וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט שווה את התמורה

שי אילן

31.1.2007 / 1:08

טעמנו את היין החדש של יקב ססלוב, קברנה סובניון רזרבד אורגני מבציר 2003. חסכנו מכם את לאום החביות

יקב ססלוב משיק בימים אלו את יינות בציר 2003 מהסדרה המובחרת שלו, רזרבד. ה"קברנה סוביניון", הנחשב ליין הדגל של היקב בסדרה זו, הוא היין הראשון מהכרם האורגנית בכדיתא. פרוש הדבר שהגפנים בכרם, שנטעה ב-1998, שנת הקמת היקב, גדלו כמעט פרא, ללא ריסוס ודשנים כימיים. עניין הדורש השקעה ומאמץ לא קטנים. הענבים נבצרו ידנית, באופן סלקטיבי והתירוש לא נסחט אלא ניגר free run‏ מהקליפה. לאחר התסיסה בילה הנוזל 24 חודשים בשבעה סוגים שונים של חביות. נחסוך מכם את סוגי האלון והלאום של כל חבית ונוסיף שהיין בוקבק במרץ 2006.
התרשמנו שמידת ההשקעה בהכנת היין משתקפת היטב ביין עצמו. הקברנה רזרבד הוא יין ייצוגי ואלגנטי מאוד. הדבר הבולט ביותר ביין מרגע פתיחת הבקבוק הוא צבעו - אדום - בורדו - חום, מאוד יפה לעין וניגר באיטיות על הכוס.

חידררנו את היין, במיוחד בשל גילו הצעיר, אבל גילינו שלא היה בכך כל צורך: הוא לא "סגור" במיוחד ודי נגיש. לפני הלגימה שאפנו מלוא ריאותינו ניחוח פירותי, מפולפל מעט וקלוי. טעמו של היין גם הוא בראש ובראשונה פירותי. יש בו ניואנסים של קפה, עשן, תבלינים ומעט תפוז, ומה שמצא חן בעיני אחד מאיתנו במיוחד היה חמאתיות נעימה שנשארת על החיך אחרי השתייה. ה"קברנה רזרבד" בעל גוף בינוני והוא נשאר על החיך זמן ממושך אחרי הלגימה.

לא יכולנו להיפטר מן ההרגשה שהיין "מהונדס" יתר על המידה. אפשר לראות את זה כיתרון: הטעמים מאוזנים מאוד ומשתלבים בהרמוניה. מצד שני, חסר ביין מימד הרפתקני, במיוחד לאור העובדה שמדובר בכרם אורגנית, בלי התערבות יתר בתהליך הגידול. בשורה התחתונה מדובר על יין תרבותי, מאופק, טוב מאוד לארוחה אצל הבוס או המחותנים, אם שואלים. ניתן בהחלט לשתות את היין כבר עכשיו, אבל מעניין יהיה לנסות אותו בשנה הבאה. מכל מקום, זה לא יין ליישון ממושך. הציון שלנו: טוב מאוד מינוס.

המחיר המומלץ של היין הוא 140 ¤, קצת יקר, אבל מספק תמורה הגונה יחסית עבור המחיר

*הערה ליקב
הכיתוב על התווית בדבר "סימפוניה של טעמי פירות ותבלינים אקזוטיים" מיותר ביותר. גם בגלל הניסוח וגם בגלל שלדעתנו התווית צריכה להיות אינפורמטיבית, ולא לשיר את שבחי היין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully