וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחס לצמחונים

נגה משל

5.12.2006 / 15:32

די לסלט, לקיש ולפסטה הסתמית. גם לצמחונים מגיע ללכת למסעדה ולהתלבט מה להזמין. השף אביב משה מ'מסה' התחשב במגזר המקופח והרכיב תפריט צמחוני בין 9 מנות

זה חוזר על עצמו כל פעם מחדש. אתם הולכים לאכול עם חברים צמחוניים והם גומרים עם סלט בריאות או ספגטי. הם שמחים שסוף סוף פגשתם אותם באיזו מסעדה, אבל פחות מרוצים מערבוביית הירקות הסתמית, הקיש או הפסטה ברוטב עגבניות שהזמינו בהיעדר אופציה צמחונית ראויה אחרת.

השף אביב משה, מ'מסה' לקח לתשומת לבו את העניין הזה של קיפוח הצמחונים והחליט לפרגן להם תפריט ייחודי. כמובן שגם חובבי בשר יכולים לוותר על נתח הקצבים שלהם לטובת מנה מעודנת וקטיפתית של רביולי כמהין עם זיתי טאסוס ונקודות מרנג מתקתקות בצדי הצלחת, אבל באופן עקרוני התפריט נבנה עבור צמחונים.

משה טוען שברוב המסעדות בארץ לא ניתנת מספיק תשומת לב לצמחונים והוא שמח לאפשר לחובבי הגורמה היצע בחירה מגוון (5 ראשונות, 4 עיקריות) ומושקע. מן הסתם, הירקות, שמשה מכין מהם אפילו קינוחים, מככבים בו, ואין אפס, גם הפסטה על סוגיה השונים (ניוקי, רביולי, אטריות מקמח כוסמת).

בין הראשונות מוצלח במיוחד השומר האפוי עם גבינת עזים נימוחה וחמימה, דבש, סויה ויין לבן (46 ¤), גם הסיגרים (ממולאים בגבינות ומוגשים עם פטריות טעימות בבלסמי בצד) מתפצחים בפה בקראנץ' המצופה מהם ולא שמנוניים (מוגשים כסיגרים או כ"חבילות" - 52 ¤). החציל על הפלנצ'ה (45 ¤) עם פטה הולנדית, היה בשרני וצלוי כפי שמצופה ממנו, אך ללא תוספת מלח או תבלון אחר סבל מאנמיות.

בעיקריות הלהיבו הניוקי פורצ'יני שלוו בקוביות אפרסמון מקוריות, כתמתמות ומתוקות וקוביות בצל סגול. כל אלה התנגשו יפה עם טעם הפטריות המודגש (84 ¤)
לעומת המנות הצמחוניות הטעימות, אם כי לפעמים חסרות תבלון מרגש או חזק דיו, ראויים לציון המטבלים שמגיעים עם הלחם של הפתיח ומסגירים את מוצאו המרוקאי של משה ואת המשיכה שלו לטעמים וחומרי גלם צפון אפריקאיים. מטבל הלימונים הכבושים וסלסת העגבניות, למשל, מלאי טעם ואופי ומצוידים בפיקנטיות נעימה שלא תריץ אתכם ישר לכוס המים הקרובה.

אהה כן, ועוד משהו קטן. הגעתם כבר להיכל המפואר של 'מסה'? עשו לעצמכם ולמלצרים טובה ואל תשבו סביב אחד השולחנות הנמוכים בחלל השחור (של הבר). מעליהם מרחף אהיל ענק שתלוי בערך בגובה הראש שלכם, ולמרות המראה המעוצב והמצודד, אתם תיתקלו בו כל פעם שתתרוממו. גם לצוואר ולגב של המלצרים הוא לא מסב יותר מדי נחת.

התפריט הצמחוני יתחלף מפעם לפעם ומוצע לצד התפריט הרגיל בכל שעות פעילות המסעדה.

_____________________________________________________________
'מסה', הארבעה 19, מגדלי המילניום, "ת"א, טל': 03-6856859

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully