וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים עיגולדים

איתי להט

11.5.2007 / 9:00

הקפיטריות בקמפוסים מציעות לסטודנטים אוכל מהיר במחיר סביר. הם דווקא מעדיפים להימנע. איפה אוכלים הסטודנטים ומה יש לשפים להגיד על המצב

בפני הסטודנטים התפרנים של מוסדות האקדמיה הגדולים, עומדות מספר אפשרויות קולינריות. בכל אחת מהאוניברסיטאות אפשר למצוא את ה'מנזות' - חדרי אוכל במחירים נמוכים, אבל האם הסטודנטים אוכלים בהן? רובם אפילו לא מתקרבים. במקום המזון האוניברסיטאי הארכאי, הם מעדיפים את סניפי רשתות הקפה המהירים, השוכנים בפאתי האוניברסיטה.

באוניברסיטת בר אילן קיימות 4 קפיטריות (מנזות), המציעות כמה סוגים של מטבחים: סיני, איטלקי, אוכל ביתי ומזון מהיר. מנה ממוצעת נעה כיום בסביבות ה-25 ש'. הקפיטריה הנחשבת והמרכזית היא הקפיטרייה החלבית "עיגולדים" הנמצאת במרכז הקמפוס. המנה המומלצת בתפריט: סנדביץ' גבינה, קטן או גדול, וקפה הפוך, שאומרים עליו שהוא לא רע. המנות המנצחות כוללות טוסטים, פיצות, פסטות וקישים.

הקפיטריה הבשרית מגישה גם היא כמה מנות שקנו להן מוניטין (לכאן ולכאן). שניצל, צ'יפס, וסלט היא המנה המבוקשת ביותר.

במכללה למנהל יש קונצנזוס לגבי המקום הנכון לאכול בו - הקפיטריה הכי שווה בקמפוס היא "קופצ'ה", שמציעה ליושבים בה לטעום ממגוון טוסטים וליהנות מקפה שזכה לציון לשבח, כשברקע מסך ענק מקרין את תכנם הדליל של ערוצי מוזיקה. הלהיטים של הקפיטריה כוללים סודוק, שהוא כריך בשרים קרים הנאפה בתנור, מוקפצים למיניהם, ובר עם מגוון רחב של סלטים, ירקות וגבינות.

באוניברסיטת חיפה אוהבים שפע ויש בה לא פחות מ-8 מנזות המציעות מגוון של אוכל: סיני, איטלקי, ביתי, מזון מהיר ועוד. גם כאן המחירים, הן על המשקאות והן על המזון נמצאים בפיקוח מתמיד של אגודת הסטודנטים.

המנזה הכי שווה היא ללא ספק "קפה דשא", הממוקמת במרכז האוניברסיטה. גם המנזה בבית סאלה נחשבת ביותר והיא מציעה ארוחות צהריים ביתיות, סלטים, פשטידות ומשקאות.

שקשוקות שוות ושווארמה ברמה

בכל קפיטריה באוניברסיטת תל אביב, יש מגוון גדול של מוצרים ולכל אחת מהן יש את הלהיט שלה. המחירים בכל הקפיטריות בקמפוס הם אחידים ומפוקחים על ידי האגודה. כריך הגבינה הצהובה הפך כאן לקלאסיקה, אבל הקרואסון הגדול הלוך ודוחק אותו ממעמדו הרם. ה

קפיטריה מועדפת על גברברי המוסד - מרכז הסעדה ואחריה גילמן, כמובן בשל היופי המתהלך שם. בבית הקפה בכניסה הראשית לאוניברסיטת תל אביב, מגישים ארוחת בוקר מפנקייק במחיר מוזל שהוא להיט.

באוניברסיטת בן גוריון, היו תקופות שהזעם הסטודנטיאלי הופנה לעבר המנזות של המקום ובצדק – הרמה לפני מספר שנים של כמה מהמנזות, הייתה פשוט בלתי נסבלת. מאז הליקויים תוקנו, מקומות חדשים נפתחו, אבל המנזה השווה מכולן עד היום בקמפוס היא חדר האוכל בבית הסטודנט. שם מגישים ארוחת צהריים מלאה, במחירים שבאמת לא רואים בשום מקום.

גם בבניין מדעים מדויקים יש מנזה שמוציאה שקשוקות שוות ושווארמה ברמה. מנזה נוספת חדשה יחסית, מגישה בר סלטים וקפיטריה מעוצבת. בנוסף קיימות עוד 4 מנזות וסנדביצ'יות המגישות מבחר מנות כל אחת, ובקמפוס משוטטות מוכרות סנדביצ'ים קטנות, עם הכריכים הטעימים בעיר.

20% הנחה עד תום השביתה

חשבתם שענף הקולינאריה אדיש למלחמתם של הסטודנטים? טעות בידכם. "מה שעושים היום לסטודנטים זה עוול", אומר אמיר מרקוביץ' ממסעדת פורלין. "מי שהשתתפו במלחמת לבנון השנייה מתבקשים היום לשלם יותר על השכלה, וזה דבר בלתי נתפס".

עזרא קדם, שף מסעדת ארקדיה, קורא לתמוך בסטודנטים: "אני מזדהה עם המאבק. חשוב לי שהסטודנטים לא יגררו לאלימות, אבל, שימשיכו במאבק ולא יוותרו". יוסי בן אודיס ממסעדת הטרקלין מספר: "צוות העובדים שלי מגיע למשמרת היישר מיום לימודים ארוך. קשה ללמוד בצורה כזאת, המדינה צריכה לעשות הכל בכדי להקל על הסטודנטים, לא להקשות".

לפיכך, יצא מספר מסעדנים במבצע "הסטודנטים לא לבד", במסגרתו הם מעניקים לסטודנטים 20% הנחה במסעדה עד תום השביתה.

המסעדות המשתתפות במבצע:
ארקדיה, אגריפס 10, בסמטה, ירושלים; דיזי, בן עמי 13 תל אביב; הטרקלין, נחלת בנימין 41, תל אביב; הנמל 24, העיר התחתית, חיפה; מטרו, ויצמן 24, כפר-סבא; מקיאטו, מתחם סונול, מחלף נתניה, כביש החוף; סנטה-פה, הברזל 27, רמת החייל, תל אביב; פורלין, פרישמן 10, תל-אביב; פיר 23, האנגר 23, נמל תל אביב; Lucas, מזא"ה 5, תל-אביב;
OM, בני ברית 4 הוד השרון; SUSHISAMBA TLV, הברזל 27, רמת החייל, תל אביב; Violet, הדגן, משק 6, מושב אודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully