וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטלקי אוריינטלי

איתי להט

1.1.2007 / 0:46

גם תפריט החורף החדש של "פסטה מיה פרוטי דה מארה" שומר על הקו בין אוכל איטלקי קלאסי לבין החטא הקתולי שבנגיעה בפיוז'ן

צהרי היום האחרון של 2006 היו גשומים ואפורים, אבל אני הייתי באיטליה. ליתר דיוק, על צומת הרחובות של נחמני ויהודה הלוי שבתל אביב. "פסטה מיה פרוטי דה מארה", הסניף הימי של פסטה מיאה, תפקדה בשעת הצהריים האחרונה של 2006, כבועת קסם איטלקית עם מוזיקה קלאסית כנסייתית, ריח של ערמונים קלויים שעמד תלוי באוויר ואוכל איטלקי עם שפע של דגה ופירות ים.

הסניף השלישי של פסטה מיאה, הצטרף לשניים הנוספים – הבשרי שברחוב ווילסון בתל אביב והצמחוני שברמת החי"ל, לפני כשנה ושינה את שמו מפסטה נובה לפסטה מיאה. בעקבות המיזוג השתדרג האוכל במקום באופן משמעותי ובכדי למסד את הקשר ולחגוג את החורף כראוי, הושק תפריט חורף חדש עם מנות שנעות על הקו בין אוכל איטלקי קלאסי לבין החטא הקתולי שבנגיעה בפיוז'ן.

אורן סעת, הבעלים שאיחד את כוחותיו עם מיה וג'רג'ו מפסטה מיאה, מטפח את החזון הקולינארי שלו כבר שלוש שנים באותה פינת רחובות מקסימה שנראית הכי יפה שאפשר בחורף. הוא בנה מסעדה קטנה שנכנסים בה לא יותר מ- 50 סועדים. הוא כל כך מחויב לסטנדרטים שהציב לעצמו, שבשלוש השנים שחלפו מאז שפתח, הוא לא יצא ליום חופש אחד למעט יום כיפור, שגם זה בשבילו רק חצי יום.

את הדחף הזה הוא מביא גם לתפריט שהוא לא יומרני אבל בהחלט מוקפד. בתפריט החורף החדש תמצאו למשל ראשונות איטלקיות כפיור די זוקיני – פרחי קישואים מטוגנים וממולאים בגבינת עיזים, ריקוטה ובזיליקום (37 ¤) או מרק פירות ים כתום, שמבושלים בבסיס של עגבניות, טרגון ושפע של שומר (40 ¤). ויש גם מנות עם טוויסט איטלקי, כמו מנה של שרימפס במרטיני (40 ¤) עם רוטב בצבע אדמה של חמאה, לימון, שום ופטרוזליה, המוגשים עם טוסט ואיולי פלפלים צהובים ולימון בשביל הקונטרה.

המחירים בפסטה מיאה של הים, יקרים במעט יותר מהמחירים בסניף הבשרי או הצמחוני. זו פשוט שאלה של עלות חומרי גלם וכשמדובר בים הם פשוט יקרים יותר. סעת משתדל כמובן שהם יהיו מקומיים ככל הניתן. כרגע למשל, מגישים אצלו חסילונים, מולים ודגים מקומיים, הקלאמרי והסרדינים מגיעים בטיסה.
בתפריט חורף הוא עושה שימוש בפילה דג ים, במקרה שלנו מוסר (78 ¤), אותו הוא מגיש עם ניוקי ערמונים ברוטב חמאת שקדים. את הניוקי הם יוצקים טרי מתערובת של תפוחי אדמה וערמונים, שאולי חוץ מסקי באלפים מסמלים באיטליה יותר מכל את החורף.
מנה עיקרית נוספת מתפריט החורף עם קריצה אל עבר מחוזות הפיוז'ן, מורכבת מאטריות אצות ים עם שרימפס (59 ¤). ג'ורג'ו וסעת עמלו קשות בכדי לקבל אטריה עם מינון נעים של אצת נורי ואחר כך הוסיפו להן ג'ינגר, סויה, פטריות שמפניון ושרימפס. האטריות מעט דביקות יותר מפסטה רגילה, אבל דווקא קלות יותר בבטן. אגב, מי שהיה מקבל את המנה הזו לטעימה עיוורת, היה שם לב דווקא לשורשיה האיטלקיים מאשר לאסיאתיים. בטעימה עיוורת זה כמעט מרגיש כמו פסטה פרוטי דה מארה קלאסית. רק אל תשימו עליה פרמז'ן, כי באיטליה זו עבירה חמורה על חוק האוכל הלאומי ובאסיה כמעט ולא יודעים להכין גבינה קשה.

Pasta Mia Frutti Di Mare, יהודה הלוי 52, תל אביב.כל השבוע 12:00 – 24:00, 03-5669967.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully