וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקניק מי ששופט מראש

איתי להט

25.3.2007 / 14:46

יצרן נקניק צמחי העלה לרשת סרטון בו נראים קצבי שוק הכרמל מתבלבלים ומחמיאים למוצר. אם הסרטון באת אוטנטי מדובר על שוס של ממש

שאלה: מה נראה כמו נקניק סלמי, עם טעם של נקניק סלמי, עולה פחות מנקניק סלמי, מכיל 24% חלבון, רק 2% שומן, ללא כולסטרול, עשיר באומגה 3, כשר פרווה וכמעט כל הקצבים של שוק הכרמל התפעלו מאיכות הבשר שלו? תשובה: נקניק טופו, הנקניק שהפיל בפח את כל קצבי שוק הכרמל.

לאחרונה מסתובב באינטרנט (ראו קישור בסוף הכתבה לגוגל וידאו) סרטון חדש ומשעשע, המערער על מיתוס "הטעם הבלתי ניתן לחיקוי" של בשר. הסרטון חושף את הפער בין הדעות הקדומות על טופו למה שטיפול מהסוג שמוענק לבשר מסוגל להפיק ממנו. את הסרטון יש להניח הפיקה והעלתה לרשת החברה שעומדת מאחורי המוצר אך הוא נראה אמין ותגובות הטועמים באמת נראות מתלהבות.

מספר חגי כהן, שיזם את "סקר הקצביות": "נתתי לחברים לטעום מהנקניק, והתגובות האוטומטיות שלהם עיצבנו אותי, מחרוזת הקלישאות המוכרת על כמה שטופו זה מגעיל, עוד לפני שהם טעמו בכלל. הבנתי שהם למעשה טעמו את זה עוד לפני שזה נכנס להם לפה. שאנשים לא באמת טועמים אוכל, אלא את מה שהם מצפים לטעום בו. החלטתי להתחכם, ונתתי לאבא שלי, שמשוגע על נקניקים, לטעום את זה בלי להגיד לו שזה נקניק צמחי. אחרי שהוא סיים לאכול, שאלתי איך היה הנקניק, והוא אמר שמעולה, והתעניין לדעת מי היצרן. כשאמרתי לו שזה נקניק צמחוני הוא סירב להאמין לי עד שהראיתי לו את האריזה. הניסוי הביתי הביא לי את הרעיון לבחון את זה הכי באקסטרים: דבר ראשון - על האנשים שהכי מבינים בבשר, קצבים. ודבר שני – להגיש את זה פרוס כמו שהוא, לא בתוך סנדוויץ', בלי שום תוספות, שלא יגידו שניסיתי להחביא את זה בתוך לחם. אספתי שני חברים ומצלמת וידאו ויצאנו לדרך. מבחינתי זה היה ניסוי מרתק בסוציולוגיה של הטעם. ואפילו אותי הפתיעו התוצאות. מבין עשרות קצבי שוק הכרמל, היה רק אחד ששאל אם זה בשר. היתר אהבו את זה בתור נקניק בשרי (ואפילו ניתחו את ההרכב וקבעו שיש בו הרבה כבד). אבל כמובן, כשעובדי קצביה אחרים שמעו שזה צמחוני מחבריהם לקצביה, שטעמו לפניהם, הם בדרך כלל בכלל סירבו לטעום, ואם טעמו, התגובות היו הרבה יותר פושרות, ניסו לחפש פגמים. כמו כל ניסוי מדעי, כל אחד מוזמן לחזור עליו עם חברים, משפחה, קצבים וחתולים, ולהיווכח בעצמו בתוצאות. הטריק היחיד הוא לפרוס את זה מקצועית (במכונת פריסה) ולא לגלות להם מראש שזה לא בשר".

ועוד קצת ערכים

לא סתם "נפלו" הקצבים, מדובר בפיתוח ושכלול של מוצר שנמשכו מעל שש שנים, ובסופם השיקה חברת "טבע דלי" סדרת נקניקים טריים ומצוננים מן הצומח – המיועדים לא רק לבתי-טבע. היתרון במוצרי הסדרה שהם הראשונים בארץ הנמכרים מצוננים, כל תחליפי הבשר ששווקו עד היום כאן נמכרו קפואים. המחיר אגב, 18-22 ש"ח ל-400 גרם.

הנקניק ישווק בשלושה טעמים: כפרי, כפרי פיקנטי, ואיטלקי, ובגרסאות דלות שומן ומעושנות. השוואה תזונתית, המבוססת על נתוני החברה, בין נקניק בשר רגיל לנקניקי "טבע דלי" מגלה כי הנקניק הצמחי עשיר יותר בחלבון (24 גרם ל-100 גרם), דל יותר בשומן (2%) וכמובן נטול כולסטרול. המוצר כולל שילוב של חלבון סויה וחיטה, ומכיל את כל חומצות האמינו החיוניות. כמות הסידן במוצר היא עצומה: 650 מ"ג סידן ל-100 גרם מוצר, פי 6 ויותר מאשר בגבינה לבנה! בנוסף, ובניגוד לנקניקי בשר, המוצר הצמחי עשיר בחומצת השומן אומגה 3, בשל השימוש בשמן פשתן מכבישה קרה. עישון הנקניק (בגרסה המעושנת) מתבצע בטכנולוגיה מתקדמת המסננת את העשן דרך מים, ומבטיחה שבמוצר תיוותר רק אלפית מכמות האפר שנותרת בו לאחר עישון רגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully