וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבה קובה

רותם דרוב

28.5.2007 / 0:12

ביום ההולדת הראשון של הדיינר הקובני הוואנה, רותם דרוב שתה מוחיטו אחד יותר מדי ושכח שהוא בכלל לא אוהב אבוקדו

קרה לי דבר מוזר מאוד. כמו אותם סטודנטים אמריקאים אי שם בשנות ה-80, שלא היו מסוגלים לזהות את ברית המועצות על המפה, למרות שכיסתה בערך רבע מכדור הארץ, כך התעלמתי שנה שלמה מ"הוואנה- דיינר קובני" למרות שהוא שוכן בצומת די מרכזי (דיזנגוף ופרישמן בתל אביב).

כששמעתי שהמקום חוגג שנה, התפלאתי, והחלטתי לבדוק איך בדיוק אמריקה הצפונית, להלן הדיינר, משתלבת עם דרום היבשת להלן קובה (וכן,אני יודע שזה אי ולא חלק מהיבשת).

יש משהו חביב בהוואנה, המקום מלכתחילה לא מכוון גבוה. נדמה שאין כאן רצון להיות הדבר החם בעיר. בהוואנה רוצים לעשות שמח, להגיש אוכל על גבול המתוחכם, אבל כזה שמשתדל להישאר פשוט.

התיישבנו והזמנו קודם כל מוחיטו. כרגיל, כמו בכל בר בעיר, קוקטייל מהסוג הזה יגרד את ה-40 שקל מלמטה, אבל פה המוחיטו (שבא גם בטעמים!) מגיע בכוס של חצי ליטר. ואכן הפנטזיה על קוקטייל קייצי ומרווה התגשמה במלואה. כוס יפה של חצי ליטר מעוטרת בעלי נענע, רום מיושן, סוכר חום וסודה, הוגשה אל השולחן כשאת מקום הבוחשן (סטירר)ממלא קנה סוכר חתוך לאורכו.

הקוקטייל הארור הזה התגלה כמו כל הקוקטילים המתוקים והמרעננים כתחמן רציני. את חצי הליטר סיימתי עוד לפני שהוגשה המנה העיקרית והקוקטייל השני כבר עשה בי שפטים, זהירות!

פתחנו עם טאפאס של קלמרי מטוגן באיולי צ'ילי. הקלמרי היו עסיסיים, מתוקים ומעט חריפים מהצ'ילי. לאחר מכן, המשכנו עם סאביצ'ה פסקאדו, העשוי דג ים ואבוקדו עם המון ליים וכוסברה. פה יש לי וידוי קטן, אני לא חובב גדול של אבוקדו, בעצם אני די שונא, אבל היות שלא הייתי כל-כך מרוכז (המוחיטו לעזאזל) ואני כן אוהב כוסברה, מצאתי את עצמי נהנה מהסביצ'ה. במנה הזאת גם העין נהנית בדיוק כמו החיך, מכיוון שהמנה מעוצבת בחן, הייתי באמצע הדרך כשהבנתי שבתוך כל זה גם מסתתר לו אבוקדו, אבל אין דבר מחר נשתה עוד מוחיטו.

לעיקריות בחרנו סנדוויץ' גבינת עזים והוואנה סטייק סנדוויץ'.
סנדוויץ' גבינת העזים התברר כטוסט מרשים עם חמאת כוסברה וריבת צ'ילי מתוקה מלווה בנבטים. בואו נגיד את זה ככה, אתם חובבי גבינת עזים טובה? אתם אוהבים מתיקות בטוסט? המנה הזאת בשבילכם, לכל מי שסולד מאלו, עדיף שיוותר. טעמנו ואחרי שהתגברנו על ההפתעה, המנה התגלתה כמענגת מאוד.

עברנו להוואנה סטייק סנדויץ' והוא התגלה כמפלצת מלאה מכל טוב בסינטה איכותי וצלוי עם בצל מטוגן, ירקות, חרדל ומיונז.

הוואנה הוא דיינר בר מפתיע. הגענו לנו בשבע בערב והיינו דיי בודדים במקום, לאט לאט הוא התמלא עד שבתוך שעה וחצי, הוא כבר התמלא עד אפס מקום, כשהברמנית עובדת קשה על עוד ועוד מוחיטו כדי לספק את הקהל העליז ששטף את הבר.

שמועות סיפרו על להקה קובנית שמקפיצה את המקום לשמיים בימי שלישי, ומבצעים של מוחיטו אחד פלוס אחד בימי ראשון, שזה בחישוב שלי ארבעה מוחיטו למי שהזמין שניים (אימא'לה!).
ויש גם עסקיות נחמדות בצהריים למי שרוצה לבלות שם את הפסקת הצהריים שלו.

האוונה בר קובני- דיזנגוף 106 פינת פרישמן ת"א
03-5271005

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully