וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה אורגניזציה

בועז גולדברג

28.4.2007 / 0:56

הרטבים המצוינים, הדג הטעים והאורז שהיה פיצוץ הבהירו מעל כל ספק: האורגני מבית Humannature אולי יקר אבל בהחלט משתלם

גדלתי על אוכל בסיסי ופשוט, פשוט כמו מקרוני עם קטשופ. היה זה לא מקרי שלפני כמה חודשים, בעיצומו של התקף רעב פתאומי, בלסתי ציזיקי עם גרנולה. לתומי חשבתי שזה שילוב מקובל, גם אחרי שכל מיני אניני טעם הסבירו לי שמדובר בפשע מתועב. בבית המשפט אוכיח שילדות קשת אוכל כמו שלי מסוגלת לבלבל כהוגן את חושי הטעם, עד שאין לך מושג מה הולך טוב עם מה. חבר המושבעים יסלח לי.

כשחברי גל סיפר לי, ממש לא מזמן, על הגורואית ברמלה שהכניסה אותו לענייני המקרוביוטיקה ("אל תשאל, אני אוכל דוחן לארוחת בוקר"), ידעתי מה אני צריך לעשות כשביקשו ממני לכתוב ביקורת אוכל: להזמין טייק אוויי מהמסעדה האורגנית Humanature, ולאפשר לחבר לעשות את העבודה המלוכלכת.

רחוב גרץ לבש חג כשגל הגיע לדירתי, כולו זורח מרעב אורגני. הזמנו סלט קינואה (41 שקל) כמנה ראשונה; פילה דג אורגני (68 שקל) וטמפה קוקוס (47 שקל) כעיקריות; ועוגיות טחינה, עוגיות ג'ינג'ר עם ריבת משמש ועוגיות חמאת בוטנים עם רוזמרין (2 שקל ליחידה) כקינוח. גל סירב להשיח בעת הסעודה ("זה לא מקרוביוטי") וספר בכל ביס 50 לעיסות (כך הורתה לו הגורו). "תראה", הוא אמר, "כשהגוף מקבל דגן וקטנייה יחד הוא יודע להפוך את שני החלבונים החסרים האלה לחלבון מלא. הטמפה קוקוס שהזמנו הוא קטנייה".
אז?
"אז בגלל זה לקחנו סלט קינואה. קינואה זה דגן".
ולמה הזמנו דג אורגני?
"כי לאכול היום דג לא אורגני זה סכנת נפשות ופחד אלוהים. רוב הישראלים אוכלים דגים שגדלים בביוב מטונף ורעיל, מפוצצים אנטיביוטיקה".

הצבעוניות היא חלק מהטבע!

התחלנו לאכול. גל ציין לשבח את הרטבים המעולים: "התיבול עדין מאוד... לא מלוח מדי, לא חריף מדי".
והאורז?
"האורז פיצוץ, אם כי בתפריט דווח שהטמפה קוקוס יגיע עם אורז פראי. בפועל קיבלנו אורז חום, אבל לא פראי. חבל שהוא בדיוק כמו האורז שהונח כמצע מתחת לדג".
למה חבל?
"כי הצבעוניות היא חלק מהטבע! אנחנו קיבלנו שתי מנות שהצבעוניות שלהן לא מגוונת". צודק.

גם נכון שהדג טיפה יבש, אבל אפילו גל מסכים שהוא טעים. לגבי הסלט קינואה, גל מתפייט: "קשה לפספס עם דגן מדהים שתמיד מתפצפץ בפה. לא סתם הפכה הקינואה לאחד הלהיטים של תל אביב. הסלט קינואה קר ומוצלח, אבל לא צריך לשים קרעי חסה פשוטים בסלט קינואה. זה לא קלאסי, לא אלגנטי. חבל שאין גזר, רוקט או כל מיני ירקות שחתוכים בצורה יפנית ואסתטית".

במאנצ'יס אכלנו את העוגיות. בחרתי בעוגיית חמאת בוטנים ורוזמרין, כי המאכל האהוב על אלביס היה סנדוויץ' חמאת בוטנים. גל אמר שאין כמו לחם שיפון עם חמאת בוטנים, ושעקיצת הרוזמרין בעוגייה היתה מענגת. הסכמתי איתו. גם עוגיות הטחינה והג'ינג'ר היו דחוסות ולעניין.

חושי הטעם שלי עושים את צעדיהם הראשונים. למחרת בבוקר מצאתי את עצמי מבשל סיר קינואה ראשון בחיים. עם משכורת קצת יותר גבוהה, עוד אהפוך לקבוע אצל Humanature. תהיו בטוחים.

בקטנה:

שירות: ישנוני אך אנושי
זמנים: 26 דקות = אוכל חם!
אריזה: סטנדרטית
בונוס: קסמי שיניים ותו לא
מינוס: השליח של קנגורו פטפטן
תמורה לכסף: מעט יקר
שורה תחתונה: נחמד פלוס

Humanature. בן יהודה 69. טל' 5290262. פתוח: א'-ו', 23:30-08:00 , שבת 11:00-23:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully