וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתרשתת על שחור

רחל אינגבר

26.11.2006 / 23:11

הסניף השני של "קפה לנדוור" בדיזנגוף מבסס את הדגש על קפה שחור בטעמים. רחל אינגבר, שיודעת משהו על שחור אמיתי, נתנה אישור לנוזל. גם התפריט בסדר גמור

בילדותי קפה שחור נחשב משקה מוקצה של גדולים. בטיולים שנתיים ומחנות מד"צים למיניהם נותרתי שוב ושוב פעורת פה אל מול האמיצים שהרשו לעצמם את המריר הזה. אני התוודעתי אליו רק כשעליתי על מדים, אבל להכין אותו ידעתי מינקות. האורחים שפקדו את ביתנו היו בעלי העדפה חד משמעית לשחור, רצוי עם הל. ברבות הימים טכניקת ההכנה שלי - שלא היו בה קיצורי דרך וכללה תמיד חימום על פינג'ן – הלכה והשתכללה. רג'ע, החבר הבדואי של המשפחה, לימד אותי שיטה אותנטית, עליה אני מקפידה עד היום – אחרי הרתיחה הראשונה, מורידים מהאש ומרתיחים שוב שבע פעמים.

בבית הקפה "לנדוור" שנפתח לא מכבר בדיזנגוף, מכינים את הקפה קצת אחרת. הקפה השחור, גולת הכותרת של המקום, מורתח על מכונה שיובאה מרוסיה. כשהוא רותח לראשונה, מניחים אותו על מצע של חול חם, שמאפשר לטמפרטורת הנוזל לעלות ל-300 מעלות. כך מקבלים מיצוי אבסולוטי של טעמי הקפה.

בית הקפה, שהוא זרוע של בית הקלייה הוותיק שנושא אותו שם ועובר מיתוג מחדש, הוא סניף שני במרכז ת"א (הראשון באבן גבירול), ויש דיבור (איך לא?) על התרחבות רשתית בקרוב. המקום הדו קומתי מעוצב ברוח נוסטלגית בצבעי חום ועץ חמימים ועוטפים, עם פוסטרים מ"פעם" ומוצרי קפה שמקשטים מדפים בארון עץ ענק, מה שיוצר מראה מוקפד של חדש-מיושן. בפנים, באזור הלא מעשנים, חלונות הזכוכית יוצרים איטום שמאפשר להביט בדיזנגוף הסואן כבסרט אילם.

תחת תאורה כתמתמה רכה וגלגל"צ בווליום נעים פתחנו בדוגמית קפה ברד מעולה, שבאמת הורגש בו טעם של קפה. התפריט, שכולל מנות פונקציונליות של בית קפה ולא אופציות לארוחות כבדות, מציע את תכולתו במחירים של לשבת או לקחת, ובדומה לרשת בעלת מוניטין רגישים בימים אלה, מאפשר לבחור בכריכים בגרסה שלמה (33-24 ¤) או חצויה (18-13 ¤). בנוסף יש ראפים עדכניים מקמח לבן או מלא (36-28 ¤), טוסטים (36-31 ¤), סלטים (42-32 ¤), מרקים (29-22 ¤), ארוחת בוקר בכל שעה (38-25 ¤) קינוחים (28-23 ¤) ומבחר אלכוהול (56-16 ¤).

ש', שהמפלס הפנימי המורם מעט מהרצפה נתן לה תחושה של ספינה, הציעה שנזמין ברוח פיראטית ערק (16 ¤), אבל לי כאב הראש והסתפקתי בראפ חיטה מלאה עם עוף ואבוקדו (34 ¤), היה בו חזה עוף מתובל, חרדל, מיונז, מלפפון, בצל מטוגן ואבוקדו שלא היה דומיננטי כמו שציפיתי, אבל בכל זאת נרשמה הרמוניה מפנקת. שילוב עדין, מאוזן ולא מתוק מדי של פסיפלורה ותפוחים בסיידר הרווה את הצמא (15 ¤). ש' בחרה בסלט ים תיכוני (32 ¤) בוויניגרט. לתיבול הלא שתלטן נוסף טעם אגוזי מפתיע, אבל הירקות נחתכו גס מדי. קינחנו בטירמיסו (28 ¤) טעים שחסרה בו קצת נוכחות אלכוהולית ובעוגת שוקולד חמה (28 ¤) רכה ואוורירית עם קצפת וגלידה, טובה אך לא מלהיבה.

הקפה השחור שמוגש בכוסות זכוכית עגולות מוטבעות פסים, השלים את החוויה והדגיש את הטעם השמנתי של העוגות. קפה בריאות (9 ¤) עם הל וציפורן היה מעט מר מדי, קפה ים תיכוני תובל באניס והל בנגיעה מעודנת וקפה שקדים עם רוזטה, היה המוצלח ביותר לטעמי.

במקום מוצעים לקנייה גם טראפלס (3 ¤ ליחידה) קפה לסוגיו (16 ¤ ל-100 גרם), מקינטות (100-60 ¤) וחליטות תה. "לנדוור" הם לא הראשונים שעושים את זה אבל נראה שהם רוצים להיות רשת באווירה ביתית, בארץ מדובר בנוסחה מבטיחה וההתמקדות בקפה שחור ולא בהפוך ולאטה יוצרת בידול מעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully