וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניוקי הטוב בעיר?

דניאל רוגוב

8.11.2006 / 13:02

השף החדש של 'טוטו' ערך מהפך בתפריט ולקח אותו לכיוונים אחרים. הטריות של הקרפצ'ו אינטיאס כובשת והניוקי בערמונים מסחררים. רק שינמיכו את מוזיקת הדיסקוטק

לפני עשרה חודשים שיבחתי את מסעדת "טוטו", שאך זה נפתחה בניצוחו של השף מנה שטורם. לא חלפו כמה חודשים, ושטורם עזב את המסעדה ועתה נראה שהיא מחפשת את דרכה בעזרת השף החדש, ירון שלו, שעבד בעבר כסו-שף בכמה מסעדות מובילות בישראל.

העיצוב במסעדה נשאר כשהיה, ובולטים בו הבר הנאה והשבלונות בלבן ואפור שמזכירות פתיתי שלג או כתמי רורשאך. שולחנות הפלסטיק, שרובם באפור וחלקם באדום וירוק, משווים למקום אווירה של קפטריה מודרנית. שינוי ניכר מורגש במוסיקת הרקע, שאפילו בשעת ערב לא מאוחרת היא עתה קולנית ומתאימה יותר לדיסקוטק מאשר למסעדה. גם האקוסטיקה נותרה גרועה כשהיתה, ועל כן קשה לנהל כאן שיחה אינטליגנטית. התפריט עבר מהפך קטן ובמקום המטבח האיטלקי של שטורם הולך ונרקם כאן סגנון אוכל פלורליסטי יותר, עם מנות ים-תיכוניות ופרובנסליות.

מבחר הלחם העשיר שהיה ב"טוטו" נעלם ובמקומו מוצעים שני סוגי לחם, לבן וכהה, שניהם לא יותר מסבירים, ולצדם רוטב איולי מפתה וזיתים שחורים. מנת הפתיחה הראשונה שניסינו היתה קרפאצ'ו אינטיאס, שבה פרוסות הדג הנא, טריות להפליא ודקיקות כראוי, טופלו בשמן זית טוב, מיץ לימון ומלח גס. שולי הצלחת קושטו בטפנד זיתי קלמטה ובצד אחד נח לו ענף של פרחי ריחן שהוסיף למנה ניחוח, צבע וגם טעם, למי שרצה לטעום ממנו.

טעמנו גם מנה של קלמארי ושרימפס בגריל, שהכילה צינורות קלמארי טעימים ושרימפס פריכים ומוצקים בקליפתם והכל על מצע של סלט מרענן משעועית לבנה פריכה. המשכנו ודגמנו פרושוטו עם מוצרלה באפלו ותאנים טריות. קותל החזיר, חתוך לפרוסות דקיקות, היה טעים מאוד, והתאנים, מרכיב מסורתי במנה מעין זאת, הוסיפו מגע נעים.

מצוינות בראשונות ובעיקריות, תחכום יתר בקינוחים

המשכנו בשלוש מנות עיקריות, שהראשונה ביניהן היתה צלע חזיר עם ראגו חיטה וירקות שורש. אף שהמלצרית שכחה לשאול איזו דרגת צלייה אני מבקש, הבשר הופיע על צלחתי בדרגת מדיום, כמו שצריך, עם רמז עדין לוורדרדות בפנימיותו. הבשר היה עסיסי ועשיר ורוטב הדמי גלאס החום שנמזג עליו התגלה כבן לוויה אידיאלי. גם הראגו היה טוב והתמזג יפה בטעמי המנה.

טובה ככל שהיתה מנה זו, הבאה לאחריה היתה אף טובה יותר - ניוקי גדולים ורכים מעט יותר מהמקובל, שהוקפצו עם ערמונים קלויים ורוטב חמאה, מרווה ושמן כמהין. זו היתה מנת הניוקי הטובה ביותר שטעמתי זה שנים. המנה העיקרית האחרונה, אנטריקוט עגל עם ירקות שורש ורוטב חום עשוי היטב, איכזבה משום שהבשר היה עשוי קצת יתר על המידה, לטעמי. גם כאן הבעיה היתה שלא נשאלתי בלדרגת הצלייה המועדפת עלי.

סיימנו את הארוחה בשני קינוחים. הראשון, שלישייה של פנאקוטה בטעמי וניל ונקטרינות, קראמל עם בננה וקפה עם קרמבל קפה, היה טוב למדי אך קצת מתחכם. מרקמן של הפנאקוטות לא היה מוצק דיו ועודף הטעמים היה קצת מוגזם. טעמנו גם מוס זאביונה עם תאנים טריות, פירורי עוגיות פקאן ורוטב יין פורט. גם כאן היתה הגזמה במרכיבים וחתירה לפשטות יכולה לתרום לשני הקינוחים. ואולם, בהתחשב במצוינות של המנות הראשונות והעיקריות, קל לסלוח על הפגמים בסיום.

בהתבסס על המנות שטעמנו, החשבון לארוחה של שלושה, כולל אספרסו, יסתכם בכ-450 שקל. הבאנו עמנו בקבוק יין משלנו, אך אפשר למצוא כאן יין טוב במחיר 120-150 שקל לבקבוק. אין ספק שירון שלו עושה עבודה טובה ובכוונתי לחזור לכאן. עם זאת, אני מקווה שמישהו ינמיך את הווליום של המוסיקה ואולי אף ימצא פלייליסט שונה לשעות הערב המוקדמות, לפני שקהל הברים פוקד את המקום.

___________________________________________________________
"טוטו", רחוב ברקוביץ' 4 תל אביב. פתוח כל יום, 12:00-01:00. טל' 6935151-03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully