וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהבוקר בא בלילה

איתי להט

15.11.2006 / 11:41

זה פשוט וגאוני: ב'בנדיקט' מגישים רק ארוחות בוקר כל היום. כבר לא צריך להספיק להגיע לשכונתי שמציע אותן עד הצהריים, כי השקשוקות וקוקטיילי השמפניה זורמים שם גם בלילה

בית הקפה החדש "בנדיקט" שנפתח בפינת הרחובות בן יהודה ז'בוטינסקי, נושא לא במקרה את שמה של מנת ארוחת הבוקר המפורסמת. העובדה שביצי בנדיקט מתאימות כארוחה לכל שעה, לא נעלמה מעיניהם של המקימים, היא מבטאת את המוטו של המקום: ארוחות בוקר, במשך כל היום.

ה'אגס בנדיקט', מנה של ים קלוריות וכמויות כולסטרול בלתי חוקיות, היא גם בראנץ' מאוחר ואהוב בניו יורק בעיקר בליווי מימוזה (שמפניה עם מיץ תפוזים). מספרים על הבראנץ' האולטימטיבי הזה, כי הוא נולד עקב תלונתו של ברוקר מפונק בשם לה גראנד בנדיקט, שנהג לאכול במסעדת "דלמוניקו" המפורסמת במנהטן.
"אין שום דבר חדש בתפריט" התלונן הבחור בפני השף, וזה נענה לאתגר והחליק לתוך סיר מים רותחים ביצים, עד שהחלבון התייצב אך החלמון נשאר נוזלי, הניח אותן על בריוש ובייקון ומעל נסך רוטב הולנדייז עשיר.

מאז, צמחו להן גרסאות אינספור, וגם ב'בנדיקט' מגישים אותן בשלוש צורות: קלאסית, רויאל בתוספת סלמון מעושן, ופלורנטין - עם תרד. ואם ככה משקיעים רק באגס בנדיקט, תארו לעצמכם מה קורה שם בשאר המנות שכולן ארוחת בוקר אחת גדולה.

את הקונספט הגה הבעלים יאיר קינדלר כבר לפני ארבע שנים, אבל מחשש לגניבה שמר אותו לעצמו. יחד עם שותפיו לבר "אליעזר", נפתח עתה המיזם. כשאנחנו ביקרנו שם, המקום עמד בפני קריסה. שבת בצהריים זה זמן שיא בביקוש ארוחות בוקר מאוחרת בתל אביב ו'בנדיקט', טהרן של ארוחות בוקר שכמותו, הוא הוכחה ניצחת לכך.

חלק מהאנשים סביבנו הביעו אי שביעות רצון על משך ההמתנה לשולחן ועל התפקוד הכולל, אבל אנחנו דווקא יצאנו שבעים ומרוצים. נכון, גם לנו כמו לשאר, הגישו שאריות של לחם טרי המתחדש כל 5 שעות וגם אצלנו שכחו את האבוקדו, אבל בכל זאת מדובר במקום חדש בשיא שעת הלחץ. אני די בטוח שפישולים קטנים כאלה יתוקנו בעתיד ואפשר יהיה ליהנות מאחד המקומות החמודים בעיר, לא רק מבחינת ארוחות הבוקר המגוונות, אלא גם מהאווירה והעיצוב הנקי אך השובב של המעצבים הצעירים אמיר כהן ושלי פרימן.

ומה מגישים? יש 3 סוגי שקשוקה (36-41 ¤), 4 מיני מוזלי (32 ¤) ועשרות צלוחיות קטנות של תוספות מהן ניתן להרכיב לבד ארוחת בוקר כבקשתך, למשל: צלחת לחמים (12 ¤), סלמון מעושן (11 ¤), קריספי בייקון (7 ¤) ועוד.
את הגרעין הקשה של ארוחות הבוקר מחזיקה ארוחת בוקר ישראלית טיפוסית (41 ¤) אליה נלוות, בין השאר, ארוחת טקסס סטייל (מדליוני פילה בקר עם ביצי עין ברוטב ציר בקר ויין אדום - 79 ¤) ובוקר אנגלי רגוע יותר (ביצת עין, נקניקיות פרנקפורטר, בייקון, תפו"א ובצל מטוגן - 52 ¤).
באופן אישי אני לא מכיר דרך טובה יותר לפתוח בוקר מאשר בארוחה ייעודית המלווה בקוקטייל שמפניה. איזה כיף שב'בנדיקט' מציעים 5 קוקטיילים כאלה.

___________________________________________________________
'בנדיקט', בן יהודה 171, ת"א, טל': 03-5440345. פתוח כל יום 10:00-24:00, בקרוב 24 שעות ביממה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully