וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקיון אחרי הפסח

איתי להט

25.4.2007 / 7:57

זהו, תמו החגים בהם טוחנים. עכשיו הגיע הזמן לנקות קצת את הגוף מכל מה שהעמסנו עליו בשבועות האחרונים

אתם עוד תודו לנו אחרי כמויות הבשר של יום העצמאות. בין מדריך מנגל שלם, לברביקיו לצמחונים, הנה כמה המלצות ליום שאחרי ובכלל לסיומה של תקופת חגים אינטנסיבית המלווה בזלילה חסרת גבולות. אז קחו לכם כמה טיפים לנקות את הגוף מכל מה שנכנס אליו בתקופה האחרונה. האביב הוא תמיד סיבה טובה להתחדש.

ד"ר נאוה ק. בויום N.D.C.A נטרופתית, ממליצה לפתוח את האביב עם ניקוי רעלים מהגוף. "במהלך החורף אנו מתכנסים פנימה", מסבירה בויום, "אנחנו מופנמים יותר ומאביסים על הקיבה הרבה פחמימות על מנת לחמם את הגוף וכך מרגישים כבדים ונפוחים. האביב הוא זמן טוב לדה-טוקסי פיקציה - לניקוי הפסולת והרעלים שהצטברו בגוף במהלך החורף. האביב משמש כתקופת פריחה, שינוי ולבלוב, והטמפרטורה נעימה ומתאימה להתחדשות".
בויום ממליצה להתחיל עם ניקוי הכבד: כף שמן זית, ו- 1/2 לימון טרי סחוט מהול בכוס מים חמימים, מידי יום.

אחרי ניקוי הבוקר, ניתן ליהנות משייק בריאות אותו אפשר לשתות מספר פעמים ביום והוא יעיל ביותר לניקוי הקיבה וכלי הדם (ראו מתכון למטה).

גישה שונה לחלוטין הדורשת מעט משמעת, היא דיאטת היציבות. כאן אתם נדרשים לפחות במשך 14 יום (רצוי 21) לדיאטה המורכבת מאורז, ירקות ירוקים וכתומים. האורז מעניק למערכת הגופנית יציבות ואנרגיה, הירקות מנקים את הכבד והקיבה ואפשר להוסיף כאן לימון בשפע, שהרי הוא מטהר את המערכת כולה.

צמים ומצמצמים

מי שלא עומד לרשותו פרק של זמן בן 3 שבועות להתמזמז עם אורז ומוצריו, יכול פשוט ללכת על שיטת הזבנג וגמרנו – צום, רבותי, עם או בלי מיץ.

מה כבר לא נאמר על נפלאותיו של הצום כמנגנון לניקוי רעלים. אנשים יקרים שצמו במשך עשרה ימים סיפרו שהם הדיפו את ריח התרופות שצרכו במהלך חייהם בדרך לניקיון היסודי של הגוף. אבל אפשר גם צום יותר קצר ופחות קיצוני. ארבעה ימים של צום מיצים בהחלט יעשו את העבודה.

איך זה עובד? בבוקר ובצהריים מיצים טריים, בערב מרק חם בלי אבקת מרק ומלח. במהלך היום אפשר ללגום כמה מים שרוצים, תה צמחים או קפה, סוכר וחלב כמובן אסורים. מי שניסה את דיאטת המיצים חזר בדרך כלל עם תחושה של התעלות נפש וכבד מבהיק.

ראוי להזכיר כי צריכת כלורופילים למיניהם (עשב חיטה למשל) ידועה כמטהרת את הגוף מרעלים, וגם לחיידקי הפרוביוטיקה שחיים ביוגורט, תפקיד נאה בטיהור הקיבה.

ומכאן לאקזוטיקה. הרופא האוסטרי ד"ר פרנץ קסאבר מאייר, הגה שיטה להחזיר למעיים את החיוניות שלהם: לחמניות יבשות וחלב. איך זה עובד? יבשו לחמניות במשך 3 ימים, ואז בפרוסות קטנות שכל אחת מהן מלווה בכפית חלב או לבן, צרו מעין מרק בפה לאחר לעיסה הגונה וממושכת. פשוט לא? נראה כמה זמן אתם מחזיקים מעמד.

שייק בריאות של דוקטור בויום

* 1-2 תפוחי עץ
* 2 גזרים
* 1/2 סלק מבושל
* 1שורש סלרי
* 1 ס"מ ג'ינג'ר
* 3-4 עלי סלרי + שורש של פטרוזיליה וגזר
* 1/2 כוס מים נקיים
להכניס את המרכיבים במכשיר להכנת מיצים וללגום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully