וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק הדשא ירוק

איתי להט

26.2.2007 / 1:37

ימים קשים עוברים על חובבי הספורט והכדורגל. התוצאות ניכרות היטב בצרבת ובכרס התופחת. איתי להט ניסה להעביר את שבוע הצפייה האחרון במאכלים אורגנים ובריאים

עזבו אתכם מפיצוחים, חטיפים שמנוניים וניגוב סלטים תעשייתיים – יש דרך אחרת לצלוח את משחקי הכדורגל בשלום מבלי לקום למחרת עם לשון שעברה עליה משאית עם צמיגי מלח. ניסינו לקראת עוד שבוע של משחקים, לבדוק נשנושי כדורגל בריאים ואפילו טעימים.

כשהבטן סוערת מרוב התרגשות, חייבים להשקיט אותה עם איזו יציקה במרקם טיח. לרוב עושים את זה בפרי-גיים עם חומוס תעשייתי שמכניס עם צרבת למחצית הראשונה. הפעם עשינו את זה עם חומוס אורגני אותו ליווינו בפיתות מקמח מלא. תענוג. לא רק שהיציקה הרגישה הפעם בריאה ונכנסנו לשריקת הפתיחה עם קיבה שקטה, אלא אפילו נפתח לנו התיאבון.

אז מאיפה החומוס האורגני? נכון, משימה לא קלה אבל אפשר למצוא כזה אצל גדעון תמיר הבעלים של חנות הטבע "גזונט" שממוקמת בפינסקר 14 בתל אביב. לתל אביבים יש עוד אופציה אחת לפחות – לקחת טייק אווי מהחומוס של אבא גיל, השוכן ביהודה הלוי 55 בעיר. אם אתם כבר שם קחו לדרך גם סלט ירקות אורגני וטחינה מלאה. לא תצטערו. למי שאין בקרבה קונקשיין טוב לחומוס אורגני, יכול להסתפק בחומוס טרי ולא משומר בקופסה. אמנם לא ירוק לגמרי, אבל עדיין הרבה יותר בריא וטעים מהתעשייתיים.

מחצית ראשונה

מחצית ראשונה, הגיע הזמן להרטיב את הגרון. אז כן, באופן מסורתי היינו עושים את זה עם בירה, כמה פחיות או בקבוקים היו מספיקים ליצור גיגית בבטן. הפעם, לא סטינו ממנהגנו, אבל הלכנו על בירה אורגנית. כן, יש כזו חיה, אגב, נדירה ביותר. אפשר למצוא כזו בבית הקפה Humanature, (בן יהודה 69) שמגיש אך ורק חומרי גלם נקיים לחלוטין מכימיקלים ורעלים, והוא גם היבואן הבלעדי של בירת סמואל סמית (Samul Smiths Oraganic ). בירות חזקות על הצד המאלטי, מרירות כיאה לבירה וניחנו בארומת תבלינים מתקתקה. מחיר בקבוק של 550 מ"ל עומד על 28 ¤, אבל ארגז של 12 בקבוקים, גורם לו לרדת ל-21 ¤ לבקבוק.

מי שמחפש אופציה נוספת, ישמח לגלות שברשת בתי הטבע ניצת הדובדבן, מוכרים בירה אורגנית נוספת בשם "סנט פיטרס", אותה לא הספקנו לטעום, אך שמענו רק טובות. בקבוק סנט פיטרס עולה בניצה 32 ¤ בלבד. נכון שבמחיר הזה של שתי בירות כבר אפשר לרכוש בקבוק וויסקי, או שישית בירה רגילה, אבל האם הם אורגניים? אה?

עד הפנדלים

זהו. עם הבירה כבר בא התיאבון לחטיפים. במקרה הצטיידתי מראש בשתי שקיות של Terra Chips, חטיפי טוגנים יצירתיים העשויים מ- 100% רכיבים טבעיים, עם 0% שומן טראנס וכמו שהאריזה טוענת – "טעימים בטירוף"! הלכנו על שתי שקיות, האחת טרה אורגינל והשנייה טרה כחולים. באורגינל יש מגוון של ירקות שורש כמו בטטה, גזר לבן, תפו"א אינדיאני מסוג יוקה, צמח טרופי בשם קלוקס וחלק מהטוגנים אף הושרו במיץ סלק לפני הטיגון בשמן קנולה.

העטיפה השנייה הכילה פרוסות תפו"א כחול מפרו, ממולחות קלות ובמרקם צפוף יותר מזה של תפו"א המוכר שלנו. מה אני אגיד לכם? לא רק שזה היה טעים באופן מפתיע, גם לא נשארה לנו בסוף שכבת שומן על הידיים שיכולה לגרז מנוע של רכב, הלשון לא שרפה לנו כאילו טבלנו אותה בים המלח והבטן רק המתה מרוב אושר. טוגנים של Terra, אפשר להשיג כמעט בכל חנות טבע, תמורת 15 ¤ לשקית. ההמלצה שלנו – תצטיידו היטב – החטיפים האלה נגמרים יותר מהר משרונאלדיניו עושה סיבוב במקום עם הכדור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully