וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה אוכל, הרבה יין, הרבה אהבה: סופ"ש החגיגות של הגפן ביפו

19.9.2024 / 6:00

מדריך מסוחרר מאפשרויות, ומסוחרר ממזיגות

הגפן, יפו. נטשה זריקר,
שמחת חיים. הגפן/נטשה זריקר

שלוש שנות פעילות עקבית ונטולת ווליום מוגזם הובילו את בר היין הגפן לחגיגות באותה רוח בדיוק - שמחת חיים שאינה זקוקה לדציבלים ולרעשי רקע (אבל כן למוזיקה), ומנעד רחב של אפשרויות להשתתף בה.

נקודת הציון הזאת תתפרס לאורך כל סוף השבוע (חמישי-שבת, 19-21 בספטמבר) ותזלוג בטבעיות בין הסמטאות היפואיות לחצר הפנימית, בין הספרייה החדשה וחלל האירועים, בין השולחנות העמוסים ובין כוסות הזכוכית הנפגשות. חגיגה, בקיצור. חגיגה ישראלית.

שוקולד לולי. שניר (סופגי) גואטה,
חגיגה ישראלית. שוקולד לולי/שניר (סופגי) גואטה

מוקד העניין יהיה יריד חקלאים, יצרנים קטנים ואומנים שיאגד (שישי, 20 בספטמבר, מ-10:00) בקן הקוקיה, חלל האירועים הסמוך לגפן, דברים טעימים ודברים טעימים לעיניים.

יהיו פה, בין היתר, טחינה מקומית ושמן זית של מסיק מגל וגבינות של המחלבה הקטנה, כיכרות מחמצת מבית "איש של לחם" ודבש ממושב נטעים, זרי פרחים של Modest Flowers וכלים של עדי ניסני הנהדרת, מוצרי לוונדר של עזיזו מרמת הגולן, טקסטיל מקסים מידי רינת צדוק ומאיה לרנר של Denimyourtable וקוסמטיקה אורגנית מקיבוץ נאות סמדר.

ערב חמישי (19 בספטמבר) הוא מועד קיומה של ארוחת טעימות אינטימית (12 מקומות ותו לא) בצהר, החדר הפרטי של המתחם. הארוחה, בפורמט עתיר יין ישראלי וקוויאר (ישראלי גם כן) ובתג מחיר של 450 שקלים לאדם, תציע שישה חצאי כוסות וצלוחיות על בסיס התוצרת של משתתפי היריד.

יהיו פה, בין היתר, גבינת נעמי עם מרמלדת חבושים של ניצן כהנים, פיצ'י לוביה תאילנדית עם חמאת לימון שרוף וזעתר, דג נא עם שמן לוונדר ומלח קוויאר קראט, קוביות בריוש עם סטרטצ'לה, שיפוד טלה עם גלייז אריסה של זוטא ושברי שוקולד לולי לקינוח.

חדשות האוכל

שווארמה על לחוח וסטייק עם ג'חנון: ארוחת הטעימות המושלמת לא קיי...

לכתבה המלאה
פרחים, Modest Flowers. דניאל ברקת,
צבעי הארץ. זרים של Modest Flowers/דניאל ברקת

בוקר שבת (21 בספטמבר, 11:00-17:00), באופן טבעי, יוקדש לבראנץ' עשיר על בסיס אותם חומרי גלם. קוביית בריוש צרובה עם סלט ביצים וחמאה רכה, למשל, "ביצי השטן" עם קרם חלמונים ומלח קוויאר, טוסט שלוש גבינות עם ריבת בצל, טרטר בקר על קרקר חומוס וזרעים, נתח קצבים וביצת חופש עם גלייז אריסה וגם פורל מהדן, על הפלנצ'ה.

בתוך כל אלה, תיפתח גם "הסוד", ספריה וחנות יין מבית הגפן ששואפת להבליט מאות יקבים ומותגים כחול-לבן. ההשקה המשמחת הזאת תלווה באירוח של פיגורות אלכוהול דוגמת יינן יקב הרי גליל דוד בר אילן ויובל (ג'וב) הרגיל, שיקים את "פרלמנט יוליוס".

עוד? בוודאי. תפריט הערב של הגפן יעטה, בעזרת דור דטנר, חגיגיות מיוחדת במהלך סוף השבוע ויציע פלטת גבינות ופיצטה עם קרם עגבניות שרי צהובות וסטרצ'טלה, טרטר טלה ושיפוד שייטל, ואילו "פיצה פור דה פיפל" - אף היא חלק מהמתחם - תעטוף הכול בבצק עם סקמורצ'ה מעושנת, נקניקיה בדואית של "הופלה שרקוטרי", וגם קומבינציית דבלים-דבש-שאטה.

seperator

חגיגות שלוש שנים לגפן, חמישי-שבת (19-21 בספטמבר), נועם 3, יפו

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully