וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירק השבוע: אין כמוהו גזר

איתי להט

3.6.2007 / 13:33

אז נכון שאם תגזימו איתו תקבלו גוון עור צהבהב, אבל מה זה לעומת כל הסגולות המעולות של הגזר?

הוא אפגאני, הוא כתום והוא אפילו בריא יותר לגוף מבושל מאשר בצורתו הטבעית. זה לא סתם שהגזר שלנו כתום, הוא שופע בטה קרוטין, שהוא אנטי אוקסידנט משובח ההופך בכבד לויטמין A וגם מעניק לגזר את צבעו. זאת גם הסיבה שבגינה כדאי לאכול גזר מבושל: תוספת קטנה של שומן מגבירה את ספיגת האנטי אוקסידנטים המצויים בו. סיבה נוספת לבשל גזר היא בשל טעמו המתקתק, שמקבל הדגשה בזמן הבישול. אבל אל תגזימו איתו, אתם לא רוצים לגמור כמו באגס באני.

הכלל הפשוט קובע שככל שהגזר כתום יותר, כך הוא משופע ביותר בטה קרוטין. תשלבו את זה עם ויטמין A ועם פיטו כימיקלים (כימיקלים מין הצומח) המצויים בגזר וקיבלתם ירק על. הוא מסוגל לחזק את המערכת החיסונית, לשמור על העור מפני נזקי השמש, להלחם במחלות עיניים, במחלות קיבה, מקל על תסמיני מחלת האיידס ואפילו עוזר על תסמיני גמילה מאלכוהול. נגמלים מעישון שהחליפו למשך תקופה את הסיגריה בגזר, מעידים עליו שהוא עזר להם להפסיק לעשן. הגזר יכול להועיל גם כשמדובר בענייני נשים – הוא מתקן דימום יתר ונלחם באוסטיאופורוזיס. הרשימה גם כוללת את יעילותו כמונע סוגי סרטן שונים ורק מגרעת אחת יש לו: יותר מידי ממנו הופך את העור לצהוב – באופן זמני כמובן.

איך בוחרים גזר? שיהיה צעיר אבל לא צעיר מידי.גזרים צעירים לא צריך לקלף בעת מאכל, והרי כמעט כל הסגולות הנפלאות של הגזר מקורן בקליפה.

מה עושים איתו? נוגסים בו בעוד הוא טרי ונא, לבדו או כחלק מסלט. הגזר גם מוגש מבושל במרקים, בתבשילים שונים (צימעס או תבשילי בשר) והוא משודרג פלאים בנוכחות צימוקים. ניתן גם לאפות איתו עוגת גזר או פודינג העשוי מגזר. אגב, בשפה תקנית לחלק צמח הגזר אותו אנו אוכלים יש שם משלו – האשרוש.

סלט גזר, ענבים ושניצלוני עזים

חומרים ל-4 מנות:
6 גזרים בינוניים קלופים ופרוסים דק (בעזרת קולפן)
2 כוסות חצאי ענבים ירוקים
3 בצלים ירוקים חתוכים לעיגולים (החלק הלבן והירוק)
לשניצלוני גבינת עיזים:
1 גליל גבינת פרומעז פרוסה ל-12 עיגולים
1/2 כוס (50 גרם) פירורי לחם
מלח ופלפל שחור טחון טרי
1 ביצה גדולה (מס’ 1) טרופה
1/4 כוס שמן קנולה לטיגון
לרוטב:
2 כפות שמן זית
1 כף מיץ לימון טרי
1 כף חומץ הדרים או תפוחים
1/2 כפית סוכר פלפל שחור טחון טרי

אופן ההכנה:
1. מכינים את השניצלונים: מערבבים פירורי לחם עם מעט מלח ופלפל, מצפים את עיגולי הגבינה בפירורי הלחם, טובלים בביצה ושוב מצפים בפירורי הלחם עד לכיסוי מושלם.

2. מחממים מחבת עם שמן על להבה בינונית ומטגנים את השניצלים משני הצדדים עד להזהבה. מעבירים לנייר סופג.

3. מכינים את הרוטב: מערבבים את חומרי הרוטב עד שהסוכר נמס.

4. מרכיבים את הסלט ומגישים: מניחים בקערה גזר, ענבים ובצל, יוצקים את הרוטב ומערבבים. מחלקים את הסלט למנות, מניחים שלושה שניצלונים בכל מנה ומגישים מיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully