וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש חזון

תמר ביאליק

29.7.2007 / 8:20

ב"הכל מחזה עוף", מצליח בני סיידא לסחוט לא מעט עסיס מהנתח היבשושי והופך אותו לחובק עולם ולכמעט סקסי. קריאת ביאליק קובעת שמקומו מובטח ברשימת הלהיטים

כשנשאלה כריסטין, הבלונדה מ"הדוגמניות", מה הדבר הכי ישראלי בעיניה, היא ענתה בלי היסוס: "חזה עוף". צחוקים, צחוקים, אבל כנראה יש משהו בדבריה. עובדה – אפילו מלך ספרי הבישול הישראלי, בני סיידא, בחר לייחד ספר שלם לנתח העוף הפופולרי ביותר בישראל (לדבריו). אותי באופן אישי ספרי בישול כל כך ספציפיים קצת משעממים ודינם בדרך כלל לחזור על עצמם או ללכת למחוזות קצת מופרכים. ועדיין, כבודו של ספר זה במקומו מונח ואני סמוכה ובטוחה שכמו לכל ספר מספריו של הבשלן המתמיד, גם ל"הכל מחזה עוף" יהיה קהל מעריצים (למה להתחסד – מעריצות) גדול ונלהב.

ספרי הבישול של סיידא לא קוסמים לקהל הרואה בעצמו "פודי" אמיתי, והעריכה - המלאה בהבלחות אייטיז ובתואר "מדהים" המוצמד לכל מתכון שני או לחלופין "משגע" ואיך לא, "פיקנטי" - עשויה קצת להרתיע את הקהל המתוחכם יותר (או המחשיב עצמו כזה), אבל אני אוהבת את בני סיידא. אין ספק שהאיש יודע היטב את מלאכתו ומכיר היטב את קהל הקוראים שלו.

בספרו החדש הוא מצליח לסחוט מנתח הציפור היבשושי משהו הזה, לא מעט עסיס, ומתכונים רבים בו מגרים את בלוטות הרוק. וכך הופך חזה העוף, החביב על שומרי המשקל לדורותיהם, למשהו כמעט סקסי וחובק עולם, אם זה במתכון ים תיכוני של נתחי חזה עוף המוקפצים עם לימון כבוש וזיתים שבורים; בקציצות עוף אפויות עם חציל קלוי (מנה בלקנית שקשה למצוא מחוץ למסעדות של יפו ותענוג להכין בבית) או בטורטייה מקסיקנית עם חזה עוף.

לא חסרות בספר קלאסיקות ונכסי צאן ברזל ממטבחים שונים כמו עוף וולינגטון; צ'ופ סואי או גונדי, אבל לצדם יש כמה אינטרפרטציות נחמדות מאוד, מקוריות ואישיות למתוכנים שנהוג להכינם מנתחים אחרים. כך למשל, בתבשיל קציצות עוף עם מנגולד וחומוס - המוכר יותר בגרסה מבשר כבש, או בפאייה בה מככבים נתחי חזה עוף במקום פירות ים.

הספר מאורגן באופן נוח למדי ועובר ממנות ראשונות ופתיחים לנתחי עוף מוקפצים (עוד מילה מהאייטיז, לצד מוקרמים) משם ל"תבשילים ודברים טובים" – שהם בעצם כל הדברים האחרים ומקנח בלהיט הלוהט במטבחה של כל מאמא (עוף) – שניצלים ואסקלופים בגיוונים שונים. רוב המתכונים קלים ומהירים להכנה, ומתבססים על רשימת חומרים שכל מזווה, ולו הבסיסי ביותר מצויד בהם. המתכונים בהירים, מאורגנים היטב, פשוטים ויעילים ולצדם הצילומים היפים והענייניים של פיליפ מטראי עושים היטב את העבודה, ומבטיחים לספר את מקומו ברשימת הלהיטים.

שורה תחתונה

מתאים במיוחד ל: עקרות בית נואשות

מתכון מנצח: טורטייה ממולאת נתחי חזה עוף ואבוקדו (עמ' 74), כי זה קיצי וכיפי (עמוד 74), ומן הצד השני של הסקאלה - תבשיל נהדר וקצת יותר מורכב שמזכיר את יפו של פעם - קציצות עוף אפוי עם חציל קלוי (עמ' 132)

אפשר לדלג: על כל המתכונים המוקרמים

ידידותי למשתמש: מתאים לכ-ו-ל-ם. נוח מאוד, לא מתחכם ובהיר.

יש חדש תחת השמש? אין פה חידושים מסעירים, אבל כן יש אסופה נוחה וזמינה של מתכונים שימושיים, גם אם הסדר שלהם קצת כפוי וצפוי.

טורטייה ממולאת נתחי חזה עוף ואבוקדו

שילוב מוצלח בין שני מטבחים, מקסיקני וישראלי. מצרכים זמינים,
מהיר הכנה ובטעם של עוד.

5 מנות
המרכיבים:
500 גרם חזה עוף, חתוך לרצועות
¼ כוס שמן, לטיגון
5 טורטיות קמח חיטה, בקוטר 25 ס”מ
למשרה:
⅓ כוס שמן זית
½ פלפל חריף טרי, נקי מגרעינים וקצוץ דק
½ כוס פטרוזיליה או כוסברה, קצוצות
מלח ופלפל שחור, גרוס
4 שיני שום, כתושות
מיץ מלימון אחד
לסלסת האבוקדו:
2 אבוקדו, קלופים וחתוכים לקוביות
2 בצלים ירוקים, קצוצים דק
מיץ מ-½ לימון
½ כוס שמן זית
1 עגבנייה גדולה, חתוכה לקוביות קטנות
מלח ופלפל שחור, גרוס

אופן ההכנה:
1. מערבבים את רצועות העוף עם כל מרכיבי המשרה, ומשרים שעה עד יממה.
2. מערבבים יחד בקערה את כל מרכיבי הסלסה.
3. מחממים במחבת או בווק את השמן ומקפיצים את רצועות העוף, בפעמיים, עד שהעוף משנה את צבעו.
4. מחממים את הטורטיות ומגלגלים כל טורטייה לצורה של חרוט (קונוס). ממלאים את הקונוסים בנתחי העוף החמים ובסלסת האבוקדו ומגישים.

קציצות עוף אפויות עם חציל קלוי

תבשיל קלאסי מהמטבח הבלקני. קציצות עוף מטוגנות עם מחית חצילים קלויים, עגבניות, שום ושמן זית.

6-7 מנות
המרכיבים:
לקציצות:
750 גרם חזה עוף טחון
1 בצל גדול, מגורר גס
1 תפוח-אדמה, קלוף ומגורר דק
1 כוס פטרוזיליה קצוצה דק
4 כפות פירורי לחם
2 ביצים
מלח ופלפל שחור, גרוס
2 כפיות בהרט (תערובת תבלינים)
½ כפית קינמון
שמן, לטיגון חצי עמוק
לחצילים:
6 חצילים בלאדי, קלויים על אש גלויה
2 עגבניות בשלות, קלופות וקצוצות
6 שיני שום, קצוצות
½ כוס פטרוזיליה קצוצה
½ כוס שמן זית
1 כוס מרק עוף צח
מלח ופלפל שחור, גרוס

אופן ההכנה:
1.להכנת הקציצות: שמים בקערה את כל המרכיבים ומערבבים לתערובת אחידה. בידיים רטובות צרים מהתערובת כדורים קטנים. מחממים שמן לטיגון חצי עמוק (בגובה 2 ס”מ) ומטגנים את הקציצות משני הצדדים עד להזהבה.
2. להכנת החצילים: מחממים תנור לחום בינוני (180 מעלות צ.). קולפים את החצילים הקלויים וקוצצים למחית גסה. מעבירים לתבנית, מוסיפים את שאר המרכיבים ומערבבים.
3. להרכבת המנה: מוסיפים לתבנית את קציצות העוף המטוגנות, ומערבבים קלות עם החצילים. אופים כ- 25 דקות עד להשחמה. מגישים חם עם הרבה לחם טרי.

_______________________________________________________
הכל מחזה עוף – בני סיידא, הוצאת מודן, צילומים: פיליפ מטראי, עריכה קולינרית: איילת לטוביץ', סטיילינג: בלה רודניק. מחיר: 85 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully