וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגים ועוד

רותם דרוב

28.3.2007 / 8:08

עוד מזללה נפתחה לאחרונה ברחוב אבן גבירול בתל אביב. הלוקיישן והקונספט די סידרתיים, המנות מקוריות

פרפרזה על מצב המסעדות ועסקי האוכל בת"א קיבלתי בדוכן האוכל של fish chips&more (שמעתה ייקראו פש"מ). בעודי מבקר שם בפעם הראשונה ובוחן את המקום הופיעו שתי מפונפנות על נעלי עקב זרקו לחלל האוויר "גבינה!" וחיכו. "סליחה?" שאל אותם בעל המקום, "פעמיים גבינה!!!" היקשו המגונדרות. "גברת זה כבר לא הבורקס שהיה פה מצטער, זה דוכן של פיש אנד צ'יפס"

אתם מבינים רבותיי, בת"א שכר הדירה כל כך גבוה, כך אין לעסקים שלא מצליחים להתרומם ומהר, מספיק אורך נשימה. אם אין לך את הגב הכלכלי המספיק ולא רווחים מיידים, תוך חצי שנה, לפעמים אפילו פחות אתה סוגר את השערים. המצב חמור יותר בעסקי מזון שלא נולדו כחלק מתרבות האוכל המקומית. דוכן דומה נפתח בעבר ברחוב קינג ג'ורג' ולא צלח את השנה הראשונה, נקווה שלפש"מ החביבים לא מצפה גורל דומה.

דוכן הפש"מ פתוח כבר חודש וחצי בטבורו של רחוב אבן גבירול. הבעלים, מוטי שדה ואייל מורד, הכירו כשעבדו יחד במועדונים בעיר. אחר כך הם נסעו יחד לטייל בעולם. באוסטרליה ואנגליה הם עבדו בדוכני פיש אנד צ'יפס שם בא להם הרעיון לפתוח בארץ דוכן כזה "כי פשוט אין פה". הרעיון מאוד פשוט, חמישה סוגי מטוגנים שונים שמגיעים בקונוס עם צ'יפס שמגיע גם הוא בטעמים. שרימפס, קלמארי, קוד פיש, בקלה, ושניצלונים לסובלים ממחלת ים חריפה בכל הקשור לדגים. הכל מצופה בלילה ופירורי לחם.
והכל מגיע בשלושה גדלים. קטן, בינוני וגדול שנעים בין המחירים 18¤ לקונוס הקטן ו-28¤ לגדול ביותר.

רטבים ונוזלים אלכוהוליים

מה אומר לכם אני סולד, לפחות סלדתי מאצבעות דגים. עבורי זה מייצג את כל מה שרע בקולינריה הבריטית. מה עוד שאני נושא על גבי צלקות מחדרי אוכל צהליים מדיפים ריחות אימה כל פעם שהגישו דג סמרטוטי בתחפושת של שניצל. לא כך הדבר בפש"מ. אצבעות הקוד פיש פריכות להפליא מבחוץ ועסיסיות ובשרניות מבפנים. טעמתי גם קלמארי ושרימפס במה שמכנים שם מנת הדגל "מעורב תל אביבי". גם פירות הים היו טעימים והטיגון לא ייבש אותם בכלל.

בעצם אם חושבים, על מנה דומה כשהיא מוגשת על צלחת עם מצע חסה היו לוקחים במסעדה כמעט כפול. והחבר'ה שמפעילים את המקום לא מתביישים להודות, שהמקום רוצה להיות פשוט מזללה. אין מלצריות, תפריט מצומצם ויש גם בירה מהחבית ב-10 ¤ לחצי ליטר, וודקה אבסלוט עם רד בול ב-15¤ וצ'ייסר שיבס ב-20¤

את כל המנות מלווים מבחר רטבים גדול: מיונז צ'ילי, שום חרדל דבש, מיונז חריף ועוד. הצ'יפס מגיע בשלושה טעמים. רגיל, בטעם חמאה וחריף, כולם מהסוג העבה ולא הדק כמו ברשתות ההמבורגרים. הרגיל היה טעים מאוד. את טעם החמאה לא כל כך הצלחתי לאתר ואילו את הצ'יפס החריף לא אהבתי, הוא הזכיר לי יותר מידי חטיפי תפו"א מהסוג שמנשנשים ילדי השכונה.

גם ל'גיימרים' שבייננו יש פינוק. שני מסכי פלייסטיישן ניצבים בהיכון תמיד, ללא תשלום, מוכנים עם הג'וייסטיק למי שגמר את המנה שלו ורוצה להעביר עוד שעה קלה על משחק פיפ"א סוער (רק תשטפו ידיים לפני שאתם מטנפים את הג'וייסטיק). מוטי מבטיח כי בקרוב יהיו פה טורניר פיפ"א על מסך ענק,.בנתיים הם מסתפקים בהקרנת משחקי כדורגל על מסך גדול. יש גם שרות משלוחים עם הנחות לעובדי העירייה (הסמוכה) ולמשרדים בכלל.

fish chips&more אבן גבירול 83 (מול הדואר) ת"א. טלפון 03-5293331.
שעות פתיחה 11:00-2:00 (אם יש עבודה נשארים גם מעבר). פתוח 7 ימים בשבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully