינה בראש ולא יודעים בדיוק איפה למקם אותה (למרות שהבטחתי לכם שתכירו את הלוקיישן), אומר רק שתי מילים שימקמו אתכם נכון - "סניף מוזס", הסניף הגדול והמפורסם של רשת ההמבורגרים ששכן בפינה הזו כעשרים שנה, והיה מבין הראשונים במדינה למכור המבורגרים איכותיים, עד שנסגר.

המקום עמד ריק מספר חודשים, ולפני זמן קצר התמקם בו מקום חדש ומסקרן, "קפה פטיט", שלמרות שמו הוא ממש לא קטן, אלא מצויד בחלל רחב בתוך המסעדה, ומרפסת גדולה אל הרחוב, מבין המרפסות הבודדות בשדרה הכל כך מרכזית הזו, שצופה אל השדרה היפה, אך מנותקת ממנה באפן אינטימי.

קפה פטיט רוטשילד. אנטולי מיכאלו,
אחד המקומות היפים בעיר. קפה פטיט/אנטולי מיכאלו

את המקום פתחו יונתן לוין וארז אביב, זוג שותפים שכבר יודעים כמה דברים על חיי הלילה של תל אביב ועל מסעדנות מוקפדת, עם הברים רובינא בכיכר הבימה, והבר מסעדה ג'ניה בכיכר דיזנגוף, ועוד פרויקטים שונים בעיר. "כבר לפני יותר משנה שמנו לב לנכס הזה שהתפנה והרעיון לקחת אותו מאוד קרץ לנו", מספר יונתן לוין, "המלחמה הגיעה וטרפה את כל הקלפים, אבל לנו זה לא שינה הרבה".

לדבריו, "הבנו שהמקום מתאים מאוד לסוג של ביסטרו או בראסרי שמותאם לקהל הישראלי, שאוהב לבלות ולאכול טוב, מעין מקום שיכול לשלב בין ארוחות ערב וקוקטיילים, לארוחות צהריים ותפריט ארוחות בוקר. יש לו מטבח גדול, חלל יפה בפנים, וכמובן המרפסת הסקסית על רוטשילד שאיו כמותה בשדרה".

התוצאה מרהיבה, וכשקפה פטיט נפתח התקבל אחד החללים היפים בעיר, עם עיצוב מוקפד מרמת הכוסות, דרך הריהוט ועד לעציצים ולאקססוריז השונים מסביב.

ברד, ראשון לציון

בשורת שחיתויות והגזמות חדשה, ושווה באמת

לכתבה המלאה
מנות של קפה פטיט רוטשילד. אנטולי מיכאלו,
מתחמים מקבלים חיים. קפה פטיט/אנטולי מיכאלו

על התפריט אחראי השף איוון מסלוב (שעבר בהרברט סמואל, סושיאל קלאב, רפאל וקפה נואר) והתוצאה היא מטבח איכותי וקפדני עם מנות מהים כמו ברוסקטה טונה אדומה עם איולי פלפלים (72 שקלים), קלמרי צרוב, עם צ'יפטולה ויוגורט לאבנה (76 שקלים), ברוסקטה שרימפס עם ציר סרטנים (78 שקלים) או פסטות שמיוצרות במקום כמו אנילוטי גבינות עם חמאת מרווה ואספרגוס (88 שקלים) או ניוקי פורצ'יני (86 שקלים). לעיקריות מציעים בקפה פטיט שניצל ענקי ( 72 שקלים) או פילה בקר (168 שקלים) -וגם אופציית צהריים בדמות 15% הנחה על כל התפריט.

"תל אביב גדלה ומתפתחת" מסביר לוין, "אפשר לדבר על המחאות, ההפגנות, המלחמה ויוקר המחיה ואפשר גם לדבר על עוד ועוד מתחמים שמקבלים חיים - פארק המסילה, כיכר דיזנגוף, נחלת בנימין ובית הכנסת הגדול, לבונטין וגן החשמל. העיר זזה וכל הזמן בתנועה, ואל כל מתחם כזה יוצא סוג קהל מעט שונה".

פילה בקר בקפה פטיט. אנטולי מיכאלו,
"אנחנו מוקפים מכל עבר בתחרות, אבל לא מפחדים". פילה הבקר של קפה פטיט/אנטולי מיכאלו

"הוא סיכם כי "בסוף, העיר הזו היא אחד המקומות הכי כייפים לאכול בהם בכל העולם, ואנחנו יודעים, כי אנחנו אוהבים לטייל ולאכול. נכון, אין פה מסעדות מישלן, אבל הקולינריה פה מופלאה בכל הרמות, והתחרות שמקיפה אותנו מכל עבר לא מפחידה. להיפך, אנחנו מאמינים בעצמנו".

על מה קפה פטיט רוצה להיות ולאן הוא שואף, לוין לא מתחייב. "מקום כזה הוא כמו ילד", הסביר, "אתה מוליד אותו אבל לא יודע לאן הוא יתפתח. אם יתנו לנו לעבוד ויחזרו התיירים ויהיה שקט במדינה, נקבל משהו טוב. אתה חש את הקהל שלך, אנחנו לא כופים את עצמנו על הלקוחות בכוח עם אג'נדה מסוימת, אלא רוצים לזרום איתם לאט לאט".

seperator

קפה פטיט, שדרות רוטשילד 35, תל אביב, 054-9099269

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully