וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להריח, לטעום לנסות: ביקור באליה, חנות הבוטיק לשמן

רועי ירושלמי

4.6.2007 / 0:03

באבן גבירול יש מקום מיוחד שם אפשר לעמוד ו... למרוח שמן זית. ביקור באוליה, החברה החדשה במתחם

אל הקלחת המבעבעת של הגבינות, החמאה והקקאו של מתחם כיכר רבין הצטרף השבוע 'אוליה', בוטיק המתמחה בשמני זית ושלל תוצרי הפרי הסגלגל והירקרק.

תשעה סוגי שמן זית, כולם טובים ויפים, המיוצרים באופן בלעדי עבור אוליה, מככבים על המדפים בבקבוקים של חצי ליטר וליטר. שבעה מתוך המבחר זניים (ביניהם ניתן למצוא את זנים כפיקואל, פישולין וקורנייקי) ולצדם שני בלנדים, המערבבים בין מספר סוגים של שמני זית. מוצלח במיוחד הוא בלנד שמן הבית, המשלב בהצלחה בין זני הברנע המריר (ישראל), פיקואל החריף (ספרד) והמנזולינו הפירותי (ספרד/קליפורניה).

גם עבור עין בלתי מזוינת, ההשקעה וההקפדה המרובה של היזמים, הילה ונקרט ואחיה נמרוד זלצמן, ניכרים מכל עבר. מרבית המוצרים ממותגים להפליא,באופן חסר תקדים עבור עסק חדש, לא כל שכן בוטיק טרי.

את מירב תשומת הלב תופסים אינספור בקבוקי שמן הזית, הניצבים על קירות החנות, ונושאים בכבוד את לוגו החנות. "היינו ממש במסע. חרשנו וחיפשנו במשך שנה וחצי מוצרים ושמני זית בכל הארץ לפני שפתחנו את החנות," מסבירה ונקרט את התהליך שעמד מאחורי בחירת המוצרים שבחנות, שאת כולם ניתן לטעום בחופשיות, למשש ולהריח במקום.

באוליה אפשר למצוא גם חליטות תה מתובלות בעלי זיתים (המיוצרות בסינדיאנת הגליל, מפעל הנוהג על פי עקרונות הסחר ההוגן ומטרתו לקדם תעסוקת נשים במגזר הערבי) מבחר סוגי טפאנד, המיוצרים באופן בלעדי עבור המקום, סבוני שמן זית ריחניים וזיתים מתובלים. שווה לתת את הדעת למוצרים שונקרט וזלצמן מייבאים באופן בלעדי ארצה – שמני זית איטלקיים עזים במיוחד, המתובלים בלימון, תפוז או ג'ינגר וכן מלח אטלנטי וולשי מעושן, בעל טעם ייחודי: "הטרנד בקינוחים היום הוא לשלב מליחות מסויימת במתיקות. באנגליה, למלח הוולשי , שהוא מעודן ויחסית מלוח פחות מאחרים, יש שימוש בתחום הזה וגם כאן, כבר השבוע קנה קונדיטור את המלח המעושן, במטרה לנסות אותו במטבח שלו."

המחירים, כפי שהספקתם לנחש עד כה, מהווים את הקוץ היחיד באליה הראוייה הזו. טפאנד (190 גרם) מתומחר ב-30 שקלים, מחירה של חבילה בת 100 גרם של מלח הים הוולשי המעושן כבר נוסק ל- 59 שקלים ואילו שמני הזית האיטלקיים בטעמים נהנים מתג מחיר העומד על 90 שקלים ל-250 מ"ל. מדובר בטווח מחירים גבוה (במוצרים המיובאים מדובר במחיר כמעט כפול מהמחירים בארצות המקור), עם זאת, דווקא מחירי בקבוקי שמן הזית של 'אוליה', הסיבה שבעטיה התכנסנו כאן, נע בין 29 ל-32 ש"ח לחצי ליטר –בין 49-56 ש"ח לליטר. לא זול, אך סביר למדי בהתחשב בטיב השמנים ובתמחור המקביל של שאר בתי הבד הבוטיקיים שבארץ. נסו ותהנו.

אוליה, פרישמן 73, תל אביב. טל': 03-5223235.

  • עוד באותו נושא:
  • שמן זית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully