וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזנון עומד לשירותכם

רועי ירושלמי

30.7.2007 / 22:49

שלחנו את הכתב שלנו לדגום ארוחות בופה והוא חזר עם שוס – חוסאם עבאס מ'אל באבור' פותח פעם בשבוע בהרצליה שולחן מטורף של קבבים ומג'דרות. יש גם בופה רטרואי וכשר ומוצלח

בניגוד לאירועים שם הפך הבופה לשם דבר וההגשה האישית נדחקה למחוזות אופנתיים פחות, במסעדות ובבתי קפה המצב בדרך כלל הפוך. אבל מעטות הארוחות שמצליחות לפנק בכזו נונשלנטיות מחד וגרנדיוזיות מאידך, כפי שעושות זאת ארוחות הבופה. ואכן, נדמה שלגמרי לא במקרה מורגשת בשנה האחרונה עלייה ערה בביקוש ובהיצע של ארוחות המזנון האלה.

כולם מרוויחים מעסקי הבופה; המלצרים שנהנים מקצת שקט בזכות השירות העצמי, המסעדנים (שיודעי דבר גורסים שהפקחים מביניהם גוזרים אחלה קופון שבעולם מכל העסק) ובראש ובראשונה הסועדים שנחסכת מהם הדילמה שבבחירת מנה והם זוכים, כמו שישראלים אוהבים, לטעום קצת מהרבה.
התאמנו עבורכם 7 בופטים, מפונפים יותר ופחות, שעושים לנו את זה:

עדנה - הכי תמורה לאגרה

נדמה שב'עדנה' מציעים את אחד הדילים המשתלמים ביותר, הן מבחינת המחיר (42 ש"ח לאדם, כולל שתייה חמה וקרה) והן מבחינת האוכל. המקום, שנוסד ב– 1958 כמסעדת פועלים פרסית, עבר מתיחת פנים לפני כ-20 שנה, ומאז מכהן כביסטרו נינוח ויציב, המשמר טוויסט פרסי (מי אמר גונדי ולא קיבל?) שובב בתפריט. "אנחנו עושים הכל מכל הלב - אני בכלל לא מתחשב בעלויות - וגם מנסים על הדרך להשתפר כל הזמן," מצהיר אבי נאמן, הבעלים והבן של 'עדנה' המייסדת.

הבופה המדובר מוגש מדי שישי בבוקר כבר 15 שנה והפך זה מכבר למוסד. במסגרתו מוצעים שלל לחמים, נקניקים איכותיים, גבינות קשות ורכות, לבנות וצהובות, וכן מבחר סלטים וביצים. גולת הכותרת כאן הן העוגות המופלאות עם הטאץ' הביתי, שמקשות מאד על כל משטר מזון. עוגת הגבינה האפויה עם זיגוג השמנת, המשלבת בגאונות חמצמצות רעננה לצד עידון שמנתי, היא אחת הטובות מסוגה וגם עוגת התפוחים ועוגת השוקו-פרג לא פראייריות. מה שכן, ספונטניות היא לא תכונה המתקבלת כאן בברכה (כמו גם כרטיסי אשראי, לתשומת לבם של נעדרי המזומנים) – ללא מקום המוזמן מראש, קשה עד בלתי אפשרי ליהנות מכל הג'אז הזה.

עדנה. טרומפלדור 3, רמת השרון (צמוד לתחנת המשטרה). טל: 03-5494976. לא-כשר

הרטרואי – מלון סינמה

השלט הקטן שניצב על דלת הכניסה למלון "סינמה" בכיכר דיזנגוף, מציע לעוברי אורח ארוחת בוקר מלאה ב- 50 שקלים. משום מה, דווקא המסע בזמן, שמצורף על הדרך לבופה, לא נזכר כאן וחבל: רטרו באווירת שנות השבעים-שמונים ובסגנון בתי ההארחה הקיבוציים, היא מילת המפתח והשוס המרכזי כאן. הטבחית הוותיקה של המלון מרימה מדי בוקר בופה מאובזר לעילא, הכולל קרואסונים, פנקייקים טריים, בלינצ'סים, 3 סוגי דגני-בוקר, מגון סלטי מיונז א-לה "מהמטבח באהבה" של רות סירקיס, יוגורטים, סלטי ירקות ופירות טריים, וכמובן – ביצים שמוכנות על פי בקשה.

האור הנעים שנכנס מתקרת הזכוכית, השתייה שאינה מוגבלת (ראוי לציון קפה הפילטר הריחני, המהווה תחליף מרענן לאספרסואים) וכמובן כרזות הסרטים הביזאריים – מזכרת מקולנוע "אסתר", ששכן בבניין, כולם עושים את הבופה הרטרואי של "סינמה" למשתלם במיוחד למשכימי הקום (ב 10:45 נסגרת כאן הבאסטה), שייהנו מהשלווה הנחה על המקום ומהאווירה הטראשית-אך-החיננית.

מלון סינמה. זמנהוף 1 (כיכר דיזנגוף) , תל אביב. טל': 03-5207100 . כשר

האלגנטי (ובעיקר הכשר) - פסיפיק

מה נאמר ומה נגיד, בשל היעדר אלטרנטיבות כשרות וראויות עושה רושם שכמעט כל משפחה שנייה בישראל נתקעת בבחירת לוקיישן כשעל הפרק עומד אירוע משפחתי. את החלל הזה ממלא בופה-הבארנץ' של "פסיפיק" (ימי שישי, 12:30-16:00, 89 ש"ח). הבופה, שמטבעו מגלם בתוכו אקסטרווגנזה מרובה, נהנה ב'פאסיפיק' ממעמד-על, הבא לידי ביטוי במבחר אינסופי של מנות (30, אם אתם מתעקים לדעת, שרובן ככולן מושקעות למדי) וזו בתפאורה שכאילו נלקחה מהאופרה "מאדאם בטרפליי".

מרבית המנות שייכות למטבח האסיאתי ומתוכן אפשר למנות 7 סוגי סושי וסשימי, 2 סוגי דים סאם וגיוזה, פילה סלמון, אנטריקוט ופרגיות על האש, נודלס ושלל סלטים כפתיח. עניין הכשרות הוא בגדר "ללכת עם ולהרגיש בלי" – ספק אם הסוגייה, שכה מעיקה על הסועדים במסעדות כשרות רבות, בכלל מורגשת כאן עד לבואם של הקינוחים, וגם שם מסתתרות מציאות כבראוניז חביבים ומלבי-פרווה טעים במיוחד. שווה קפיצה.

פאסיפיק. הירקון 145 (במלון הולידיי אין קראון פלאזה) תל אביב. טל': 5201169 -03. כשר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

השוס בהופעת אורח - "אל באבור" בדן אכדיה

בשקט בשקט, חוס?אם עבאס לוקח מדי יום שלישי את מסעדתו "אל-באבור", משיאי הקולינריה הערבית בישראל, ומקים בבריכת "דן אכדיה" ארוחת בופה על טהרת המטבח הערבי, שאין שני שלה. עבאס וצוות המסעדה האום-אל-פאחמית נותנים כאן את אחת ההצגות הטובות בעיר ומבשלים את מיטב להיטי המסעדה. מה לא רץ בבופה הרחב של "אל באבור", שמשתרע על יותר מ 80 מטר במצטבר – עופות ממולאים, מקלובה, סלטי ירקות בלדי (3 סוגי חצילים ועגבניות), במיה ברוטב, פילה בורי, סלט עולש, קבב "אלבאבור" המפורסם, צלעות כבש אלוהיות, צוואר וכתף טלה והרשימה עוד ארוכה. מי שהפרוטה לא חסרה בכיסו (255 ש"ח עולה התענוג לאדם, לא כולל שתייה), וגם מי שכן- חיים רק פעם אחת, אחרי הכל - מוזמן מאוד-מאוד להגיע בהקדם.

"סודות וטעמים מהמטבח הערבי ישראלי בדן אכדיה". ימי שלישי (עד סוף אוגוסט) במלון דן אכדיה, הרצליה. יש להזמין מקום מראש. טל': 09-9597070 .

הברנז'אי – רביבה וסיליה

מסיבות העלומות לנו, "רביבה וסיליה" הוא כנראה פורמט הנשנוש האהוב על השמנא והסלתא של הילידים בר?מ?צ?'רון. גדי סוקנקים למיניהם, קיציסים ואסי כהן, דוגמגישים נבחרים ואפילו סלבריטאי קולינריה כיונתן רושפלד ("הרברט סמואל") ועופרה גנור ("מאנטה ריי) נצפו בביקור המדגמי שלנו. עם זאת, נדמה שרק רעש וצלצולים נותרו כאן. בופה הבוקר שבמקום (מדי יום), שהיווה בתחילת שנות התשעים מופת של אנינות, הולך ומדרדר עם השנים, כשהמחיר, יש לציין, עולה בהדרגה.

לצד החביתה ו-2 סוגי השתייה (כולל מיצים סחוטים במקום), מוצעים בבופה גרנולה, מספר נקניקים פשוטים, סלטים בנאליים וגבינות סתמיות. אל תבינו אותנו לא נכון – העוגות של "רביבה וסיליה" עדיין נפלאות. ועדיין, הישיבה בחלל הרועש, המבטים החודרניים והסקרניים והמחיר (58 ש"ח), לא עושים יותר מדי חשק. בקיצור - לחובבי "להראות ולהיראות" בלבד.

רביבה וסיליה , המייסדים 1 רמת השרון. 03-5400179

הישראליים הקלאסיים – 7 גרם ומטרו

מתברר שערי השרון התברכו בעם-רב של חובבי בופטים. אות הבופה הישראלי הקלאסי (ובמילים אחרות: כל מה שאתם מצפים לקבל בבופה המושתת על המטבח הישראלי) מוענק לאחר כבוד לבית הקפה הרענני '7 גרם' ולביסטרו הכפר סבאי 'מטרו'. הייחוד ב'7 גרם' (מדי בוקר, 58 ש"ח למבוגר) הוא ההיצע הרחב וכן מזרקת השוקולד לקינוח, ואילו במטרו (ימי שישי, החל מ-9:00 בבוקר, 45 ש"ח) ישנו דגש מיוחד על מנות חמות כמו כופתאות תרד בשמנת, שקשוקת תרד ובשל וכן מאפה פילו.

מטרו ביסטרו. ויצמן 24, כפר-סבא. 09-7457461.
7 Gram. המלאכה 2 (קניון רננים ), רעננה. 09-7466288.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully