וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים זה (בד"כ) שמחה

שירי כץ

30.6.2007 / 2:35

החופש הגדול הגיע. ילדים שלא מסתפקים בפלאפל או בפיצה ישמחו למצוא מעדנים אקזוטיים ברוב מסעדות העיר. באחרות הם יעמדו מול דלתות סגורות

עידית, תושבת לב העיר וחובבת קולינריה, רגילה לבלות _ על טפה _ במסעדות רבות ברחבי העיר. באחת השבתות האחרונות הגיעה עידית עם בעלה ושני ילדיה למסעדת קנטינה. "באנו לקראת השעה 12:00. המסעדה בדיוק נפתחה והיתה עדיין ריקה. התחלנו לעלות במדרגות אל המרפסת, עם פעוטה בעגלה אחת ותינוק ישן בעגלה השנייה. המלצרית עיקמה לעומתנו את הפרצוף, אבל בסוף אמרה שנסתדר. כשכבר התכוונו להיכנס לתוך המסעדה אדם שעמד בכניסה הסתכל עלינו ואמר, 'זה בלתי אפשרי להיכנס שני מבוגרים עם שתי עגלות'. מיד אמרתי שאין בעיה, נקפל עגלה אחת, והילדה בת השנתיים תשב על כיסא. אבל האיש בכניסה התעקש: 'שתי עגלות על שני אנשים זה יותר מדי', אמר והפנה אלינו את הגב. אז הלכנו".

ג'ו מרסיאנו, בעל מסעדת קנטינה, אמר בתגובה כי "לפעמים אני אוהב ילדים במסעדה ולפעמים לא". וכשנשאל ספציפית לגבי מדיניות הכנסת עגלות ילדים למסעדה ענה: "אה, בשביל זה התקשרת? אז אני מבין את המוח העקום שלך", וטרק.

"שוסי, שוסי"

לא היה צריך את כתבת חדשות ערוץ 10 בסוף השבוע האחרון כדי לגלות עד כמה ילדים בעיר הזאת מכירים מסעדות וסוגי מזון אקזוטיים. באירוע חברתי קטן בבית פרטי, שהתרחש לא מזמן, הונח מגש של סושי על השולחן. בעוד חלק מהמבוגרים התלהבו מהתקרובת וחלק אחר הסתייג, בין הילדים שררה באופן מפתיע תמימות דעים והסתערות רבתי על המגש בקריאות "שוסי, שוסי". תוך דקות ספורות נותרו על המגש תלוליות וסאבי וכמה פרוסות ג'ינג'ר כבוש בלבד.

הילדים בעיר הזאת מודעים לאופנות הקולינריו החדשות. חוץ מזה הם הרבה יותר מודעים מאיתנו, כשהיינו בגילם, למעמדם כלקוחות. בניגוד לג'ו מהקנטינה, נכון להיום מסעדנים בודדים בעיר מעזים להביע עמדה נגד לקוחות ילדים המגיעים מלווים בהוריהם. אחד הבודדים המוכנים לדבר על העניין בגילוי לב הוא בנצי כיסאל, הבעלים של מסעדת תמרה. "אני מאוד אמביוולנטי כלפי סוגיית הימצאות ילדים במסעדה. אני מציע סגנון בישול כפרי צרפתי, במסעדה בשטח לא גדול. פתאום מתרוצצים לי ילדים במקום, ובקבוקי יין עפים מהשולחנות. יש לי פה עגלות דקורטיביות שהילדים מנערים, ולפעמים איזה ילד יוצא לגמרי מכלל שליטה. לקוחות משולחנות סמוכים מתלוננים. מצד שני, יש לי לקוחות ותיקים שבאים לכאן בכל שבת _ לא על תקן של בילוי, אלא פשוט לאכול. הם באים יחד כמשפחה.

"אני לא יכול להתעלם מהם ואני לא יכול לצפות שישאירו חלק מהמשפחה בבית עם בייביסיטר, אז אני מציע מנות ילדים: שניצל עוף טרי עם תפוחי אדמה/צ'יפס/אורז (40 שקל), או מנת פסטה ברוטב עגבניות/שמנת (35 שקל). חוץ מזה, המסעדה פועלת כבר שלוש שנים ללא עישון. אחת הסיבות לכך היתה לאפשר הימצאות ילדים בחלל המסעדה. בימים אלה אני אפילו מתקין כיסאות מיוחדים מוגבהים לילדים. לגבי דפי צביעה אני עדיין לא לגמרי בטוח, אבל כנראה גם פה אני אלך לקראת הלקוחות".

תפריט לילדים בררנים

רעות עירון, הבעלים של המזנון במקום (יהודה הלוי 109, טל' 5602358) ובעצמה אמא, הוסיפה לאחרונה תפריט ילדים שלם. "זה נכון שאנחנו עובדים הרבה יותר קשה בלנקות אחרי ילדים, אבל היום אנשים מסתובבים עם הילדים שלהם בעיר ואוכלים איתם מחוץ לבית. אנחנו רוצים לפנות לכולם. כשיש ילדים בסביבה מיד נוצרת תחושה משפחתית, האווירה נעשית טובה במיוחד. בשביל זה יש פה סל של צעצועים, ואסור לעשן בתוך המסעדה. האוכל נעשה בלי חומרים משמרים ומייצבים, ואין צ'יפס מטוגן. זה נותן הרגשה יותר טובה גם להורים. בהולנד, למשל, כשנכנסים למסעדות עם ילדים, המלצריות עושות פרצופים כהוראה מכוונת מהמנהלים, אבל בתל אביב הגישה בסך הכל טובה.

"הרעיון שלנו היה להגיש לילדים ארוחה שבה הכל פרוס בנפרד על הצלחת, ואז הם יכולים להרכיב לבד את המנה. ככה הם גם יכולים להיות בררנים, וגם יש להם תעסוקה". בבמקום מציעים ארוחת ג'וניור של המבורגר עם פרוסות תפוחי אדמה, סלט סלק/קולסלאו ושתייה (36 שקל), או המבורגר ג'וניור ושתייה (26 שקל). הקטשופ והמיונז ביתיים וטריים.

עופר זמיר, אחד השותפים במסעדת פרונטו (נחמני 26, טל' 5660915), גם הוא הורה טרי. למרות שהמסעדה משדרת מעונבות אירופית ומחירים לא זולים, בשעות הצהריים מפליא לגלות שם משפחות שלמות סועדות עם הילדים. "באופן כללי, אנחנו פרו-ילדים. זה נותן למקום צביון איטלקי. עם הלכלוך אין לנו בעיה, אבל לפעמים כשיש הרבה ילדים הרעש מקשה מאוד. ילדים מאוד אוהבים פסטה, כך שהם נהנים לאכול כאן, ואם הם רוצים, אפשר להציע להם גם שניצל או פסטה עם רוטב עגבניות בצד. הרבה פעמים ההורים סתם מתעקשים עם הילדים על מנות מסוימות כי נראה להם שזה מה שילדים צריכים לאכול, וחבל, כי אז הילד לא נחשף למבחר של טעמים".

מעדיפים קוראסון על שוקו ולחמניה

אורן סמיונוב, יחצן המתמחה במסעדות ומרכז ערוץ האוכל באתר לגדול (ligdol.co.il), מתבונן במצב משתי זוויות ומנתח את התופעה מצד המסעדנים וגם מצד הצרכנים. "לאור הגידול האדיר בכמות הילדים בעיר, והתפיסה של מסעדה לא כמקום בילוי אלא כמקום לאכול בו, נוצרה בעיר תופעה של ילדי גורמה, שצמחו לעולם של מסעדות ורגילים לצרוך באופן שוטף פירות ים ומנות אתניות שאני בתור ילד לא הכרתי. אני יודע שבקייטנה מסוימת היו ילדים שהתלוננו שקיבלו שוקו ולחמנייה, כי הם מעדיפים קרואסון ואייס קפה.

"נכון להיום, כמעט לכל מסעדה בעיר יש תפריט ילדים, אבל לא כל מסעדה באמת מתאימה לאירוח של ילדים. לאתר הכנסנו רק 15 מסעדות שבאמת רואות בילדים קהל מטרה. למשל, בקפה ארלוזורוב יש פינה תחומה לילדים עם אוהל ומשחקים, בביתא קפה ברמת אביב עורכים שעות סיפור, בלחם ארז בדיאדה ילדים אופים. היום לא מעט מסעדות כמו מיטבר מציעות דפי ציור לילדים ומנות מיוחדות של שניצלים. עדיין מעט מסעדות רוצות את הקהל הזה באמת, אולי כי הם יכולים גם להרוס את האווירה, בעיקר במה שנוגע למיצוב של לילה".

כותבת המדור, שמתפקדת גם כאם במשרה מלאה, מבקשת לסכם הפעם בשתי הצעות ייעול למסעדנים. כן, ארגז צעצועים המוגש ללקוחות פעוטים יכול לייצר שקט תעשייתי. משטח החתלה גם הוא רעיון נפלא, ואם זה בלתי אפשרי, אז לפחות להשאיר בשירותים שקיות (אפשר נייר) שבתוכן ניתן לטמון טיטולים לפי שמכניסים לפח האשפה, כדי שלא לייצר עננת ריח.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

דילים קיציים מיוחדים לילדים

@ לופ נודלס חוגגים יום הולדת חמש. לפיכך, לכל אורך חודש יולי ילדים יכולים לאכול חינם ממבחר מנות הילדים בהזמנת שתי מנות עיקריות. בן יהודה 177 ת"א 03-5449833

@ ברשת מסעדות הבשרים אווזי מקבלים הפתעה בהזמנת ארוחות ילדים: גלגל ים, דפי מדבקות של דיסני, עפיפונים ועוד. בין המנות שיפוד קבב, לבבות או כבדי עוף, חטיפי עוף או נקניקיות. הארוחה כוללת מיץ ענבים וצ'יפס (25 שקל). לילדים עד גיל 10 בלבד. בכל הסניפים.

@ תפריט ילדים מיוחד באינדירה: המבורגר בלחמנייה, שניצלונים בצלחת או בלחמנייה, כנפי עוף ברוטב ברביקיו או פיצה בטאבון. כולל צ'יפס, טבעות בצל או סלט ירוק וכוס משקה קל (32 שקל). שד' שאול המלך 4. טל' 6954437.

@ מוזס חונכים בימים אלה את הסניף השלישי, ברמת החי"ל. במוזס גילו את עולם הילדים לפני חודשים ספורים. ברשת מציעים ארוחות ילדים מיוחדות של שניצל או המבורגר וצ'יפס או פירה, גלידת שוקו~וניל וכוס מיץ ענבים (42 שקל). כמו כן מקבלים הילדים צבעי ציור ומפית מיוחדת שעליה הם מוזמנים לצייר. בתום הארוחה, היצירות מנוילנות בלמינציה קשיחה ללא תשלום נוסף. בתפריט עצמו נמצאים משחקים, למשל מבוך או חידות. הארוחה לילדים עד גיל 12. הסניף החדש: הברזל 26. טל' 6494747; וכן סניפים בשד' רוטשילד 35 ובשנקר 14 בהרצליה פיתוח.

@ בריבה השיקו לאחרונה תפריט ילדים. לארוחת בוקר: ביצה בקן, ביצת עין בתוך לחם עם פרוסות מלפפון ועגבנייה (22 שקל. מוגש עד השעה 12:30). למנה עיקרית: שניצל דג, מוגש עם שיפוד ירקות (34 שקל). לקינוח: פנקייק עם פירות צלויים וגבינת מסקרפונה (28 שקל), או סלט פירות טריים (27 שקל). התפריט גובש על ידי השף אורן לוקסנבורג בשיתוף הדיאטנית הראשית של שירותי בריאות כללית, אירית פורז. שפך הירקון, נמל תל אביב. טל' 6025026.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully