וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחת זקנתי

אביחי ברוך ורותם דרוב

14.1.2007 / 13:53

שוב יצא "זוג בכותרות" לעמת בין מוסדות אוכל הרחוב של חיפה. הפעם קבלו ראש בראש את אוריון מול הזקנים

פלאפל אוריון

בשנת 1961 פתחו חסן חוסני וחסון (החיים לפעמים יותר טובים מכל קופירייטר) שלושת האחים לבית בוסטוני את פלאפל אוריון בחיפה. הפלאפל שלהם נקרא על שם בית הקולנוע ששכן מעבר לרחוב. בשנות השישים עלה המקום לגדולה בזכות השילוב המוצלח בין סרט ומנה פלאפל חמה. עם השנים הקולנוע הפסיק להקרין מערבונים ועבר לז'אנר סרטי זימה עניין שמן הסתם השפיע על תפקיד מנת הפלאפל והטחינה שנזלה. לאט לאט הקולנוע דעך לגמרי ונהרס ואת מקומו החליף חניון. הפלאפל נשאר במקומו וכיום אפשר לקחת מנה לדרך שיהיה מה לנשנש מול הדיוידי.

הפלאפל של אוריון הוא הכי אולד סקול שאפשר במובן הטוב של המילה. אין שם יותר מידי מה לדחוף לפיתה, ערמה מושלמת של עגבניות פרוסות כמו במסדר רס"ר, מלפפון חמוץ, כרוב כבוש ולבן וזהו.

וכשאין יותר מידי מה שימשוך את תשומת לב הסועד מהפלאפל עצמו סימן שהמנה עצמה טובה מאוד. להשלמת הנוסטלגיה אפשר לשתות מיץ ענבים של פעם ומיץ אננס מוגז (להיט!) במחיר של 2 ¤. פלאפל אוריון הם הכי חיפאים אסלים שאפשר. האח חסן הוא שחקן עבר במכבי חיפה וכמעט שהיה הערבי הראשון בנבחרת ישראל. התואר היחידי שיש לו זה אליפות החורף (היה כזה דבר פעם) של שנת 1967. עד היום משמש המקום מפגש לאוהדי הקבוצה.

"פלאפל אוריון" הרצליה 14, חיפה. שעות פעילות כל השבוע 9:00-24:00
מנה –11¤
כוס מיץ- 2 ¤

פלאפל נג'לה (הזקנים)

כל אחד בוואדי ניסנס מכיר את פלאפל הזקנים, למרות שזה בכלל לא שם המקום. פלאפל נג'לה נוסד לפני כ50 שנה ע"י נג'לה ובעלה, זוג מבוגרים. נג'לה חולת האסטמה היתה מוציאה תחת ידיה כדורי פלאפל מופלאים שהיו מושכים רעבים אל הסמטאות הציוריות של הואדי. עקב מחלתה הייתה עובדת נג'לה לאט, מה שהיה יוצר תור ארוך בחוץ וכצפוי העלה עוד יותר את מוניטין המקום. הכינוי "הזקנים" הגיע כבר לאט לאט עם השנים.

בעל הבית הנוכחי הוא עפיף שקנה את המקום לפני כ-20 שנה, עפיף, טיפוס לבבי, שמר על השם ועל הכינוי, וקיבל גם את המתכון המקורי של הכדורים מנג'לה. המקום עצמו הומה במכורים אמיתיים למנה, אנשים גומרים מנה שמשביעה אותם ועדיין מבקשים חצי מנה כדי למשוך את הטעם, לקוח בן 52 מספר לנו שכבר בתור ילד הוא היה מגיע לפה ברגל מהמושבה הגרמנית, וגם היום הוא ממשיך לפקוד את המקום.

המנה עצמה כמו מנה אמיתית וטובה היא פשוטה. עפיף מרכיב במומחיות לתוך הפיתה שעדיין חמה (מאפיית גדעון) סלט ירקות שמורכב ממלפפון ועגבניה, מלפפון חמוץ, כרוב לבן וטחינה. כשרצה לכבד אותנו במנה נעלב כשביקשנו רק חצי מנה (יום ארוך, אל תשאלו) את בקבוקי השתייה והפחיות הוא פותח ללקוחות לפני ההגשה כי לרוב יד אחת כבר עמוסה במנה. עפיף הוא הדוגמא המושלמת לדו קיום של חיפה, מסביר פנים, מלמד את ציבור הרעבים משפטים בערבית ומחכה ליום שיבוא שלום.

פלאפל נאג'לה(הזקנים) הואדי 18, חיפה שעות פעילות 8:00-20:00 ימי ראשון סגור
מנה –10¤

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully