וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להרפתקנים

יובל בלנקובסקי

20.3.2007 / 1:25

ידידנו ההרפתקן מחפש יין לא שגרתי, הוא מוכן לקחת את הסיכון שלא כל הסועדים יתלהבו מהיין, אבל בטוח שהיין לא ישעמם אף אחד

בארץ בדרך כלל היקבים הקטנים מוציאים יינות מזני ענבים פחות שכיחים שמגיעים לטעמים פחות שגרתיים. מבין היקבים הקטנים כדאי להתמקד השנה ביינות יקב רד פורטרי הקטן ויקב ויתקין הגדול ממנו במעט. בשניהם מוציאים יינות מזני ענבים לא רגילים כמו קרניאין של ויתקין או בלנד של מרלו –קברנה פרנק של רד פורטרי. שניהם יינות מעניינים שללא ספק שווים התייחסות.

גם ליקבים הגדולים "נופל" מדי פעם יין פחות שיגרתי. יקב דלתון הוציא לאחרונה זינפנדל רזרב משובח, וליקבי כרמל יש בסדרה האזורית יין מענבי קרניאן שבהחלט שווה בדיקה.

לגבי יינות לבנים בשנים האחרונות ניכרת כניסתו לארץ של זן ענבים לבן מסוג ויונינה, מדובר ביין לבן בעל גוף כבד יותר מאחיו הבהירים שמזכיר יין אדום. לא כולם יאהבו אבל הוא בהחלט שווה ניסיון, ליקבי רמת הגולן יש יין מזן זה שיוצא בסדרת ירדן וכדאי להתחיל את המסע שלכם לגילוי הויונינה ממנו.

גם בתחום יין הרוזה ישנם הפתעות, יקב יתיר הוציא השנה לראשונה יין מסוג רוזה בשם "שני" , והוא יין לא שגרתי ומומלץ. כל היינות שהזכרנו נעים בין המחירים של מ-55 שקלים לקרניאן של כרמל ול"שני" של יתיר ועד ל-120 שקל לזינפנדל רזרב של לדלתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully