הטיפים של טעם העיר

איך מטגנים בריא יותר?

איילת טריאסט
08/05/2008

עדיף להימנע מצריכת שומנים רוויים וממאכלים מטוגנים, אבל אם טעם הטיגון הוא ממש הכרח מבחינתכם, הקפידו על טיגון נכון.

* עברו למחבתות טפלון ולתרסיסי שמן, שמפחיתים באופן משמעותי את כמות השמן במזון - הקפיצו ואל תטגנו בשמן עמוק.

* היזהרו מחימום יתר של השמן. אמנם שמנים נשרפים בטמפ' גבוהות בהרבה ממים, אך אם תתנו להם להגיע להעלאת עשן או בעירה, תקבלו לא רק מאכלים בלתי אכילים, אלא גם עיצוב חדש למטבח.

* עם זאת, הלהטה של השמן (בלי לשרוף אותו) תמנע הדבקות למחבת ותאטום את המזון. הדרך לבדוק זאת היא ע"י טבילה של כמות קטנה ממה שאתם מטגנים (למשל טיפת ביצה, או חתיכת לחם או ירק) לשמן ובדיקה האם מצטברות בועות מסביב.

* שמרו על טמפ' קבועה וגבוהה של השמן בזמן הטיגון. אם תכניסו את כל מה שאתם מטגנים ביחד למחבת הטמפ' תרד בחדות והמזון יספח שמן ויקבל מרקם רכרוכי וספוג.

* אל תטגנו יותר מפעם אחת באותו השמן - השמן מתחמצן והופך לרווי ומזיק לגוף.

* השמנים המועדפים לטיגון הם שמנים לא רוויים כמו שמן זית, כמצרך יסוד בבית, וכעדיפות שנייה, שמן קנולה.

* הימנעו ממרגרינה או שמן חמניות לטיגון. עדיף אפילו להשתמש בחמאה (שלא יכולה להפוך לשומן טראנס) ובמיוחד בחמאה מזוקקת שלא נשרפת גם בטמפ' גבוהה יחסית (וכמובן נותנת טעם מעולה).

* אתר מלב"י - מרכז לטיפול בהשמנת יתר סייע בהכנת הכתבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully