וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינונים מנדטוריים

רחל אינגבר

12.3.2007 / 14:37

אם פגשתם כבר במכבסות-הקפה, ספריות ה-DVD-קפה ובקיוסקי הקפה, הכירו את הדבר הבא - גלריה-תה

כשמדובר בקומבינציות עסקיות, תופעה רווחת לאחרונה, תמיד עולה התהייה איזה מחלקי העסק תומך באחר. הרבה בתי קפה שהם גם מכבסות, ספריות דיוידי וחנויות ספרים, פועלים לאחרונה, כשעקרון ההדדיות מפעפע בהם. בחלקם הקפה הוא העיקר, ובאחרים זה כל השאר.

בית התה שנפתח לפני כמה שבועות בגלריית האדריכלות זהזהזה הוא מסוג הנספחים. נגה ונדב לסר, בעלי הגלריה שקיימת 3 חודשים, החליטו לחזק את העסק באמצעות בית תה שמגיש אמנם גם קפה, אך שם דגש על המשקה המזוהה עם הבריטים. לדברי נדב, זה פשוט בגלל שהם אוהבים יותר תה, מעבר לכך, יש כל כך הרבה מקומות רועשים בנמל, והתה מקושר בתודעה למנוחה ומרגוע, בדומה לחוויה שהם מבקשים לייצר בלב המולת הבילויים.

כשמגיעים למקום, שמצוי קצת רחוק מהלב, בפינה נסתרת בנמל תל אביב, מאחורי "ארומה" והאנגר 11, ישנה תחושה שהטבע נמצא כרגע בסדנת ויפסאנה. בקרוב עתיד להפתח מעבר נוח לדק העץ, ובינתיים המתיישבים בחוץ על כסאות פלסטיק תכולים מסתפקים בפסקול הדינמי של רחש הגלים. גם בפנים אין מוסיקה, מה שמאפשר לנרגעים לחשוב בשקט, כשרק המהום המקרר מאיים בצניעות להפריע. במרחב יש גם מגזינים וספרי עיצוב ואדריכלות למכירה, ומי שרוצה להתבודד ושכח להביא משהו מהבית, מוזמן לעיין בשלווה באחד מהם.

עסקיות תה וכריכונים בצד

התפריט זמני ונדב מעיד שהם עדיין בשלב הניסוי והטעייה, מנסים לגבש אותו לפי טעם הקהל. הפרפראזה הישראלית לבית התה הבריטי כוללת להשלמת החוויה מזונות השזורים במסורת בית המלוכה. השף קולין גילון ממלון דניאל דואג לספק מדי יום את הרכיבים לארוחת מנחה אותנטית, כדוגמת העסקית המציעה קנקן תה אישי, 4 כריכונים, לחמניות סקונס, ריבה, חמאה ו-2 מאפים או עוגות ב-34 ¤. המתנזרים ממתוק יכולים להסתפק גם ב-4 כריכונים ב-16 ¤, מרוחים בשכבה של גבינת שמנת, ומעליה סלמון או טונה, פיסות צנונית או מלפפון. יש גם צ'דר ותפוח.
התה, גאוות המקום, הוא מבית ROBERT WILSON TEAS, שנדב ונגה מייבאים את גידוליה מסרי לנקה. ב-12 ¤ לקנקן אישי אפשר ללגום תה כהה ומריר למתקדמים, שחור או ירוק, מחוות קריסטלר ומזן אורוואלה או אסאם.

הארוחה מוגשת במגש זכוכית דו קומתי, והמשקה בקנקן זכוכית שמחומם על משטח כסף שמתחתיו נרות קטנים ששומרים על הטמפרטורה הנכונה. למרות הציפייה לחרסינה לבנה ומעוטרת, הכוסות הן כוסות זכוכית, נאות לא פחות ונמוכות קומה, מאובזרות בידית.

כפי שמודגש גם בתפריט, אף אחד לא יעקם את האף אם תסתפקו כפשוטי העם בקפה הפוך, נס קפה או שוקו (12 ¤). לקינוח והעצמת החוויה התרבותית אפשר לסייר בין כרזות התערוכה, המתחלפת מדי 6 שבועות, כרגע בסימן ארכיטקטורה אוסטרית. אלה שהחוויה גורמת להם געגועים עזים לאורבניות קקפונית, יכולים לאזן את השקט במנה מרוכזת של ויסקי א גוגו, עניין של כמה צעדים.

גלריית זהזהזה, האנגר 12, נמל תל אביב הישן. פתוח כל יום מלבד יום ב' 11:00-20:00 ביום ו' עד 18:00 טלפון 5444261-03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully