וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע פעמים הידד

שי אילן

13.3.2007 / 17:06

ביקב רקנאטי יודעים לשלב בין תעוזה לידע ויוצאים ממצוקות בעזרת יוזמה. למועצה הקטנה כמעט לא נעים, אבל היא מפרגנת

המבקר שלכם נשלח לאחרונה לטעימה ציבורית, אבל הוא לא בגד במועצה הקטנה שלו. את שלישיית היינות החדשים של רקנאטי טעמתי פעמיים, פעם אחת בעת השקתם, גלמוד, מנותק ממקורות ההשראה ובפעם השניה כמו שצריך, בסלון עם ידידים. ואני מקווה שיזדמנו לי עוד פעמים רבות כי הפעם שלושת היינות הסבו לי עונג רב. רקנטי משכילים לעשות יינות לא סטנדרטיים ועדיין לא להיקלע להרפתקאות ביזאריות. ובסוף הפתעה.

רקנאטי רוזה 2006

סוג יין בלתי מצוי במחוזותינו, רוזה מכרם יחיד העשוי מענבי קברנה פרנק. הורתו של היין הזה בקשיי הבציר בזמן המלחמה, ולידתו בשמחה רבה. לואיס פסקו, היינן בעל התושייה של היקב ייצר יין יפה למראה בצבע תות. היין בעל גוף בינוני ונעדר ניואנסים חנפניים ומתקתקים. זהו יין שמתחבב בקלות אבל יש לו גם רבדים עמוקים, שנחשפים אחרי שהיית מה בכוס. הוא יכול ללוות ארוחות קלות, נפלא לשתייה מוקדמת (צהרים ואפילו לפני כן, אם אתם הרפתקנים). גווני התות, הפטל והאפרסק עושים אותו מתאים אפילו ללוות פירות. הסתייגות אחת מהיין היא חמצמצות יתרה שנותרת אחרי הלגימה. המחיר המומלץ: 69 ¤, סביר למדי. הציון של החבורה, כטוב ליבה באדום בהיר על גבול ההלוצינציה הזה – כמעט טוב מאוד. וכן, שתו מהר. לא לדחוף למרתף ולשכוח (גם לא זה שבאחורי ארון המטבח).

רקנאטי קברנה פרנק רזרב 2004

היין הזה עורר התפעמות לא מעטה בסלון ובמקרה שלו, חייבים למהר לרכוש אחד מ-6,000 הבקבוקים שיוצרו ממנו. הוא מכיל 85 אחוז ענבי קברנה פרנק ו-15 אחוז מרלו. הוא התיישן זמן רב יחסית, 15 חודשים בחבית. יין כהה עם ניחוח אפלולי ומסתורי של פירות כהים וגוף בינוני-מלא. קשה לא להתפייט על מגוון הטעמים של היין: עשבי תיבול, קירש, טבק וקפה ומעט מנתה. אישית הייתי ממליץ לחדרר את היין לפני השתייה, אפילו לתת לו לנוח מעט בכוס לפני הלגימה, כי אונו מתגלה במהלך השתייה. הנוכחות של טעם העץ הקלוי אולי מעט מעיבה, אבל פרט לזה, תענוג אמיתי. יין מתאים מאוד לארוחה חגיגית, והמחיר בהתאם: 89 ¤. אפשר לשתות עכשיו, מומלץ לחכות חצי שנה, וניתן להחזיק כמה שנים (נביאים הם שוטים אבל אם מותר להיות נביא שותה, גם בעוד 4 שנים הוא יהיה בסדר). הציון שלנו: טוב מאוד (בלתי מסויג).

רקנאטי פטיט סירה-זינפנדל 2005

אולי היין היותר הרפתקני מבין השלושה, עם ריח עז ובשרני (כן, ממש מעט עור נוסף לניחוח העץ). בלגימה הראשונה מורגשת הבשלות ונוכחות הגוף המלא והטאנין, ואחר כך מתגלים טעמים פירותיים ופרחוניים יותר, בעיקר שזיפים. גם כאן יש נוכחות אופיינית ליקב של ניחוחות קלויים וקפה ושוב, אם אפשר לחדרר את היין, עדיף. היין הזה עורר בנו משנה שמחה משום שחסרים יינות כגון זה, שמצד אחד עשויים בשום שכל ורוב ידע, ומצד שני הם לא עוד מאותו דבר. השילוב בין רמה גבוהה להרפתקנות הוא בדיוק מה שנחוץ לשוק היין הישראלי, אם הוא לא רוצה לשקוע לאפרוריות או להפוך לאזוטרי. שתו בזוג אבל בהחלט תעשו רושם על חברים חובבי יין. שוב נתנבא, ושוב בעירבון מוגבל – אפשר לשתות בשלוש השנים הקרובות. מחיר מומלץ: 79 שקלים, שוב סביר בהחלט ושוב, טוב מאוד בלתי מסויג.

שלושת היינות לא יגרמו לכם להרגיש מרומים אחרי שתיפרדו מכספכם, וזה הרבה מאוד. מתחזקת התחושה שאנו תלויים פחות ופחות בייבוא של יינות שבארצות המוצא שלהם מככבים בסופרמרקטים לאור הניאונים ונמכרים כאן במחירים חסרי פרופורציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

והפתעה כמובטח: סיבוני קברנה (שנה...)

אז אמרנו משק מתפתח ואמרנו יקבי בוטיק ותופעת לוואי מרנינה של הפריחה הזו היא יקבי גראז'. אנשים רבי תושייה כמו היצרן של "קברנה סיבוני", שעושים כמות קטנה של יין איכותי בבית. הוא מתסיס את הענבים בחביות פלסטיק, מערבב כמה פעמים ביום ואז מעביר למיכלים. אחרי חצי שנה היין מבוקבק ומיושן בבקבוק במשך חודשיים.

במקרה של יינות גראז' אין צורך לחפש פירוטכניקה מוגזמת. זוהי רמה שונה של עשיית יין, ואף שבמקרים רבים היא לא נופלת מיינות של יקבים גדולים, צריך לחפש בהם איכויות שונות. אלה יינות ישירים ופירותיים. הקברנה של סיבוני מעט סגור עדיין, אבל יש להניח שייפתח תוך זמן לא רב. יש בו נוכחות ניכרת של עץ ובאופן לא טריוויאלי הוא קברנה מאוד קלאסי, מפתיע ונעים, בעל גוף בינוני וטעמים של פטל, שזיפים ועץ. קשה להניח שהוא יתיישן הרבה זמן ורצוי לשתות בשנה-שנתיים הקרובות. מומלץ להשלמת השכלה ולהרפתקנים, אבל גם כליווי לארוחה קלה. מחיר מומלץ לצרכן: 60 ¤. ציון: כמעט טוב מאוד. אפשר לתאם רכישה בטלפון: 050-4336612

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully