וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מק-קופי

רחל אינגבר

27.3.2007 / 14:24

מסתבר שנתח הרווחים על פולים ומים, הרבה יותר גדול מאשר על בשר. מקדונלד'ס מתקדמת לעולם הקפה

סביר להניח שיש כמה אנשים שחושבים פעמיים לפני כל ביס של מק רויאל אחרי שראו את הסרט "לאכול בגדול", בעקבותיו פתחה "מקדונלד'ס" במקצה שדרוגים בריאותיים. למרות הפגיעה התדמיתית, מסתבר שהביטחון העצמי של רשת ההמבורגר העולמית לא התערער, להפך, הוא התעצם לעבר מחוזות נוספים.

בועידת משקיעים שהתקיימה בשבוע שעבר בלאס וגאס, הודיע נשיא החברה, דון תומפסון, שמקדונלד'ס מתכוונת לנגוס בנתח שוק נרחב ממכירות הקפה בארה"ב. סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת שהרשת, שכבר מגישה קפה בסניפיה, מתעתדת להרחיב ולגוון את היצע המשקאות החם והקר.

כבר בשנה שעברה, מתוך רצון להגדיל את מכירות הבוקר שלה, הכירה החברה לצרכניה האמריקאים תערובת קפה חדשה ומחוזקת. המהלך נחל הצלחה מרובה, וכעת בוחנת הרשת משקאות נוספים כמו אייס קפה בטעמים, אספרסו ותה מסוגים שונים, שהופצו באלפי סניפים.
"אין רווח טוב מזה שמתקבל מהוספת מים לפולים" אומר תומפסון, שמבחינתו הקפה הוא פוטנציאל עסקי מצויין, ומוסיף שהרווחים הגדולים ביותר של מקדונלד'ס טמונים בשעת ארוחת הבוקר.

הרשתות בהיסטריה

כמוה, רשתות מזון מהיר נוספות שלא מתמחות דווקא בקפה, כדוגמת דאנקן דונטס, שידרגו את היצע המשקאות שלהן כדי להפיק מקסימום רווח ממכירות הבוקר. עם המצב החדש נוצרה תחרות קשה לרשת חזקה שקפה הוא דווקא מומחיות המקור שלה, סטארבקס. הבידול נוצר כבר בפעולה הפשוטה של הקופאים במקדונלד'ס, שנוהגים להוסיף ללקוחות בעצמם סוכר וחלב, בניגוד לסטארבקס שם מלכלכים שותי הקפה את הידיים בעצמם.

נראה שבסניפי החברה בישראל עסקי הקציצות משגשגים בכל שעות היממה, שכן מדוברות החברה נמסר שאין כרגע כוונה להתרחב בתחום הקפה וארוחות הבוקר. רשת המסעדות הגדולה בישראל מציעה אספרסו וקפוצ'ינו בכל סניפיה, אך רק שלושה סניפים מתוך 126 מחוזקים ב"מק קפה", עמדה נספחת הצמודה לסניף ומציעה מגוון משקאות קפה עשיר יותר, שכולל למשל גרניטה ואמריקנו וכן מאפים וארוחות בוקר. "מק קפה" בדיוטי פרי ובאולם השחקים בנתב"ג פועלים כל השנה, ואילו הסניף הנוסף בעין יהב פועל רק בחודשי הקיץ.

בכל הנוגע לתחום, לא מסתמנת בינתיים תחרות של ממש מצד רשתות ההמבורגר הגדולות האחרות שפועלות בארץ. בברגר קינג הכשרה אופציות הקפה מסתכמות באספרסו קצר או ארוך, ובבורגר ראנץ' מסתפקים בנתח הבשר ולא מגישים קפה בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully