וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתרון הביתיות: אספרסו של חברת "פאבוני"

רותם דרוב

25.1.2007 / 12:54

מכונת האספרסו של חברת פאבוני אולי תרצה את המכורים לאספרסו, במקרה של הפוך אולי לא

מי שמחפש התענגות על קפה טוב, ימצא אותו בדרך כלל בבית הקפה. מכונות אספרסו שולחניות, מקינטות ושאר אקססוריז ביתיים, שעושים טוב לנוזל השחור, לעולם לא מצליחים להגיע לתוצאות המיוחלות כפי שהן מושגות על ידי המכונות התעשייתיות. הבעיה מחמירה עבור המכורים לקפה של בוקר, או גרוע מכך קפה של אחרי שנת צהרים של שבת. הברירות שלהם מתמצות בדרך כלל מול צנצנת הנס עם טשטוש של אחרי השינה. אז בדרך כלל אין את יכולת המנטלית והפיזית להתלבש וללכת לבית קפה.

לקחנו לבדיקה את מכונת האספרסו הביתית של פאבוני מדגם ציליני. חברת פאבוני ידועת השם והמוניטין מוכרת בעיקר בזכות עיט הברזל שמעטר את מכונת הקפה שלהם המיובאת לארץ באמצעות חברת 'לה-קוצ'ינה'. לאכזבתי כל פנטזיות העיט שלי עפו ופרחו (משחק מילים מזעזע) כי המכונה המדוברת לא באה עם נשר קלאסי אלא עם עיצוב בייצתי ומודרני. היא קטנת ממדים ביחס למקבילות שלה בשוק (22 ס"מ לרוחב) ומשתחלת יופי לתוך חללים לא מנוצלים בשיש וזה חשוב. כי אם היא גוזלת חצי שיש, מהר מאוד היא תמצא את עצמה באחד הארונות נשלפת רק לארוחות חגיגיות (בלילות אני שומע את אופה הלחם שלי מייבב לו בין מכונת המיצים למכין הגלידה הביתי). מי שמפחד מעשרות כפתורים, שסתומים ולחצנים יכול להסיר דאגה מלבו, הפאבוני קלה לתפעול עם שלושה מתגים בלבד (כפתור הפעלה כללית, כפתור המזרים את הקפה, וכפתור להקצפת החלב)

מהרגע הראשון שמילאנו ידית המסננת בקפה טחון - טרי התמלא הבית בריחות. קרמה בהירה התחילה לזלוג מייד מין המכונה אל תוך הספל שחומם מראש (על גג המכונה יש משטח מיוחד שמתחמם למטרה הזאת). למעשה לא יצא דבר מלבד קרמה ארומטית וזה מעורר פליאה. כל אורח שקיבל לטעום (וביניהם גם כמה יושבי בתי קפה מובהקים), הרים גבה ואמר בערך אותו הדבר "שמע... זה לא רע בכלל". לא רע בכלל זאת הגדרה מדויקת. אמנם לא מדובר פה על קפה ברמת האספרסו שכל בית קפה שמכבד את עצמו יגיש לכם, אבל זה מאוד קרוב לשם. בואו נאמר שלא יהיה אורח שיישב אצלכם בסלון ויחכה לאספרסו ביתי ויתלונן על מנת הקפה הזאת.

בדרך כלל מכונות ביתיות, מכל הרמות, סובלות מרעה חולה אחת וגם הדגם הזה לא יוצא מן הכלל, והכוונה למקציף החלב באמצעות קיטור. הזרבובית עצמה נעה רק קדימה ואחורה, ולא באלכסון, מה שמאלץ להטות את כלי החלב לזווית מסוכנת כדי להשחיל אותה פנימה. לאחר מס' דק' נוצר קצף ופה צריכים להתאמן ולהרגיש את הקיטור כדי להוציא תוצאה סבירה. אבל תוצאה סבירה ולא יותר היתה מה שקיבלנו. כדי לקבל קצף משומן החלב "כמו בבית קפה" עם בועות מיקרו ולא בועות מקרו, בשביל זה צריכים כנראה כוח קיטור יותר רציני שמכונת קפה ביתית וקומפקטית לא תספק לעולם.

בשורה התחתונה מדובר על מכונה ביתית עם איכויות של מכונה תעשייתית קטנה. המחיר לא זול (3,450 שח'), אך ביחס לסטנדרט הקיים בשוק וביחס לתוצאות היא בהחלט נותנת תמורה מלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully