פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      השף הבריא - בינו גבסו

      זה יתכן! זה אפשרי! רק 440 קלוריות למפרום מבית היוצר של דוקטור שקשוקה

      אם כשאתם חושבים על דוקטור שקשוקה המפורסמת ביפו אתם לא יכולים להימנע מלדמיין חצי כיכר לחם שטובלת כולה ברוטב אדמדם ובמאכלים שומניים משמחים, אתם לא לבד.

      בינו גבסו, שיתארח מחר בתכנית "השף הבריא" בערוץ 10 יוכיח לכם שאת המטעמים שלו אפשר לאכול גם בפורמט שטוב להיקפים. בין המנות שהוא יבשל מחר למשתתפי לרדת בגדול, תמצאו גם את המפרום המפורסם של דוקטור שקשוקה, אבל הפעם בגירסה דיאטטית, 440 קלוריות סך הכל.

      במה שונה המנה שהכנת המקורית?

      "יש כמה הבדלים בהכנה: אני משתמש בבשר כתף ללא שומן לעומת המתכון המקורי בו משתמשים בבשר בקר שמן. במקום 3 ביצים לקילו בשר אני משתמש בביצה אחת לקילו. פרוסות תפוחי האדמה נחתכות דק יותר מהרגיל והטיגון נעשה במחבת טפלון עם כף שמן ולא בשמן עמוק. ההבדל החמישי הוא שאני לא שם לחם בתערובת הבשר, הלחם עושה את המפרום אוורירי יותר, במתכון הדיאטטי המרתי חצי קילו בשר בקר בבשר עוף, בשר העוף הוא לא שומני והוא משמש תחליף ללחם באוורור המפרום."

      הטעם לא נפגע אחרי כל השינויים?

      "הטעם לא נפגע, אפשר להרגיש שהמפרום פחות שומני, אבל יש כאלה שמעדיפים את זה ככה."

      עם איזו תוספת היית מגיש את המנה?

      "את המפרום כדאי להגיש עם סלט צ'ירשי (סלט של דלעת ובטטה מבושלת) ומסייר שזה חמוצים טריפוליטאים."

      המפרום

      מצרכים ל- 14 קציצות

      חצי קילו בשר טחון
      חצי קילו עוף
      6 תפוחי אדמה בינוניים פרוסים לפרוסות דקות
      2 ביצים
      1 בצל בינוני מגורד
      חצי כף מלח
      רבע כף פלפל שחור
      1 כף אבקת מרק עוף.
      רבע כפית קינמון
      1 כוס פטרוזיליה קצוצה.


      1.לוקחים את כל החומרים, מלבד פרוסות תפוחי האדמה, ומערבבים אותם היטב. אחרי ערבוב החומרים, לוקחים את פרוסות תפוחי האדמה וממלאים אותן בתערובת, ומניחים הכול במגש.

      2. לחמם כף שמן במחבת טפלון, ואז להתחיל לקמח את תפוח-האדמה הממולא בבשר, להדק קצת את הקצוות ולטבול בביצים המקושקשות ואז להתחיל לטגן אותם, רק חצי טיגון, על אש בינונית מ-2 הצדדים. זהו השלב הראשון בהכנת המפרום "האטום הטריפוליטאי", ומה שאנחנו מקבלים זה טיגון ראשוני. כעת יש להניח את המפרום להתקרר בצד.

      3. לקחת גזר קישואים, כרוב לבן, כרובית, חציל, 2 שיני שום כתושות, כך שסך כל הירקות יהיה כ- 800 גרם, ולחתוך אותם לחתיכות קטנות.

      4. בתוך סיר בישל יש לשים פפריקה, בצל קצוץ ומטוגן, 2כוסות מים, חצי כף שמן ולהוסיף את כל הירקות שהוכנו מראש בשלב ב ולתת לכל החומרים לרתוח יחד. כאשר כל החומרים בסיר מגיעים לרתיחה, יש להכניס את המפרום שטוגן כדי מחצית, לתוך הסיר המבעבע באופן מסודר כך שיהיה צמוד אחד לשני, מעל הירקות, ולדאוג לכך שהמים יכסו את המפרום. כאשר המפרום בתוך הסיר יש להגביה את האש בכדי שכל המצרכים בסיר יבעבעו מאוד, בערך ל-10 דקות, וכאשר כמות הנוזלים תתאדה לכדי מחצית. אז יש להנמיך את האש,לכסות את הסיר כ- 30% ולתת להכל להמשיך להתבשל כחצי שעה על אש נמוכה. כ- 5 דקות לפני סיום הבישול יש לקחת קמצוץ קינמון ולפזר מעל המפרומות.

      סה"כ מנה – 440 קלוריות