וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפריט בינלאומי

איתי להט

25.2.2007 / 11:11

מבקר מסעדות בבית המשפט, צ'אבז בקריזה על המרכולים, שומן טראנס בסין ועוד חדשות אוכל מסביב לעולם

מבקרי מסעדות הישמרו! בית משפט בבלפסט חייב החודש את העיתון "Irish News", לשלם 25 אלף פאונד כפיצוי למסעדה איטלקית במערב העיר, לאחר שחבר המושבעים במשפט מצא את הביקורת שפורסמה בעיתון כמשמיצה.
במאמר שפורסם באוגוסט 2000, קטלה מבקרת המזון של העיתון האירי, את האוכל, השירות והאווירה במסעדה איטלקית בשם "החברה הטובים". את המסעדה הקים נהג מונית בשנת 1991, עם חיבה לאוכל איטלקי וגאווה אירית. הבעלים, תבע את העיתון בטענה שהביקורת הייתה עבודת שחיטה ולא יותר. למרבה ההפתעה, חבר המושבעים הסכים איתו ובית המשפט פסק תשלומי פיצויים נכבדים למסעדה. בתגובה, כינו מבקרי המזון באירלנד את הפסיקה כפוגעת בחופש הביטוי והעיתונות. "חדשות אירלנד" מצידו, לא קיבל את רוע הגזרה וטען כי זכותו וחובתו כעיתון לפרסם ביקורת אוכל מוצדקות לטוב ולרע. בכדי להוכיח את רצינות כוונותיו, ערער העיתון לבית משפט גבוה ואם לא יתקבל ערעורו, זה יהיה כפי הנראה מקרה התביעה הראשון בהיסטוריה, שמגיע בעניין ביקורת מסעדה לערכאות המשפט הגבוהות ביותר שניתן. רק נזכיר שכאן בישראל, חלק ניכר מהחוק נשען על המשפט הבריטי. האם גם למבקרי המזון שלנו תתחיל לרעוד בקרוב העט?

צ'אבז שוב בקריזה

ואם בעניין המפגש בין מדינה למזון, הרי אי אפשר להתעלם מאיומו של נשיא וונצואלה הוגו צ'אבז, להלאים את חנויות הבשר במדינה, המוכרות אותו במחיר גבוה מזה שנקבע על ידי הממשלה. הנשיא התבטא בפני קהל בנאום שנשא בקראקס הבירה, כי הוא "רק מחכה לתירוץ הראשון בכדי להלאים את רשתות המרכולים הפרטיות במדינה אם הם יעזו להעלות מחירים מעל הרמה המותרת". בינתיים, כתוצאה מההפסדים שצוברות הרשתות, הפסיקו רבות מהחנויות למכור מוצרי בשר, חלב וסוכר.
בעוד האינפלציה בשנה האחרונה בוונצואלה הגיעה לרמה של 20 אחוז, הנשיא צ'אבז ממשיך בשלו ואף הגדיל לעשות עם תקנה חדשה, על פיה הוא מעוניין לאפשר לעובדים ברשתות המזון זמן לימודים מיוחד להשכלתם בסוציאליזם. על חשבון המעביד כמובן.

טראנס בסין

בעוד בארצות הברית אוחזת קדחת העלמת שומן הטראנס מתפריטיהם של רשתות גדולות כמו טאקו בל, ו- KFC, ובניו יורק אוסרים לחלוטין על השימוש בשמן הטראנס במסעדות, נראה כי התופעה גם מתרחבת לחלקים אחרים של העולם ומגיע אפילו לענק האדום – לסין.
מי שמובילה את המהלך היא רשת בתי הקפה סטארבאקס, שמתכננת להפסיק תוך 6 חודשים מכירת מוצרים המכילים שמן טראנס בחנויות הרשת בסין. בכדי להוכיח את רצינות כוונותיה, הודיעה כבר הרשת כי היא מתכננת להחרים את הסניפים שלא יענו למדיניות החדשה. בחודשים האחרונים למשל, היא החרימה כבר מעל למחצית מסניפיה ברחבי ארצות הברית, שלא פועלים למען המעבר המתבקש. הסינים מצידם, כמובן מברכים על השינוי במדיניות הרשת, בעוד הם משתדלים לאמץ את מנהגי שתיית הקפה של המערב. ואנחנו אומרים, מה רע בתה?

הודו לעבר הקדמה

ומסין להודו, שם פסק החודש בית המשפט העליון כי יש לסלק את אלפי דוכני המזון בצידי הדרכים של העיר דלהי, במסגרת תוכנית לנקות את רחובותיה של הבירה. תרמילאים מנוסים מרחבי העולם, עלולים לחטוף שוק בפעם הבאה שינחתו בעיר. על פי התוכנית ייעלמו בקרוב מרחובות העיר מעל ל- 300 אלף דוכני מזון קטנים, שלטענת הרשויות מגישים ומכינים מזון בתנאים בלתי היגייניים.

למשנתם של הרשויות, את האוכל יבשלו בעלי הדוכנים, שחלקם סועדים את הרעבים כבר מעל 60 שנה, בבתיהם ויגישו אותו ארוז בקפידה ובצורה היגיינית. אם יאכפו החוקים החדשים, בירת הודו יכולה למצוא את עצמה ללא אלפי הטעמים המיוחדים של המטבח ההודי המסורתי, זה שפחות ידוע למערב, אבל מיליוני הודים מתענגים עליו מידי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully