וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרי סטייל

איילת טריאסט

15.4.2007 / 1:29

תערוכת אגרו-משוב ה-17 במספר מביאה מגוון מוטציות גינה חמודות והזויות, כמו עגבניית זברה, צנוניות ננסיות, מיני ברוקולי או ביצת הדרקון (!), אותם אתם אמורים לאמץ בתור תחליף במבה או כחטיף במסיבת חייזרים

אבטיח מיני, צנוניות ננסיות, גרגרי רימון, קישוא קטן, מיני ברוקולי, מיני חצילים, גזר גמדי ומבחר של עגבניות שרי בצבעים שונים ובטעם מתוק, הם חטיפי הירק והפרי החדשים שאתם אמורים לאמץ מתוקף הטרנד הבריאותי, טרנד שיקבל משוב חיובי בתערוכת "אגרו-משוב" 2007 שתתקיים ב-18-19 באפריל 2007 בגני התערוכה בתל אביב.

התערוכה מעוניינת להציע אלטרנטיבה חלופית לחטיפים התעשייתיים, ומציגה שורה של פירות וירקות המתאפיינים בגודל מיני וחוסכים מקום וזמן, כי בד"כ לא צריך לקלף או להכין אותם לפני ההגשה.

בנבחרת המיני השנה תמצאו אבטיח-מיני העונה לשם "שרון", שמספק גרסה קומפקטית וידידותית למשתמש בדמות אבטיח קטן שניתן לנשיאה בקלות. האבטיח החדש פותח על ידי חברת "אוריג'ין-זרעים" שיצרה ורסיה נטולת גרעינים, בצבע אדום עז, עם קליפה ירוקה ופסים ירוקים. החברה מייעדת לייצא את האבטיחון לרשתות המזון הגדולות בעולם בצורה של זרעים גולמיים לגידול במקום.

בתחום הקישואים תמצאו את הזן העגול והנוח במיוחד למילוי הקיים בשני גוונים: הבהיר נקרא "שחר" והכהה "אייט בול". לאוהבי הזוקיני גידלו במיוחד בישראל מיני זוקיני צהוב הנקראים "גולדן דילייט" וניתן להשיג אותם אצל אבי אליהו ממושב פתחיה.

מיני חצילים ומיני ברוקולי מגיעים לתערוכה ממושב בית השקמה ומיועדים לבישול ואידוי. הם מתאימים מאד לארוחות ילדים, שזקוקים לכמות קטנה יותר של אוכל בכל ארוחה וגם ייהנו מהלוק החמוד שלהם. גידולים אלה (של משפחת טייב – לא ברור אם יש קשר למאמי הלאומית) תוכלו למצוא באגף הירקות של רשת מגה.

כל אלה ועוד יוצגו במסגרת התערוכה בדגש על איכות התוצרת, השבחת טעמים, החזרת הטעם של פעם לפירות ולירקות, לצד דגש של נוחות וזמינות לצרכן.

החייזרים באים

מלבד גרסאות המיני, תמצאו בתערוכה אוסף הזוי משהו של פירות אקזוטיים וביניהם: אגוזי מלבר, פרי השוקולד, צימוק יפני, קטמבילה, צמח הקפה, לוקומו, דובדבן היהודים, בננות אדומות וכחולות, פרי הביצה, ביצת דרקון ועוד.

ביצת הדרקון הוא פרי ישראלי חדש שנתגלה באוניברסיטת בן גוריון, עשה בלגן באירופה והפך לפנינת האקזוטיקה במסעדות היוקרה של לונדון. פרופסור יוסי מזרחי, שאחראי לפיתוח, יחשוף אותו במסגרת כנס ארגון מגדלי הפירות ומובטחות גם טעימות.

הפרי המוזר נראה כביצה אדמדמה בעלת קשקשים (מכאן השם הביזארי) שתוכה סגול-ורוד זרחני עם גרגירים שחורים והוא למעשה הכלאה בין שני פירות מאקוודור ומפנמה, אותה יצר צוות חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שהצליח גם לאקלם את הפרי לתנאי הארץ ורשם עליו פטנט.

פרופ' מזרחי, ישא הרצאה במסגרת כנס "ארגון מגדלי הפירות" שיתקיים בתערוכה, ויספר כי הפרי עשיר בפיגמנטים אדומים, הידועים כאנטי-אוקסידנטים, בעל סיבים תזונתיים בכמות גדולה ומכיל ויטמינים שונים וטאורין (חומצה אמינית, שמוספת למזון תינוקות וניתנת לאנשים לאחר התקפי לב וניתוחים). בנוסף, "ביצי הדרקון" קורצות לחקלאים בארץ, היות והן צורכות רק 10% מצריכת המים של רב צמחי החקלאות הרגילים. ומסוגלות לגדול גם בתנאי החום של הכנרת והערבה.

ביצי הדרקון הפכו לייצוא ישיר של קיבוץ ראש הנקרה, בוסתן הכרמל, קיבוץ כרמיה וגבעת יואב, שהיו הראשונים לגדל את הפרי האקזוטי. לידיעתכם, קילוגרם מהפרי האקזוטי נמכר בדוכני סוף השבוע ב-30 ¤ לקילוגרם ובאירופה המחיר מרקיע שחקים.

עגבניית זברה

מה היה קורה אם לעגבנייה היו פסים של זברה? כנראה שאין צורך לדמיין את התשובה לשאלה בנוסח רחוב סומסום או קרלו שוניל (תלוי מאיזה דור אתם) הזאת, כי עכשיו פשוט תוכלו לראות במו עיניכם עגבניית Zebrino שמעוטרת בפסים חומים וירוקים ומשתבחת בערך תזונתי גבוה.

עגבניית הקוקטייל החדשה (פרי פיתוח של חברת א.ב זרעים השוכנת ביבנה) היא גרסה חדשה לפרי האדמדם והעסיסי, שמתייחדת בלוק מפוספס ובטעם ייחודי ומומלצת לאכילה כפרי או כתוספת לסלטים ושיפודי ברביקיו, בעקבות תכולת החומר היבש הגבוהה בה במיוחד.

בנוסף, פיתחה החברה זן נוסף בתחום העגבניות - Caprese מטיפוס מיני סאן מרזאנו (מרזאנינו), שנחשב לטעים ביותר, ומצטיין בצורה ייחודית ובמרקם וצבע איכותיים. העגבנייה פופולארית מאוד באירופה ובעיקר באיטליה ומיועדת לשוק הדליקטס של מוצרי העגבנייה. עגבנייה זו תתחרה בתחרות "העגבנייה הטעימה ביותר" שתתקיים ב-19/4 במסגרת ביתן החידושים של תערוכת "אגרו משוב ה- 17" וייקחו בה חלק כ-35 חברות זרעים אשר מטפחות ומייצרות זנים מיוחדים וטעימים במיוחד של עגבניות וביניהן: צ'רי, עגבניות פלאם, עגבניות אשכול, עגבנייה רגילה ועוד.

את הצמד האקזוטי ואת שאר הפירות החוצניים תוכלו לגלות בתערוכה במסגרת ביתן חידושים המאגד את כל החידושים וההמצאות בתחום הפירות האקזוטיים ברחבי העולם. השנה בולטים בו שילובים בין פירות, פירות בעלי מרכיבים תזונתיים משופרים וסגולות רפואיות והרבה טעמים חדשים שמוסיפים אקזוטיות לתפריט ופותחים דרך חדשה לתרבויות בישול.

תערוכת אגרו משוב ה-17, 18-19 באפריל 2007, מחיר כניסה - 50 ¤.
שעות פעילות: יום ד': 20:00-10:00; יום ה': 18:00-10:00. פרטים נוספים באתר התערוכה או בטלפון 08-6273838.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully