וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה אתם בחצות?

15.11.2006 / 14:01

היום בלילה חוגגים בוז'ולה וחולצים את בקבוקי הביכורים של יינות הבציר האחרון. איפה אפשר להשתלט על בקבוק ולאכול משהו ליד

זה התחיל בצרפת, עבר לכל העולם והגיע גם אלינו. בכל שנה בין יום רביעי ליום חמישי השלישי בחודש נובמבר, בדיוק בחצות מצלצלים הפעמונים ובאלפי מסעדות, חנויות יין וברים נחלצים בקבוקי הבוז'ולה – יינות הביכורים הצעירים של אותה שנה. יינות הבוז'ולה האמיתיים מגיעים מאזור בורגון שבצרפת ועשויים מענבי גאמיי שעברו תהליך מיוחד של תסיסה. בארץ, בנוסף לבקבוקים שהגיעו מצרפת, חוגגים גם עם יינות ביכורים אחרים ויינות מענבי גאמיי ישראליים.

בניגוד לצרפתים ששמים את היין במרכז ומסתפקים בחריץ גבינה או נקניק מעושן לצדו, כאן כל חגיגה היא תירוץ לארוחה והברים והמסעדות מציעים תפריטים מיוחדים והפתעות. הנה חלק מההצעות:

פסטיבל בוז'ולה בחינאווי
ברשת "wine&more חינאווי ג'ורג' משקאות" יחלו החגיגות בשעה 22:00 ועד סוף הלילה. באירוע ישתתפו יינות צרפתיים נבחרים בתוספת כיבוד ובשעה 24:00 בדיוק ייפתחו בקבוקי הבוז'ולה.
חינאווי מזכיר שהיינות לא מיועדים ליישון, הם קלילים, פירותיים ולא מורכבים והכי כדאי לשתות אותם עכשיו, מקסימום עוד חצי שנה. החגיגות ייערכו בשלושת חנויות הרשת יפו – הרצלייה פיתוח – הוד השרון.

חגיגות בוז'ולה בתהל
תהל הספרדית בנחלת בנימין בתל אביב תגיש היום ומחר בערב תפריט טאפאס בר מלווה בגביע בוז'ולה מקומי של יקבי רמת הגולן. מחיר טאפאס וכוס יין הילולים - 25 ¤.

בוז'ולה במתחם השף ניר צוק
במתחם חוגגים בוז'ולה ישראלי ולקול תרועה ייחלצו הפקקים
של יין הביכורים הראשון שמיוצר, איך לא, בחוות צוק השייכת לאחים של השף ניר צוק. ברקע מבטיחים שנסונים צרפתיים ותפריט מיוחד. היין שיימזג הוא יין מרלו מענבים הגדלים על המדרונות בחלקו המזרחי של עמק האלה.

ב'קורדליה' תוצע ארוחת טעימות בת 7 מנות+יין ללא הגבלה – 220 ¤, ב'נועה' תוגש ארוחת פינוק ויין בוז'ולה ללא הגבלה ב 160 ¤ וב'ג'אפה' ד' ג'י גיא מנצור ינצח על חגיגת בוז'ולה עם יין ללא הגבלה ב – 60 ¤.

בוז'ולה עם בקבוק משלכם
מי שרוצה לחגוג עצמאית בבית או ברחוב מוזמן לקנות בקבוק יין בוז'ולה של יקבי רמת הגולן ב-33 ¤.
גולן גאמיי נובו 2006 של היקב הוא היין הישראלי האדום הראשון מבציר 2006. הוא מושק תחת הקונספט "יין ראשון, שיר ראשון" – על תוויות היין שלו שירי ביכורים של 4 כותבים צעירים. היין בסגנון בוז'ולה מיוצר מ- 100% ענבי גאמיי נואר הגדלים בכרם תל פארס שברמת הגולן.
הבקבוקים משווקים לחנויות החל מהיום, במקביל לשיווק יינות הבוז'ולה בכל העולם, ותהיה להם נוכחות בלילה בעשרות חנויות יין, ברים ומסעדות ברחבי הארץ (רשימת חנויות ומסעדות באתר היקב).

עוד מקומות שמציעים כוסות יין, חליצת בקבוקי בוז'ולה ואווירה טובה: 'יועזר בר יין', 'אל בריו', 'בנג'ימין סיגל', 'אינגריד', 'קפה אלקלעי', חנויות 'דרך היין' ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully