וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטזיות על מרוקאית

איתי להט

4.1.2007 / 1:18

היא אולי נשמעת מרוקאית, אבל שכחו מזה, היא לא. היא נשמעת פשוטה, אבל גם זה לא ממש מדויק. רמז: אפשר לעשות איתה תה לואיזה

מסעדת לואיזה החדשה, בנמל תל אביב, היא מסוג המקומות שיוצרים אצל הסועד דיסוננס. מצד אחד, כשנכנסים לחלל שעיצב במקור ירון טל עבור מסעדת "ארמדה" ששכנה שם בשנים האחרונות, מקבלים רושם של מקום אקסקלוסיבי (טל זכה בזמנו בפרס על עיצוב המקום), שהולך ומתחזק בעיצוב הנוכחי של "אבמויה", שהקנו למקום שולחנות עץ מאסיביים, כסאות עור ובר נוצץ שמשקיף על הסועדים מהצד. מצד שני, התפריט מציע מיעוט ספרטני כמעט של מנות, ופשטות שאופיינית למסעדה דגים ים תיכונית ועממית.
על רקע התפאורה הזאת מגישים למשל חריימה העשוי מדג משתנה (74 ש"ח). על קו התפר הזה, בין הידור עיצובי לפשטות קולינארית, כיוונו וקלעו בדיוק השף איתי סקרופה (סו שף של אהרוני בתפוח הזהב, סו שף של ז'אן לואי פלאדו) והבעלים דרור מזור (קנלה הירושלמית). הם חיפשו אחר המקום החמים, מסביר הפנים והלא מתיימר שיש בו גם קריצה. למשל, יש ממולאים פשוטים וטעימים, אבל הם מבושלים במיץ רימונים, יש גם מג'דרה, אלא שאת האורז החליף באופן מעניין בורגול.

מעבר לחיבתם לעלי הלואיזה, סקרופה ומזור דמיינו לעצמם, בעת שחשבו על המקום, אישה מרוקאית בשם לואיזה שעומדת וטורחת על התבשילים. אבל אסור לטעות, הדברים נשארו ברמת הדמיון ובחירת השם למקום. כאן לא מדובר במסעדה מרוקאית. הדיל במקום מזכיר קצת את הקונספט במסעדות דגים בארץ– קח הרבה מנות ראשונות קטנות במחיר אטרקטיבי לסועד ומנה עיקרית טובה במחיר שלא יפיל אותך מהכיסא.

בלואיזה מדובר ב – 7 ראשונות פלוס פוקצ'ה במחיר של 28 ש"ח לאדם. צלוחיות המאזטים הלבנות שמוגשות לשולחן, מכילות הרכבים בסיסיים כמו טבעות קלאמרי מטוגן עם איולי פיקנטי של פלפלים, סלט בורגול עם גרגרי רימון, סלט שומר עם לימונים ועריסה וגרגרי חומוס מבושלים בשוס של מיץ לימון, תבלינים ושמן זית.

העיקריות במקום שומרות על הקו המינימלסטי ולא מסבכות את הסועד בשפע של בחירות, יש רק 9 מנות לבחירה. זה מרענן להגיע למסעדה שמגישה תפריט מצומצם, שלא גורם לך להתלבט מולו ליותר משתי דקות. ללא ספק ביחס לשכנותיה בנמל, לואיזה נראית כמקום שבולט בגישה הפשוטה שלו. הגישה הזאת עוברת דרך נתח של פילה דניס (76 ש"ח) צרוב במחבת עם מעט שמן זית בויניגרט עשבי תיבול. כתוספת מגישים את המנה עם אורז וארטישוק ירושלמי, אבל אפשר לבחור תוספת אחרת מתוך שלוש קיימות.

את מנת השרימפס (84 ש"ח) המוקפצים במחבת, מלוות תוספות מעניינות כמג'אדרת בורגול ועשבי תיבול. בעוד השרימפס מוקפצים במעט חומץ שרי ודבש עם שומר שנאפה בדבש ותימין ועם שעועית ירוקה אל דנטה, המג'אדרה מוגשת עם עדשים חומות, שקדים קלויים ובורגול.
גם הקינוחים מוגשים באותה הרוח - פשטות עם טוויסט - המלאבי (28 ש"ח) "לואיזה", שאין בו לואיזה אבל יש בו זעפרן, מיץ רימונים ופיסטוקים, והגנש שוקולד (28 ש"ח) המתוק שעשוי מקשת שוקולד מריר, אגוזים ושוקולד לבן.

"לואיזה", האנגר 21 נמל תל אביב, 03-5445522. כל השבוע 12:30 - אחרון הסועדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully