וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאחזים החדשים

נגה משל

28.11.2006 / 11:55

יש סיכוי טוב שהסניפים החדשים והפריזאיים של 'אידלסון 10' וקונדיטוריית 'בן עמי' בת"א יסירו את הקללה הרובצת על הפינות בהן השתכנו. בינתיים מפלס החמאה עולה לקראת חנוכה

בעת האחרונה מורגשת בתל אביב תזזיתיות קולינרית שמתנהלת על טורים גבוהים מהרגיל. מקומות נסגרים, נפתחים ומשתפצים בקצב רצחני, מסעדות הגורמה חוזרות לככב וכמעט כל יום נפתח עוד דוכן טורטייה, סושי מהיר או סניף של אחת מרשתות הקפה המוכרות.

בין כל המיזמים החדשים והמשופצים, שאין לדעת אם יאריכו ימים, ניתן לזהות גם כמה עוגנים ודווקא הם התמקמו בנקודות שדבקה בהם קללה. קחו למשל את הסניף החדש של "אידלסון 10" ברחוב דיזנגוף ("כסית" לשעבר והרבה דברים אחר כך) ואת הסניף התל אביבי הראשון של קונדיטוריית בן עמי ברחוב נחמני (לשעבר "דניאלה", "אורז" ועוד כמה). מדובר בשני מוסדות שהמוניטין שלהם כבר הולכים לפניהם ויש משהו נעים ומלא תקווה בהשערה הסבירה שהם לא יהיו דיירים זמניים במשכנם החדש והמוצלח.

מאז שנסגר 'אידלסון 10' המקורי (ברחוב ובכתובת זו) לא הייתה לבעלים כוונה להסתפק רק בסניף השני ברחוב בן יהודה-ירמיהו. לאחר שביססו מפעל ייצור בדרום העיר החל החיפוש אחר מקום אסטרטגי לפתיחת בית קפה-פטיסרי נוסף. הסניף החדש בדיזנגוף מאופיין בחלל נקי ועירום בצבעי אפור-לבן, ויטרינת עוגות מצוחצחת ואותה הקפדה ידועה על מאפים, חומרים ומנות. בבוקר יום שישי ממוצע, המקום כבר מלא עד אפס מקום בתל אביבים שיודעים שסלסלת מאפי הבוקר של אידלסון היא מהטובות בעיר. בשלב זה לפחות, ציונה הרשקוביץ הבעלים והמקימה, מפקחת מקרוב על הנעשה בסניף החדש. בחצאית קפלים אפורה וסוודר גדול היא עומדת על המדרכה מעשנת בעצבנות ובודקת שהכל דופק לפי כלליה המחמירים. אלה כבר הוכיחו את עצמם כמתכון בטוח להצלחה וכמרשם לאיכות ללא פשרות. עושה רושם שאידלסון הדיזנגופי הוא לא מקום זמני.

זה בטח סתם צירוף מקרים, אבל כשחיפשו ב'אידלסון' מקום לבית שני, כיכר המלך אלברט, הפינה הכי אירופאית בתל אביב (בהצטלבות הרחובות נחמני-מונטיפיורי-מלצ'ט) עלתה כאופציה. 'אידלסון' בסוף לא השתכנו שם, אבל מי שכן קבע לו סוף סוף כתובת תל אביבית הוא הקונדיטור בן עמי ברתיני שביט, שאחרי כל כך הרבה שנים עם קונדיטוריות ובתי קפה בפריפריה בלבד (כפר ויתקין, הרצליה וירושלים) באמת הגיע הזמן שיצ'פר גם את התל אביבים בסניף עירוני משלהם. המקום מציע את כל מבחר המאפים העוגות והעוגיות של הקונדיטוריה ומשמש גם כבית קפה (ארוחות בוקר, תפריט מלוח ותפריט מתוק) עם כמה שולחנות בפנים ומקומות ישיבה נוספים על הדק בחוץ.

עם 17 שנות ותק בתחום, כולל מערך הפצה ארצי, שירותי קייטרינג, ייצוא מאפים לחו"ל ואפשרות הזמנת מוצרים דרך האינטרנט, יש להניח שהקונדיטוריה הזו תתבסס היטב בכיכר ואנחנו מקווים שתהפוך למוסד קבע. מה שבטוח שביום אפרורי וגשום עם קפה ומאפה ביד - פריז מעולם לא נראתה קרובה יותר.

הטיגונים המתוכננים לחנוכה

בסניפי אידלסון יציעו סופגניות ולביבות מסורתיות (בין התאריכים 10-23 בדצמבר) בלי תחכומים אבל עם שמירה על עבודת יד, בצק עשיר בחמאה ווניל וקוניפטורת תות תוצרת בית 5.5 ¤ לסופגנייה). בתחום הלביבות תהיה גרסה מתוקה (עם מחית תפוחים) ומלוחה (עם בצל) בלווי קרם פרש (24 ¤).

ב'בן עמי' מכינים לחנוכה סופגניות מיני במארז מיוחד
במילויי: קפה, שוקולד, חלבה, וניל, ריבת חלב, ריבת תות ועוד (אריזת של 9 סופגניות מיני – 29 ¤).

___________________________________________________________
'אידלסון 10', רח' דיזנגוף 117, בן יהודה 252, פתוח: א'-שבת: 07:30-חצות, טל' 5299295. עסקיות צהריים א'-ה': 12:00-18:00.
'בן עמי', נחמני 22 בתל-אביב, 5609960- 03. פתוח: א'- ה' 07:30- 23:00, ו'- 07:30 –15:00, מוצ"ש - 23:00.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully