וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנינה בקצה השוק: פלויד ביסטר-שוק מביא עונג לכרמל

רותם דרוב

2.6.2007 / 2:10

רותם דרוב היה סקפטי לגבי מסעדה שממוקמת בשוק הכרמל, אבל פלויד הוכיחה לו שיש על מי לסמוך

יש משהו מטריד בעובדה שמסעדה ממוקמת על שוק הכרמל. מבטיחים לי חומרים טריים, נשבעים לי בדגים שהיום עוד שחו בים ובירקות שאתמול עוד עשו פוטו סינתזה להנאתם בשדה. פועל, אני מפחד מהמוני אדם עם עגלות סבתא,שנוברים לי בצלחת בצרות עין, ובלגן אמיתי כמו שרק שוק הכרמל יכול להפיק.

הגעתי לפלויד ביסטרו-שוק חדש הממוקם ברחוב שפר, רחוב היוצא ממש משוק הכרמל והתמלאתי שביעות רצון. למרות שפלויד ממוקם רק פחות מ-100 מטרים מהשוק יש אווירה של רובע שקט, בתים נמוכי קומה, בריזה של ים בתחילת הקיץ, אור רך ושקט מסביב יחסית לעיר הגדולה. שולחנות קטנים וכיסאות מקש שמזכירים לך שפה זה ביסטרו, אדניות מטופחות, בר שמשקיף אל המטבח וספסל ארוך מרופד קטיפה צמוד לקיר.

המקום נפתח לפני כחודש על ידי אלעד אמיתי וגליה כהן. אלעד עבד לפני כעשור ב"אלי אולי" ולאחר שנתיים נסע לניו יורק ועבד שם כשף במסעדה צרפתית, לאחר מכן חזר לארץ והתמקד בצד הניהולי, כשניהל את בית הקפה ליברה של מיקה שרון.

אלעד הרגיש שמגרד לו באצבעות לעבוד שוב במטבח והחליט לפתוח מקום משלו. חברים טובים הכירו לו את גליה, שהיא דור שני למסעדנים ושניהם החליטו על מסעדה ששואבת את חומרי הגלם שלה מהשוק הקרוב.

"אני משתדל לתת לחומרי הגלם לדבר במטבח ולא לומר להם מה לעשות", אומר אלעד, "לתת לטעם המקורי להתבטא ולנסות למצוא תמיד את הדרך הפתלתלה בין ההתערבות שלי לטעם המקורי".

הזמנו מאזט של שומר בגריל (8¤ לאחד, שלושה מאזטים 22¤). מנת פתיחה מעניינת ולא שגורה שתתחבב גם על מי שטעם האניס אינה כוס הערק שלו, השומר נפרש על הגריל וכמו שאלעד הבטיח תובל קלות בשמן זית מלח ופלפל. למנה עיקרית הזמנו פילה בס בג'ינג'ר ועשבי תיבול, שהוגש עם פירה כרובית וירקות שורש(48 ¤).הדג היה עסיסי ורוד ורך מבפנים ופריך מבחוץ, התיבול היה דומיננטי יותר ולא נתן לדג התבטאות יתרה. פירה ירקות השורש והכרובית היה מלא הפתעות עם קשת טעמים רחבה ומי שבישל פירה פעם או פעמיים יודע כמה קשה לייצר אץ המחית המופלאה הזאת באופן מושלם.

לצד כל המנות הוגשו לחמניות טריות, שאני מוכן להישבע שהזקנה בקצה הסמטא מכרה אותן מתוך ארגז מהביל.

פלויד, שפר 10 תל אביב. 077-8101033. פתוח א'- ה' מ-9:30 עד 23:30. וביום שישי עד כניסת השבת. המקום כשר "מצפונית", כלומר ללא השגחה, אבל חלבי עם חומרי גלם כשרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully