וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דומה, דומה, אבל מאוד שונה

רועי ירושלמי

7.3.2007 / 11:09

לפני פחות מחודש נפתח סניף שני למעדניית "גורמה שופ" בתל אביב. מבחר המוצרים מאוד גדול ומגוון, העיצוב מאוד מרשים והמחירים....בהתאם

משפט ידוע גורס כי לעיתים, על אף שנדמה ועניין מסוים הוא מאוד דומה, וזהה לעניינים אחרים באותו נושא, בפועל מדובר על משהו שהוא דווקא מאד "דיפרנט". ואכן, על פניה "גורמה שופ", חנות הדליקטסים הקטנה במתחם באזל, דומה לחנויות מהז'אנר. עם זאת, מבט נוסף ומעמיק יותר מגלה שמלבד העיצוב הנעים, מגוון המוצרים בחנות הזעירה, גדול ומדוייק באופן מפתיע. שלושת המקררים המצויים במקום, אחד לבשרים, שני לגבינות ואחד נוסף המאלכס שלל מוצרים קפואים, עמוסים בכל טוב ומכל העולם, כאשר כמעט כל מוצר הוא וואחד מלמיליאן.

"הרצון היה להקים חנות קטנה, המזכירה חנויות דומות באיטליה, שתכלול מבחר מוצרי-מזון איכותיים, כשהבסיס הוא שירות אישי הנוצר מהיכרות עם קונים קבועים." מסביר מיכאל רפאל, מבעלי המקום, במבטא פרנקופוני עדין. "חוץ מזה, גם מאוד חשוב לי שהכל יהיה מסודר. אפשר לומר שאני מחשיב את החנות למעין בית מרקחת של אוכל מבחינת הנקיון, הסדר והאריזות, שבעיני גם בולטת ומוערכת על ידי הלקוחות."

לנוכח כל אלו ובהתחשב בחיבה הברורה של העם היושב בציון למיני מעדניות צפופות – ביחוד אם הן מעוצבות ומצויות במרכז ההפנינג הנובורישי של מתחם באזל, הרחק ממדרכות האספלט המהבילות של שוק לוינסקי - התרחיש היה צפוי.

הקלפטע מפינקס הקטן

במהרה הפך הכוך החינני של רפאל ובפרט חבילות המתנה המפונפנות שמוצעות כאן ומכילות כל-טוב, לאבן שואבת עבור היאפו?נים האנינים של הסביבה ושאר חובבי החיים הטובים. "מיכאל, תן לי מאתיים גרם מהגבינה שלי" אומרת בלי להניד עפעף ובטון המזכיר את המלכה מהשיר "פינקס הקטן" לקוחה הנכנסת לחנות, אחת מיני קלפטעות רבות מהמתחם הפוקדופת את המקום באופן קבוע. לאחרונה, כחלק מהשארם הגובר של רחוב אבן גבירול וכיכר מסריק, נוסד בגאון סניף נוסף בכיכר רבין, בין עצי הפיקוסים של הגדה השמאלית של הכיכר.

הפורמט בשני הסניפים זהה וכולל בין השאר שלל גבינות רוקפור, קממבר, טום עזים מצרפת, מנצ'גו ספרדית, אמנטל שווייצרי, מיני צ'דר וסטילטון אנגליות, גאודה הולנדית ופרמזן, פקורינו רומנו ושאר גבינות-מופת איטלקיות. כדאי ורצוי לנסות את גבינות ברי-הבקר הקטיפתיות, גבינת "פ?ו?ן ל'א?ב?ק" המיובאת על ידי רפאל באופן בלעדי או לחלופין, לצייד את סיר הפונדו בגרוייר השווייצי המפורסם שמככב כאן על המדפים ומהווה את גבינת הבסיס לקדרה זו.

במקביל, גם נקניקי "לבקוביץ" הכשרים מתקמבקים בחזרה לשכונה ותופסים מקום של כבוד במקרר הבשרי של רפאל. הסניף התל אביב של האיטליז, שקצרה היריעה מלהלל את איכותם של מוצריו, נח לו על פינת אבן גבירול ומאנה עד לפני כשנה וחצי אז נסגר, בהותירו לבבות רבים שבורים. לטובת אלו שלא מכירים, שווה מאד לתת את הדעת על פסטרמת הכתף הפשוטה והמצויינת של המותג וכמו-כן את נקניק הגריזון עז הטעם. זהו המקום גם לציין כי בשתי החנויות יש מגוון גדול של מוצרי בשר וחלב כשרים בהפרדה מלאה. זוהי אטרקציה של ממש לקהל מסורתי, שסובל מחסך מסויים במעדניות ובפרט מהעדר היצע של נקניקים שאינם תעשייתים.

שוקולדים לקינוח

עוד בצמד החנויות ניתן למצוא את שוקולדי "ולרונה" המפורסמים ואת פולי קפה של "טאצה ד'אורו" הנטחנים במקום, שמני זית מבתי בד בוטיקיים, לקס וסלמון בעישון מעודן וכן פסטות יבשות וטריות וקישים ורביולי בעבודת-יד. שוס גדול לא פחות, שבהחלט מצדיק הצצה למקום, הם מבחר המאפים והמאכלים הצרפתיים המסורתיים שניתן למצוא בחנות בסופי-שבוע ומיוצרים בכמות מצומצמת במיוחד עבור זוג החנויות. עוגיות המדלן שזכו לתהילת עולם בספרו של פרוסט, "בעקבות הזמן האבוד", פלאן פריזאי ועוגת פרזייה – כולם מצויים כאן, כמו גם חלות שבת ביתיות ופאטה כבד בסגנון צרפתי.

המחירים, יש לציין, לרוב לא זולים וזו בלשון המעטה. עם זאת, ניתן בהחלט לומר שגם צרכן איסטניס ממוצע, שהפרוטה לא מצוייה בכיסו באופן המאפשר לו לרכוש פיסה הגונה של אפנצלר שוייצרית (30 שקל ל-100 גרם) יוכל להנות מחלק גדול של המצאי. נסו ותהנו.

Gourmet Shop (דליקטסים)
השל"ה 3 (מתחם באזל), ת"א. טל: 03-5462840
מלכי ישראל 17 (כיכר רבין), ת"א. טל: 03-5221055.
שעות פתיחה: א'-ה': 9:00-20:00, ו': 8:30-14:30

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
  • עוד באותו נושא:
  • גורמה שופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully