וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוזה נוסטרה: קולקציית הקיץ של בתי הקפה - גלידריות

רחל אינגבר

26.3.2007 / 11:34

החורף מראה את דמדומיו האחרונים. זו ההזדמנות לצאת ולבדוק מה קורה בקולקציית הקיץ של בתי הקפה - גלידריות. הסיציליאנית מהרצליה ותל אביב נראית מוכנה לגמרי לחילופי העונה

הליכה לאורכו של אבן גבירול התל אביבי מספקת לאחרונה תחושה של מיני-טרק עירוני. במהלך הדרך צריך להתמודד עם ערמות חול, מהמורות, דחפורים רועשים ודחף בלתי נשלט להצמיח כנפיים. כשמתחלף אזור השיפוצים במדרכה אפורה ושגרתית, מייד נמשך המבט המבקש מפלט, לחלון הראווה של "גלידריה סיציליאנית". הקינוחים המעוצבים הבהירו לי שהמקום מתפקד בעצם גם כבית קפה.

הבעלים, רפאל, הבחין שאנשים מעדיפים לא רק לקחת את הגביע, אלא לשבת במקום, ובדומה לאלדו ואייסברג, החליט לפני שנתיים להגיש יותר מגלידה. כדי לספק אווירה, עוצב מחדש באופן מרהיב עין החלל הלא גדול שמשרת את האינטימיות הצבועה חום, כתום ובורדו, עם הרבה עץ ורצפה מעוטרת דוגמאות מעוגלות. על המדרכה מוצבים שולחנות וכסאות כסופים המיועדים למעשנים.

בנוסף למתלבטים הנצחיים מול מקרר הגלידה המלבני, ישבו בשבת קרירה על גלידה וקפה ילדים והורים, זוגות ומעט חבורות. מוזיקת האולדיז שהתאימה לטפט המפוספס וכרזות המזון הנוסטלגיות, לא הפריעה להם לפטפט ברוגע ובנחת. גם התפריט הצנוע שמציע קינוחים (בעיקר על בסיס גלידת וניל), שתייה קלה וקפה, לא דורש התלבטות קולנית. לצד מתוקים שגרתיים כמו ופל בלגי וסופלה שוקולד (32 ¤) יש משודרגים כמו חטיפי גלידה מצופים שוקולד, אפוגטו ופבלובה בגביע (25 ¤).

קפה ומאפה

מנת הלולי טופי (25 ¤) שהגיש לשולחן מלצר אדיב, חייכן, מסביר, לא מתחנף ולא מעיק, הייתה פשוטה אך טעימה להשחית . את טעם הוניל החלפנו בכדור פררו רושה, והוא השתלב בטבעיות ברוטב הטופי החם שהגיע קר (אבל זה לא גרע), הקצפת הדחוסה ואינסוף שבבי הפקאן הקלויים שנתנו את הטון הדומיננטי.

האלטר אגו הקריר של הקפה ומאפה, עסקת קפה וחטיף ריקוטה (13 ¤), התברר כמפתה פחות. ההפוך הגדול שהוגש בכוס מרשימה עם תחתית מרובעת וקצה מעוגל היה מדוייק טעם וטמפרטורה. בדיעבד אפשר היה להסתדר גם בלי החטיף. מלית הריקוטה שמילאה גליל ופל עדין מצופה שוקולד, הייתה בעלת מרקם אבקתי שלא מזכיר את הגבינה, ומעט מתוקה מדי.

בעודי מתיישרת על כסא המתכת הגבוה קצוץ המשענת שמאלץ לאמץ את שרירי הבטן, הצצתי בלוח שמספר על גלידת הסויה. האופציה נטולת החלב היא טבעונית, משמינה פחות (102 קלוריות ל-100 גרם) ואינה מכילה לקטוז וביצים. הטעמים בעיקר פירותיים – קוקוס, תותים, תמרים, תפוז ופקאן.

גם הגלידה הרגילה מתהדרת בשומן דל (4.5 אחוזים) וחומרים טבעיים. המבחר מכיל טעמי פירות, שוקולד אגוזים, קפה, פיסטוק, באונטי ודובדבנים עם שוקולד ואפרטו. ניסיתי כדור טירמיסו (10 ¤ לטעם אחד, 17 לשניים) שהיה עדין טעם אך עם נוכחות אלכוהולית ופירורי עוגיות שהעשירו אותו כראוי. טעמים זהים בדיוק ניתן למצוא גם בסניפים האחרים של הסיציליאנית, שמרושתת היטב בחו"ל, בין היתר ברומא, לאס וגאס ובייג'ין. בארץ יש רק עוד סניף אחד, בהרצליה פיתוח, שם אפשר למצוא גם מדרכות רצופות ללא שיפוצים.

גלידריה סיציליאנית אבן גבירול 63, 057-7402746

  • עוד באותו נושא:
  • גלידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully