וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי וילון התחרה

איתי להט

14.11.2006 / 13:08

רומנטיקנים שיודעים להעריך מקומות קטנים אפופי סוד וחובבי אוכל איטלקי, לא יוכלו שלא לבקר ב'מל ומישל'. איטלקייה חדשה ומבטיחה בת"א

זה המקום לפתוח ולהודות לשתי ניו זילנדיות בשם מל ומישל, שגרמו לשף ניר וימן להבין שהגיע הזמן לפתוח מקום משלו. זה הזמן גם להודות להשגחה העליונה שסיכלה את תוכניתן של אותן מל ומישל, לסחוב את וימן לניו זילנד, כדי שיבשל שם אוכל איטלקי בחווה אורגנית.

מאז חלפו שנתיים, ניר ומאיה וימן שבו לארץ ואנחנו הרווחנו לפני שבוע ברחוב בן יהודה, מסעדה איטלקית מקסימה עם אחלה אוכל ובמחירים שלא עוברים את רף ה- 86 שקלים. וימן יודע לפרגן להשראה ונתן לה את השם: "מל ומישל".

כנראה שהשמועה על המקום כבר עשתה לה כנפיים, אחרת קשה להסביר איך מסעדה איטלקית קטנטונת בבן יהודה, שנפתחה לפני שבוע בלבד, מצליחה למלא שולחנות בערב יום ראשון שנחשב לחלש בשבוע.

מי שמגיע למקום מבין מהר מאוד איך זה קורה. למסעדה אין שלט, אבל חלון הראווה האינטימי עטוי וילונות התחרה ממתיק סוד ומושך סקרנים. בפנים, לא יותר מ-20 מקומות ישיבה סביב שולחנות עם מפות לבנות. האינטימיות הזאת הופכת עד מהרה לרומנטית ממש, בייחוד אם אתם זוג.

לא להתמלא בלחם בפקודת השף

מאיה, אשתו של ניר ושותפתו ומעצבת פנים במקצועה, עיצבה את המסעדה והתוצאה היא איפוק ושקט שיש בו הרבה פרטים קטנים ומשעשעים כמו טפט מצחיק של בעלי חיים ותמונות נוף מיניאטוריות במסגרות כבדות. אלה יוצרים קסם אישי ומעניקים ל"מל ומישל" שלווה נעימה.

המוקפדות שבעיצוב, ניכרת בשירות ולמרבה השמחה גם באוכל. וימן – שף, יועץ קולינרי וממייסדי 'בליני' - ניחן במבט בוחן וחודר שיכול להחריד את מנוחתם של מי שאינם רגילים במבטים נוקבים. אבל עם עיניים כאלה, ברור כי הוא דקדקן, כזה שמסור לעשייה חסרות פשרות. כשהוא נותן בך את המבט הזה ויורה: "אל תתמלאו מהלחם!", אתה שומט מיד את לחם החמוציות הטרי, שמוגש לכל שולחן, גם אם אתה מאוד רוצה להמשיך ולנשנש אותו.

בעזרת השותף השלישי במסעדה, השף יוגב ירוס, שעזב לא מכבר את 'בליני', הורכב ב'מל ומישל' תפריט איטלקי חינני, טעים ומושקע.

רדיד של גאודה

לנו הם בחרו כמנת פתיחה את האנטיפסטי (38 ¤) - שעועית ירוקה, גוש גבינת גרגנזולה מעולה מדנמרק, שומר, ראש שום, כרובית מתקתקה, בצל, גבינת פטה כבשים, פרשוטו ופנצ'טה יחד עם רקיחה של ריבת עגבניות שרי מופלאה. בעקבות הפתיח הזה הוקפץ רף הציפיות שלנו מעלה.

וימן וירוס ענו לנו עם שתי מנות פתיחה נוספות וטעימות: ניוקי כמהין עדין (48 ¤) וסלט קיסר (36/42 ¤) עם תאנים ופרשוטו על הפלנצ'ה.

אחרי מנוחה קלה, הגיעו לשולחן העיקריות בליווי פולנטה במרקם מושלם. ראשונה עטנו על העגל (68 ¤), שהוקרם בתנור עם עלה פנצ'טה איטלקי ורדיד של גבינת גאודה. רוטב המרסלה והיין האדום היה מתקתק אך לא תוקפני – וזה חשוב כשמגישים בשר ברוטב מתוק.

את העגל ליוו שתי מנות פסטה, הראשונה מהים והשנייה מהיבשה: פנה ציידים (48 ¤), מתכון שהביא ירוס מ'בליני' אבל עבר מקצה שיפורים מצליח לשמור על טעמה של הפסטה אותה מקיף רוטב בשר סמכותי וטעים.
הפפרדלה פורצ'יני ובוטרדו (54 ¤), הייתה מעט מלוחה מדי, מפאת שימוש נדיב בביצי הדג המיובשות ובחמאה.

את המליחות המתיקו הקינוחים: פנקוטה שקדים עם קרם תה ורימונים (22 ¤), וטירמיסו שעמד בכל הציפיות (26 ¤). פעם הסביר לי חבר איטלקי, שכל מהותה של מסעדה איטלקית מתנקזת לאיכותה של מנת הטירמיסו המוגשת בה. אני נוטה להסכים עם מפתח הקסם הזה וגם שמח לבשר שאת הטירמיסו ב'מל ומישל', היו זוללים בשמחה ובהשתאות לא מעט איטלקים למודי אספרסו, מסקרפונה וליקר אמרטו.

___________________________________________________________
'מל ומישל', בן יהודה 155 תל אביב, 03-5293232.
מידי יום 18:00-24:00, בקרוב גם לצהריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully