וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובי, שובי לים

שירי כץ

30.3.2007 / 22:01

האביב שבא עלינו לטובה מבשר על פתיחתם הרשמית של מקומות הבילוי על החוף. אז מה נשתנה? תמונת מצב עדכנית מהזירה המתחממת

בואו של פסח מבשר לא רק את בוא האביב, אלא גם את פתיחתם הרשמית של המקומות על החוף. המים בים אולי עוד קרים, אבל האוויר החמים כבר מזרים לאזור הטיילת, ממתחם הנמל ועד יפו, יותר ויותר אנשים צמאים לשמש (וילדים בחופשה). אז רגע לפני המתקפה הגדולה, להלן רשימת המקומות החדשים, המשתפצים והמשתדרגים לחופה של תל אביב.

הצפוניים

במתחם הנמל פתחו לאחרונה שני צעירים מראש פינה את קפה נמרוד, בית קפה בסגנון כפרי שאמור להביא את השאננות של היישוב הרוחני בחלקו אל הכרך. התפריט שהשניים מציעים פה כולל מגוון של סלטים בסגנון גלילי, כמו חסות, אנטיפסטי ירקות קלויים וכדורי גבינת עזים (43 שקל), וכן כריכים, פונדו גבינות ועוד. גאוות הבית היא ארוחות הבוקר האימתניות, המתאימות לזוג רעב במיוחד וכוללות שמונה צלוחיות אנטיפסטי משתנות, ארבעה סוגי גבינות, דגי מטיאס וטונה, לחם ביתי, חמאה, ריבה וממרח שוקולד ביתיים ואומלט לבחירה. מורידים את הכל עם משקה קל וחם ומקנחים בענני מרנג ושוקולד חם (99 שקל לזוג, בשיטת אכול כפי יכולתך). בתקופת ההרצה הארוחה מוגשת לאורך כל היום.

קפה נמרוד. האנגר 8, נמל תל אביב. יורדי הסירה 1. טל' 2133007-077. פתוח: כל השבוע 8:00 עד לקוח אחרון (בעתיד יהיה פתוח ללא הפסקה).

הוותיקים

ממש ליד נמרוד סיים בימים האחרונים את תרדמת החורף שלו אתר הבילוי המשומן שלוותה, ופתח את שעריו להרצה כמדי אביב. הפורמט המנצח, בסגנון סיני של מזח עץ, שמשיות ענפי דקל וחול ים, קצת נחנק בתוך הנמל הגנדרני שסגר על שלוותה. גם הירידה אל פיסת חוף הים נהייתה בעייתית. בכל אופן, עד שהערבים יהפכו פחות קרירים, פועלים בשלוותה משעות הבוקר ועד השקיעה. השנה התפריט די דומה לזה של השנה שעברה, אבל נוספו אליו פיצות, מה שמוכיח שהם ממשיכים לנסות להיות זירה לבילוי משפחתי.

שלוותה. האנגר 29, נמל תל אביב. טל' 5441279. פתוח: 10:00 עד שקיעה.

המקצוענים

ברור שהכי מסקרן לראות מה עשו אורי שטרק וירון פרי-חדש אחרי שזכו במכרז לחוף גורדון. למקום החדש הם קראו לה לה לנד. התוצאה כוללת מזח עץ כהה במקום רצפה במסעדה, ריהוט מתכת לבן של גן אירופי משולב בכורסאות עץ מרופדות ונדנדת במבוק המשתלשלת מהתקרה. הדקדקנות בפרטים באה לידי ביטוי בכך שאפילו בחוץ המקום נטול ריהוט מבית כתר פלסטיק. סידורי הפרחים על הבר בפנים לא היו מביישים את הבראסרי, ויש גם פרגודים מעץ ונייר. התחושה הכוללת מזכירה חופשה באתר נופש יוקרתי בחו"ל לצלילי מוזיקה קובנית. התפריט כולל מזטים (17 שקל והלאה) ומנות עיקריות כמו קבב, דגים או שרימפס (70-100 שקל). תהיה גם אפשרות לשבת באופן פחות מחייב, למשל על פיצה (מ-36 שקל). מובן שיש גם בר יינות ואלכוהול עם מבחר ראוי וארוחות בוקר, הכוללות שתי ביצים או את השקשוקה הבלתי נמנעת. תשכחו מחוסר הפורמליות הצעירה של צ'יץ ביץ', תנופפו לשלום לצ'יפס והחומוס - שטרק מעולם לא היה יאפי מסוגנן יותר, ובטח שלא זול. אבל אין סימני שאלה - זה יהיה להיט.

La La Land Resto Beach. חוף גורדון. טל' 5293303. שעות פתיחה סופיות עדיין אין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

המציצנים

החבר'ה מ-9 Beach, שפעל לאורך שנים בהרצליה, לקחו בשנה שעברה את האתר ההיסטורי-מיתולוגי של חוף מציצים ובלי הרבה סנטימנטים שיפצו אותו בנוסח עדות הצ'ילאאוט של צפון גוש דן. התוצאה נוחה: ספות פוטון מכוסות כרים מבריקים, מסכי פלזמה קטנים ותפריט קליל, המציע בין השאר את הג'חנון של מרים השכנה וגם קפה עשוי כהלכה. אז נכון שאין כאן מקום ל?לאק שעליו כתוב "פה הציצו, יצרו סרטים ומוזיקה וזיינו חבורת שבלול"; אבל הצפוניות הזאת, בחוף שהיה עירום וחף מגינונים קפיטליסטיים, היא זרה ומוזרה (אפילו השם באנגלית).

9 Beach מציצים. חוף מציצים. אין טלפון. פתוח: כל השבוע, 24 שעות.

המשתבחים

בשני הקיצים האחרונים הוכיח עצמו טופ C כאופציה מוצלחת בכל הנוגע למיטות השיזוף ולשאר הפינוקים. עכשיו כל שנותר הוא לשדרג את האוכל, כדי שניתן יהיה לגבות עליו מחירי חוף, כי שאר המקומות הולכים ומפסיקים להתפשר בעניין הזה. לשם כך גויס השף בילאל זועבי (לשעבר ממסעדות סהרה ואלבטרוס במועדון הגולף של געש), המתמחה באוכל ערבי, מה שייתן טאץ' ים תיכוני ראוי לתקרובת.

טופ C. מתחת למלון הילטון. אין טלפון. פתוח: 8:00 עד לקוח אחרון.

המתוקים

ממש באחרונה נפתחה ונילה/סודוך, גלידרייה המציעה את סדרת גלידות הפרימיום של שטראוס ונמצאת בצמוד לסניף של אימפריית הנקניקים בטוסטים. אין פה יומרות גבוהות, אבל הכל נקי מאוד, כך שברמה הבסיסית של לשבת על הפוך/אייס קפה ממש על החוף הים, על כיסאות פלסטיק צבעוניים, או לקחת משהו קטן לחוף, מדובר בשירות טוב וסימפטי בהחלט.

ונילה/סודוך. הירקון 121. טל' 2195219-077. פתוח: כל השבוע, 24 שעות.

המרהטים

בחוף פרישמן ערכו בשבוע שעבר שיפוצים נרחבים לקראת הפתיחה המתקרבת. המקום קיבל ריהוט חדש ונצבע בצבעים בהירים. גם התפריט התעדכן עם מנות כמו סטייק פילה (88 שקל) או קרפצ'ו סלמון (48 שקל). גם כאן יציעו ארוחות בוקר, למשל כזו שתכלול שלוש ביצים, שלושה סוגי גבינות, לחמים, סלט ערבי קצוץ דק ומשקה חם וקל (46 שקל).

סופרישמן. רציף הרברט סמואל 105א' (הטיילת). טל' 5242392. פתוח: 6:30-2:00.

הדרומיים

במעוז היפואי האני ביץ' מתכוננים בימים אלה לפתיחת העונה על ידי הוספת נברשות קש, בדים לבנים להצללה וריהוט רטאן. התפריט עודכן אף הוא עם מנות כמו לבנה ביתית מחלב כבשים עם חצילים; ועגבניות בשום, סומאק וצנוברים (36 שקל כל אחת, מוגש עם פיתות תימניות). מנה מנצחת מהשנה שעברה תוחזר לאלתר: פרגית קריבית מושרית בפפאיה עם מלון מיובש ומייפל, מוגשת עם בצלים קלויים, בטטות וסויה (46 שקל). גם הקוקטיילים הקריביים וארוחות הבוקר יישארו.

האני ביץ'. נחום גולדמן 6. טל' 6816918. פתוח: כל השבוע 9:00 עד לקוח אחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully