וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים למסעדת הגורמה ה-1 בשכונה

איתי להט

7.11.2006 / 0:12

גן החשמל כבר מזמן סומן כמתחם אופנה, אבל מה עם משהו לאכול באמצע מסע קניות מפרך? איתי להט ממפה את השכונה מבחינה קולינרית. זה מתחיל במאפה, ממשיך עם קציצה ונגמר באגרול

משכונת גן החשמל התל אביבית ניתזים ניצוצות. מעצבות צעירות הפכו אותה כבר מזמן למקום מושבן והתאחדו תחת השם קולקטיב 6940, לבונטין 7 פתח את שעריו לעולם תרבות השוליים הישראלית, ואפילו העיתונאית והיוגיסטית נילי לנדסמן, ייסדה בשכונה מרכז יוגה.

בגן החשמל כבר לא מתלבטים לגבי הזהות של האזור, אלא שואלים כיצד למתג אותו. אבל כמו כל עולל מתפתח, גם המום הזה זקוק לתזונה הנכונה בכדי לגדול. ואכן בשכונה יש בתי אוכל קטנים, חלקם תוספות חדשות לחלוטין וחלקם שוכנים שם כבר כמה עשורים. מה שבטוח הוא שבקרוב יצטרפו למוסדות האוכל הקיימים גם מסעדות אופנתיות שהן תמיד בנות טיפוחיהן של שכונות מתפתחות. כאלה, עדיין אין ממש במתחם, אבל אספנו לכם רשימה כמעט מלאה של המקומות בהם ניתן לעשות הפסקת אוכל בעיצומו של מסע שופינג אצל בנות גן החשמל.

ויהי בוקר: קפה אורגני או בראוניז של צמרת

איך פותחים את הבוקר במתחם? באופן עקרוני קיימות שתי אופציות לקפה ומאפה איכותיים, או בבית הקפה הצעיר Loveat או בקונדיטוריית צמרת, מאפייה וותיקה במקום.
קפה "Loveat", הוא החלוץ האורגני בתל אביב, ששמח למזוג לאורחיו קפה ערביקה 100% אורגני. הקפה נודע גם כמשתף פעולה עם משקים אורגניים, בכדי לנסות ולספק בסנדוויץ' מחיטה מלאה (ואורגנית כמובן), כמה שיותר ירקות נטולי כימיקלים.
לאן ממשיכים מכאן? לחפש איזה סריג בחנות של המעצבת נאית רוזנפלדר, חלוצת מתחם האופנה של הגן.

מי שמחפש את הקפה הוותיק בשכונה ואת אחת הקונדיטוריות בעלות המוניטין הטובים בעיר, טוב יעשה אם יפתח את היום אצל צביה רומנו (57), הבעלים של קפה צמרת. רומנו מחזיקה את בית הקפה המצוחצח בעיר, פירור של באגט לא תמצאו אצלה על הרצפה וחובבי קפה עם קינמון, יקבלו אותו בזוק בצורת שמש חייכנית על קצף גלי קפוצ'ינו. שמה של רומנו והקונדיטוריה נודע ברבים בעקבות הבראוניז המשובחים במקום.
ניתן גם להחליף שם כוחות בארוחת צהריים טעימה של פשטידות או לזניה ולקנח בפאי גבינה-מרנג.

לאן ממשיכים מכאן? באופן טבעי השכנה שליד היא Ruby Star, כוכבת האקססוריז המקומית שמוכרת חגורות ותכשיטים.

'Loveat’ ברזילי 1 , פינת מקווה ישראל 12
קונדיטוריית צמרת, מקוה ישראל 15

הפסקת צהריים: תפוחי אדמה, סביח או קוסקוס

ידוע הוא שהשיטוט המתיש בין החנויות מביא את הקונים לסף עילפון. זאת השעה לאגור כוחות בעזרת ארוחת צהריים, וכאן בשכונה אוהבים את הצהריים עממי ובסיסי, אבל טעים.

אם אתם לא בעניין של לחזור לבתי הקפה, אפשר גם לבלוס את המנה הכי בסיסית בעולם האוכל הישראלי - "הפלאפל של חיים" - או כמו שהוא אוהב לכנות אותו "מספר 1 מעל כולם"!
לא רק פלאפל טעים מכין חיים בפינת הרחובות לבונטין וברזילי, גם שניצלים, סביח וחביתות ירק שכולן מוגשות בפיתות שנאפות במקום.

אם יש יש לכם זמן לשבת במקום לאכול בעמידה, אפשר לבקר אצל "חומוס כנעני", שמגיש עיסת חומוס גרגרית או מרקים יומיים או אורז עם שעועית, עם ירקות מאודים לצד כוסית ערק.

לאן ממשיכים מכאן? לחנות הבגדים של זיקה, ברחוב מקווה ישראל 10. היכן שזינה מיכאלו משתעשעת עם דוגמאות כותנה צבעונית.

שני בתי אוכל חדשים בשכונה בהם כדאי למלא את מחסני הפחמימות, הם 'ממוצ'קה' ו'פטטה דל גוסטו'. בממוצ'קה שולט הז'אנר של יהודי צפון אפריקה, ומושיקו שוקד על הסירים. על הצד המהיר של הדלפק, מוכרים באגטים ופיתות עם ממרחים וסלטים, אבל בצד המושקע של הצלחת אפשר לקבל: קוסקוס ירקות, קציצות ברוטב, צלי קדירה מפואר ומנת הבית של מוקפץ הודי – חזה הודו מוקפץ בתבלינים הודיים.

ב'פטטה דל גוסטו' לעומת זאת שוקדים מהבוקר ועד ליל על קילוף תפוחי אדמה. את הקונספט ייבא לישראל מספרד, שרון אגת, שמוכר כבר שנתיים בירידי אוכל תפוחי אדמה שנאפו בטאבון עם מבחר רטבים טעימים. את תפוחי האדמה שהוא מגיש בטעם מעושן, אפשר ללוות בסלטים הטריים שמוכנים במקום או אפילו לזלול איזו פסטה. פחמימות כבר אמרנו?

לאן ממשיכים מכאן? הליכה קצרה לא תזיק, חצו את הרחוב כולו וטפסו לגינה, מעבר לה ממוקמת החנות "פראו בלאו" של המעצבת המסקרנת הלנה בלאונשטיין.

חומוס כנעני, מקוה ישראל 14
הפלאפל של חיים, מקוה ישראל פינת לבונטין
'ממוצ'קה', מקווה ישראל 15
'פטטה דל גוסטו', מקווה ישראל 6

ויהי ערב: אורז מטוגן תחת מנורות אדומות

אם הצטיידתם בשקיות מלאות בגדים חדשים, עכשיו מגיע לכם לתת מנוחה לרגליים במסעדה אמיתית. את גבול המתחם, מסמלת בגאון המסעדה הסינית "החומה הסינית".

מדובר במוסד ותיק שכבר שנים מספק אוכל סיני עממי וכשר לשכונה הרעבה וגם ללא מעט מזמיני משלוחים ברחבי העיר. זוהי מסעדה קטנה, ללא יומרות, האוכל טעים, המנות ענקיות והדים סאם מעולה. מקום שנחמד לברוח אליו אחרי יום עמוס במתחם גן החשמל.

לאן מכאן? למתבליינים ממתינים לבונטין 7 עם שלל הופעות פרינג', לבונטין 11 עם בירות סטרופראמן משובחות ורוטנברג הבר השכונתי.

'החומה הסינית', מקווה ישראל 26.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully