וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא גרוזינית, סתם מוכשרת

איתי להט

26.11.2006 / 8:41

סבינה ולדמן, לשעבר השפית של "לילית" נוחתת ב"ננה" בנוה צדק כדי להחזיר את התהילה לימים בהם התבלבלו בינה לבין ננוצ'קה

ל"ננה", בחורה עם שורשים חזקים בהוויה הישראלית של שכונת נוה צדק – יש סיפור יפה. זה התחיל לפני כמעט עשור עם חומוסיה קטנה, אותה תפעל בשקט גולן דור. אבל אחרי שאחת המסעדות בשכונה, שאת שמה לא נזכיר, נשאה אליו עיניים צרות מקנאה והתלוננה בעירייה על פעילות ללא רישיון, נאלץ דור להתרחב על פי חוק. התוצאה הייתה בר-מסעדה במבנה ישן שפעם היה מפעל למיצים, או לחרסינות, אף אחד כבר לא בדיוק זוכר.

דור, דור שלישי לאנשי נוה צדק המקוריים טיפח את "ננה" בסבלנות של רץ למרחקים ארוכים. כל שנה תוספת, כל חודשיים שיפוץ קל, אבל את תקופת הזוהר הראשונה של המקום, הוא חב לאשתו לשעבר ואם בתו, ננה שרייר, שעל שמה קרא למקום. שרייר ("ננוצ'קה"), תמיד הייתה דמות ססגונית שידעה למשוך קהל, וכש"ננה" נפתחה לפני 6 שנים, היא הביאה אותה לגבהים. אבל כשהתפרקו הנישואים נפלה גם קרנה של המסעדה. דור נשאר עם המשפחה, בכדי להרים את השברים שהשאיר מאחוריו הקהל האופנתי.

לטענתו, זה לא היה קשה, הוא כזכור רץ למרחקים ארוכים. בסבלנות של בונה דגמים מגפרורים ויחד עם אח שניחן בכישרון לעיצוב, בנו השניים מקום שמצליח למשוך קהל לקוחות נאמנים. אלה מגיעים בעיקר בזכות המראה של המסעדה והאווירה.

היום ל"ננה" יש מראה משלה – לבנים וברזלים חשופים, עץ זית תמיר במרכז החלל, שולחנות שנבנו בעבודת יד וריהוט רך עם שיק צרפתי. המקום כולו לוחש לסועד את העבודה האיטית והעיקשת שהושקעה בו במשך השנים והיום הוא מוכן גם להתפתח במטבח, עד כה עקב האכילס של "ננה".

זה לא שהאוכל שהוגש שם היה רע, אלא שהוא פשוט פיגר אחרי כוונת הבעלים. אחרי 5 שנים של שיממון קולינרי, הגיעה עתה למקום השפית סבינה ולדמן, הסו שף המוכשרת של מסעדת לילית, שבונה כעת במקום תפריט חורף מבלי לזעזע את הקיים.

ולדמן הוציאה לנו טעימות מהכיוון אליו היא מתכוונת למשוך את המטבח.
בראשונות היא אלתרה סביצ'ה דניס עם ירקות שורש חיים, שמן זית לימון, והרבה כוסברה. כשיש לך סביצ'ה טוב קשה לפספס, כל מה שהוא צריך זה שמן זית אוהב וחתיכת ירק, וולדמן קולעת איתו בול. אותו קו פשוט ולא מתחכם מיושם גם בראשונה נוספת של סלט מוצרלה - הגבינה נקרעת ביד ומוגשת לצד עגבניות צלויות, בזיליקום, שום ופיסות ברוסקטה צלויות.

התפיסה הים-תיכונית, הטרייה, המקומית, ניכרת גם במנה פשוטה וטעימה של נתחי אנטרקוט בטחינה גולמית עם רוקט, סלסלה עגבניות קלה, זעתר וטיפת שמן כמון. דלישס.

בעיקריות קיבלנו דניס עם ירקות בתנור, רוטב יוגורט חמצמץ ולפת, ולצדה מנת ים-יבשה של פילה בקר על בסיס של פולנטה צהובה וצרובה, כמעט מזוגגת, לצד סרטן כחול ושרימפס בציר סרטנים. אולי מתבקשת פה הפרדת כוחות, אבל את השילוב בין האלמנטים, עושה ולדמן בכישרון רב. הכישרון הזה, קח אנו מקווים, רק יצמח ויקח את "ננה", למחוזות הגסטרונומיים להם היא כה ראויה.


"ננה", רחוב אחד העם 1, נווה צדק, טלפון: 03-5161915

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully