וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היא אמרה אצלי זה יהיה נחמד

איתי להט

14.3.2007 / 14:23

כבר מעל לשלוש שנים שבבית האוכל "טשרניחובסקי 6" בתל אביב מתבשלים מידי יום מאכלים בריאים. חומרי הגלם ברובם אורגניים, כל השאר מאוד טריים ומוקפדים

בשעה תשע בבוקר, חמש שעות אחרי שהתעוררו, מביטים בני הזוג אייל מרון ודליה לוגאסי ממסעדת "טשרניחובסקי 6" בארגזי הירקות שנרכשו ב- 4:30 לפנות בבוקר ומתלבטים מה לבשל היום. הטקס הזה חוזר על עצמו מידי בוקר כמעט: 4:00 השכמה, 4:30 מרון רוכש ירקות בשוק הסיטונאי או מקבל הזמנה של ירקות אורגאניים, ב- 5:00 מצטרפת אמא לוגאסי לצוות, ב- 6:30 לוגאסי בוחרת נתחים טריים אצל הקצב, ובסביבות 8:00 עומדים ומביטים בסחורה ומחליטים על תפריט.

היום למשל תורו של תבשיל בשר הגולש המוגש עם אורז ותוספת לבחירה (38 ¤). יש גם רצועות חזה עוף בשמן זית וטימין צרובות על מחבת וגם הן מוגשות עם אורז ותוספת לבחירה (38 ¤). ואם כבר שמן זית, אז מדובר בשמן זית אורגאני אותו רוכשים השניים מחבר בגליל, שבייצורו מקפידים שלא לזהם את הסביבה. זה מאוד מתאים למשנתם: אוכל בריא במחיר סביר – ארוחה מלאה – סלט + חלבון + פחמימה + דגנים. דליה לא מהססת להשכיל את הסועדים ומעירה להם לא אחת על שילוב של תוספות כמו אורז ותפוח אדמה, שילוב שלא עולה אצלה על הדעת אותו היא תתקן בעדינות אצל הסועד הסורר ותעמיד אותו על טעותו.

"אני בסך הכול אומרת לאנשים לאכול נכון", מנסה לוגאסי להסביר את ההצלחה של המקום הקטן שקיבל את שם הכתובת בה הוא שוכן. "אני לא פאנטית, אני מאמינה שהגוף צריך להיות בסיסי מבחינת תזונה ולא חומצי ושצריך לאכול באופן מאוזן ומסודר, אבל בגבולות האפשר. למרות שהייתי רוצה שכל האוכל כאן יהיה ממרכיבים אורגאניים, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את זה לאור העלויות הגבוהות. אנחנו אמנם משתדלים שחלק מהירקות שלנו יהיו אורגאניים ובמקרה כזה אנחנו סופגים את העלות. אבל זה לא רק עניין אורגאני", ממשיכה לוגאסי, "אנחנו מקפידים להחליף שמנים מידי יום, זאת אחת הסיבות להצלחה של השניצל שלנו, אין פה שימוש במרכיבים קפואים, אין אבקות מרק (עושים את הציר בעצמם מידי יום), משתמשים באורז וקמח מלא, והלימונים ועשבי התיבול תמיד אורגאניים".

אפילו שידוכים יצאו מהמקום

מעבר לאוכל הבריא, טשרניחובסקי 6 הוא סוג של בית עבור הרבה לקוחות. הבישול הביתי עם הפמיליאריות של דליה עם הלקוחות, עושים את שלהם. היום שולחים לשם הומיאופתים ומדקרים סינים את הלקוחות שלהם בכדי לאכול משהו, ואפילו שידוכים יוצאים משם – במאי הקרוב הם יסגרו מוקדם יותר בכדי ללכת לחתונה של זוג שהכיר במקום.

גם לוגאסי ומרון, בני זוג בחייהם הפרטיים, הגיעו למזון הבריא לגמרי במקרה. לאייל היה כבר ניסיון בתחום אחרי שעבד בסולגר יצרנית הויטמנים, אבל חיפש משהו חדש לעשות. דליה, ילידת השכונה שלמדה בילדותה בהמשך הרחוב, הצטרפה אליו לבישולים ולפני שלוש שנים ומחצה הם פתחו את המקום שהפך במהירות למוסד. רוב הלקוחות למשל, בטוחים שהם כבר קיימים לפחות עשור.

לקטע הבריאותי הגיעה לוגאסי בגלל גיסה שנרפא ממחלה קשה מאוד על ידי תזונה נכונה. הרופאים קראו לזה נס והמשפחה כולה הפכה להיות אורגאנית בין לילה. "אנחנו 6 בנות במשפחה, כולן גדלו על התזונה הבריאה והטרייה של אמא שלי, כולנו רזות וחזקות ומרגע שהפכנו אורגאניות, גם העור של כולנו החל להבהיק".

פעמיים בשנה הם סוגרים לשבועיים שלושה ונוסעים לטיול קולינארי היכן שהוא. אפילו הלקוחות המכורים ביותר מפרגנים להפסקה של השניים, בעיקר כי הם יודעים שכל טיול כזה, מכניס מנה חדשה לתפריט. בפסח הקרוב למשל, הם דווקא יהיו כאן וימכרו חריימה לצד גפילטע, שניהם בלי גרם שומן מיותר, מסוג במאכלים שגורמים ללקוחות ללקק את האצבעות ולריב על השאריות בסיר.

טשרניחובסקי 6, 6208729. ראשון-חמישי 12:00-20:00, שישי (יש במקום יריד אוכל קטן) 11:00-18:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully