וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידענים

יובל בלנקובסקי

20.3.2007 / 1:32

הידען יודע על כל יין או יקב חדש שיוצא על פני השטח. כחובב ותיק הוא מחפש יין מיוחד, נדיר שיסחוט קריאות התפעלות של "מאיפה השגת את זה"

מדי שנה יוצאים בארץ מספר יינות מוצלחים של יקבים גדולים בסדרות מוגבלות. אם היין באמת טוב הוא נעלם מהמדפים בחודשים ספורים ואוזל מהיקב. לבסוף חנות היין שעדיין מחזיקות בו דורשות עליו מחיר גבוה משמעותית ממחירו המקורי. בסופו של התהליך היין אוזל לגמרי מהחנויות ונמצא רק באוספים פרטיים. יקב יתיר המעולה אחראי למספר יינות כאלו בשנים האחרונות כמו: "יער יתיר 2001" או "בית היערן", יינות שנעלמו מהשוק במהירות שבה הופיעו.

לגבי מה שנמצא כעת בחנויות כדאי לרכוש את הקברנה –מרלו של יקב דלתון (120 שקלים), או את המרלו, אורטל 2001 בסדרת ירדן של יקבי רמת הגולן (150 שקלים), הם כרגע נמצאים בחנויות אבל לא לעוד הרבה זמן. ליקבי אלה יש סידרה מצוינת וקטנה הקטנה הנקראת וינייארד צ'וייס, היא אינה שכיחה במיוחד בחנויות וכדאי לחשוב גם עליה.

גם ליקבים הקטנים יש מה לתרום בנושא. יקב קטן עם השם הבלתי אפשרי - ונחוצקר - מאזור הר מרון מייצר כ-1,500 בקבוקים בשנה. הם בהחלט יכולים לרגש כל שולחן של חובבי יין שיטעמו את היין הלא מוכר לראשונה. המחיר אטרקטיבי (75 שקלים) אבל בשביל לרכוש אותו תצטרכו לעשות מאמץ קטן ולהרים טלפון ליקב. אם את מארחים קבוצה גדולה של חובבי יין יתכן שהקנייה שלכם צריכה להיות קברנה סובניון ספיישל רזרב של יקב אמפורה משנת 2000. היין נמכר ביקב בלבד בבקבוקי מגנום של ליטר וחצי במחיר המעט מופרך של 560 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully